
Audi przechodzi w tej chwili gruntowną przemianę. Po udanym debiucie nowych modeli Q6, A6 e-tron, A5, Q5, Q3 i A6 marka szykuje jeszcze kilka nowości, w tym szczególnie ważną, czyli następcę produkowanego od 2015 roku SUV-a Q7.
W Audi w tej chwili premierą goni premierę. W ostatnich latach modernizacja gamy przebiegała jednak dość ospale i wiele debiutów się opóźniło. Ale choćby nowe samochody elektryczne, takie jak Q6 e-tron czy A6 e-tron, nie są (jeszcze) w stanie pomóc Audi wyjść ze sprzedażowego dołka.
Podczas prezentacji dość rozczarowujących wyników za pierwsze półrocze szef Audi, Gernot Döllner, podkreślił, iż aktualizacja portfolio to istotny filar fundamentalnej reorganizacji marki. Nowa strategia nie opiera się wyłącznie na modelach elektrycznych, czego dowodem są gruntownie zmodernizowane Q3, A5, Q5 i A6 z silnikami spalinowymi lub napędem hybrydowym.
https://magazynauto.pl/wiadomosci/nowe-audi-q3-wchodzi-do-gry-ma-silniki-spalinowe-i-zaskakujacy-szczegol-w-kokpicie,aid,5304Trzecia generacja Q7 w blokach startowych
Jedną z ważniejszych i niezwykle obiecujących przyszłych premier będzie debiut następnej generacji Audi Q7, której spodziewamy się w 2026 r.
Podobnie jak najnowsze modele Audi A5, Q5 i A6, nowe Q7 również będzie oparte na platformie Premium Platform Combustion, w uproszczeniu PPC, którą opracowano na podstawie wcześniejszego, modułowego systemu MLB Evo dla pojazdów z silnikiem montowanym wzdłużnie. W nowej architekturze większy nacisk położono jednak na elektryfikację.
https://magazynauto.pl/wiadomosci/polacy-w-2024-r-kupili-wiecej-audi-niz-japonczycy-a-bmw-i-mercedesow-niz-holendrzy,aid,5481Szeroka gama napędów
Q7 będzie więc dostępne również jako hybryda typu plug-in, prawdopodobnie w kilku wariantach mocy. Za napęd elektryczny odpowiada silnik zintegrowany z automatyczną skrzynią biegów, natomiast jednostką spalinową będzie prawdopodobnie, znane z Audi A6, czterocylindrowe 2.0 TFSI, co pozwoli na osiągnięcie mocy systemowej 299 lub 367 KM.
W przypadku zastosowania 3-litrowej jednostki benzynowej V6 z turbodoładowaniem możliwe jest uzyskanie łącznie ponad 500 KM – na przykład w Audi SQ7, czyli topowym, najbardziej usportowionym modelu z serii Q7.
Wszystkie pozostałe silniki w Q7 otrzymają układ miękkiej hybrydy MHEV z elektrycznym wsparciem w postaci generatora zespołu napędowego przy wyjściu ze skrzyni biegów, współpracującego z napędzanym paskiem alternatorem-rozrusznikiem. Technologia MHEV nadaje się do wszystkich silników montowanych wzdłużnie, a zatem także do mocnej, sześciocylindrowej jednostki wysokoprężnej, bez której trudno sobie wyobrazić nowe Audi Q7.
https://magazynauto.pl/testy/audi-q5-iii-2-0-tdi-quattro-s-tronic-test-dane-techniczne-wymiary-silnik-osiagi-spalanie-bagaznik-prowadzenie-wyposazenie-cena,aid,5202Konserwatywnie, ale z szansą na więcej wrażeń
Jeśli chodzi o kokpit oraz wyposażenie z zakresu łączności i wspomagania, można się spodziewać rozwiązań podobnych do tych z nowego A6.
Dość konserwatywna sylwetka nadchodzącego Audi Q7 sugeruje, iż pojawi się także alternatywa w postaci dynamiczniej stylizowanego Audi Q8, być może również w wersji RS Q8 z V8 i napędem hybrydowym typu plug-in, który oferują inne marki z koncernu, takie jak Porsche czy Bentley.



Technologia hybrydowa typu plug-in w Audi
Q7 bazuje na platformie Premium Platform Combustion (PPC), która jest szczególnie odpowiednia dla hybryd typu plug-in. Umiejscowiony z tyłu płaski chłodzony akumulator wysokonapięciowy powinien pozwolić na przejechanie w trybie w pełni elektrycznym ok. 100 km. Za napęd spalinowy ma odpowiadać jednostka czterocylindrowa lub 3-litrowe V6 TSI, które w połączeniu ze zintegrowanym ze skrzynią biegów silnikiem elektrycznym zapewni łącznie ok. 500 KM – np. w modelu SQ7.

1
Silnik elektryczny
2
Wysokonapięciowa bateria
3
Przetwornica DC/DC
4
Ładowarka wysokonapięciowa
5
Moduł elektroniki sterującej
6
Elektryczny kompresor klimatyzacji
7
Wysokonapięciowa grzałka PTC