BMW podeszło do rewolucji elektrycznej niemalże od zera. A model i3 wciąż jest futurystyczny, co więcej pozostaje jednym z najtańszych używanych samochodów elektrycznych na rynku. BMW może sprawiać sporą frajdę z jazdy, a zasięg jest akceptowalny choćby przy najmniejszej dostępnej baterii.
Używane BMW i3 – najlepsza opcja na używanego elektryka?
BMW i3 może i nie podbiło polskiego rynku, ale jeżeli udamy się za naszą zachodnią granicę, będziemy mieli w czym wybierać. Ceny ustabilizowały się na poziomie BMW Serii 1 w podobnym wieku i stanie. Małego elektryka z Bawarii będziemy w stanie kupić dziś już za około 20 000 złotych.
Mały elektryk z Monachium jest lekki, aerodynamiczny i ma bardzo mało zmarnowanej przestrzeni w swoim charakterystycznym, wysokim nadwoziu. Podczas gdy inni producenci początkowo modyfikowali swoje ciężkie platformy dla silników spalinowych, aby pomieścić ciężkie baterie, BMW stworzyło niestandardową, lekką konstrukcję, która umożliwia i3 zmaksymalizowanie zasięgu.
Jak na wczesny pojazd elektryczny, i3 jest szybkie, szczególnie w sportowej wersji. jeżeli szukacie samochodu z dużym przebiegiem, wersja REx range extender potrafi być zaskakująco ekonomiczna. Wszystko, gdy do ładowania akumulatora używa się tradycyjnego paliwa.
Dobrze wygląda i nie kosztuje fortuny
Inwestycja w drogie materiały i prestiżowy wizerunek i3 oznaczają, iż jest to produkt dobrej jakości, który wyjątkowo dobrze się zestarzał. Naprawy mogą być kosztowne, ale samochód mimo swoich lat wciąż sprawia wrażenie samochodu przyszłości. I to mimo iż zbliża się już powoli do statusu nowoczesnego klasyka.
Ceny i3 rozpoczynają się już od około 20 000 złotych. Za te pieniądze dostaniemy egzemplarze z wczesnych lat produkcji. Jednakże, za kilka więcej możemy znaleźć auto z mniejszym przebiegiem i z młodszego rocznika. Dla osób poszukujących swojego pierwszego samochodu elektrycznego może być świetną opcją na rozpoczęcie tej przygody. Albo przekonanie się, czy elektryki są odpowiednią opcją dla nas.