Najtańsze i najdroższe w utrzymaniu auta – zestawienie marek

2 tygodni temu

O BMW mówi się „będziesz miał wydatki”. Ale to nie ta marka okazuje się najdroższa przez 10 lat użytkowania, zgodnie z badaniem amerykańskiego Consumer Reports. Co zaskakujące, najtańsza wcale nie jest Toyota.

Bez dwóch zdań ewentualne koszty serwisu i napraw są bardzo ważnym argumentem przy wyborze samochodu – zarówno nowego, jak i używanego. Wpływają one nie tylko na budżet domowy, ale również na wartość odsprzedaży. W końcu model o gorszej renomie trudniej sprzedać.

W najnowszym, corocznym badaniu przeprowadzonym przez amerykańską organizację konsumencką Consumer Reports wzięły udział tysiące właścicieli aut w USA. Wypełnili oni ankietę dotyczącą wydatków na serwis i naprawy swoich samochodów w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

Oczywiście, z wyłączeniem napraw powypadkowych.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/uszkodzone-auta-elektryczne-zamiast-do-warsztatow-nadal-czesto-trafiaja-na-zlom,aid,4100

Najlepsza Tesla

Listę najtańszych marek zdominowali producenci amerykańscy, zajmując 4 z 5 najlepszych lokat. Bezkonkurencyjna okazała się Tesla, w przypadku której średni koszt utrzymania w ciągu 10 lat eksploatacji wynosi 4035 dolarów (ok. 16 200 zł).

Warto zauważyć, iż jedynym pojazdem tego wytwórcy, będącym w sprzedaży na tyle długo, aby znaleźć się w badaniu Consumer Reports, jest Model S. Ponadto Tesla, jako jedyna marka na liście oferuje wyłącznie pojazdy elektryczne, co potwierdza teorię, iż modele spalinowe, mające w sobie więcej ruchomych części, okazują się droższe w utrzymaniu.

Tesla S to jedyny model tego producenta wytwarzany wystarczająco długo, aby znaleźć się w zestawieniu Consumer Reports. ARCHIWUM

Z drugiej strony potencjalna wymiana akumulatora Tesli, kosztująca od 10 000 do 20 000 dolarów w zależności od modelu i przeprowadzana poza gwarancją, może z łatwością przewyższyć potencjalne korzyści w porównaniu z pojazdami napędzanymi paliwami kopalnymi. Na szczęście większość akumulatorów do aut na prąd powinna wystarczyć na ponad 300 000 km bez znaczących problemów z degradacją.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/pierwsza-w-polsce-tesla-z-przebiegiem-500-000-km-szokujaco-niskie-koszty-utrzymania,aid,3845

Za Teslą uplasowały się Buick (4900 dolarów – ok. 19 700 zł) oraz Toyota, na którą średnio trzeba wydać również 4900 dolarów. „Różnica w przeciętnych kosztach utrzymania samochodu niektórych marek może wynosić tysiące dolarów w ciągu 10 lat” – mówi Steven Elek z Consumer Reports.

„Ponadto kosztowne, luksusowe pojazdy są często dość drogie w utrzymaniu z biegiem czasu” – dodaje Elek.

I rzeczywiście, po drugiej stronie listy znalazły się modele marek premium. Na najgorszy wynik (19 250 dolarów – ok. 77 500 zł) zapracował brytyjski Land Rover. Za nim uplasowały się Porsche (14 090 dolarów – ok. 56 700 zł), Mercedes (10 525 dolarów – ok. 42 400 zł), Audi (9890 dolarów – ok. 39 800 zł) oraz BMW (9500 dolarów – ok. 38 200 zł).

https://magazynauto.pl/porady/nietypowa-wersja-auta-nietypowe-wydatki-co-moze-generowac-dodatkowe-koszty-serwisowania-mocnej-lub-rzadkiej-odmiany-popularnego-modelu,aid,3436

Obraz Tesli jest niepełny?

Consumer Reports w swoim badaniu wykazuje, iż nowe samochody zwykle wymagają bardzo kilka wydatków w ciągu pierwszych kilku lat użytkowania. Nie ma w tym w sumie nic dziwnego, ponieważ są objęte gwarancją.

Koszty utrzymania mogą wyraźnie wzrosnąć wraz z wiekiem samochodu. Dotyczy to w szczególności marek premium spoza Stanów Zjednoczonych.

Land Rovery mają opinię drogich w użytkowaniu. I to się potwierdza. ARCHWUM

Warto jednak wspomnieć, iż jeśli wzięlibyśmy pod uwagę naprawy powypadkowe, w przypadku Tesli obraz nie byłby już tak różowy. Wynika to w dużej mierze z zastosowania zaawansowanych technologicznie funkcji, niedoboru części zamiennych i tendencji do zgłaszania szkód całkowitych w odniesieniu do aut tego wytwórcy, zamiast możliwości przeprowadzenia ich napraw.

Potwierdza to choćby opinia firmy Hertz, która zrezygnowała z użytkowania Tesli głównie ze względu na wysokie rachunki dotyczące napraw po stłuczce lub kolizji.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/hertz-wycofuje-elektryki-ze-swojej-oferty-jak-zwykle-chodzi-o-pieniadze,aid,3840

Najtańsze i najdroższe przez 10 lat użytkowania. Oto pełna lista marek według Consumer Reports:

Marka Średni koszt użytkowania przez 10 lat Tesla Buick Toyota Lincoln Ford Chevrolet Hyundai Nissan Mazda Honda Kia Dodge Jeep Chrysler Volkswagen Cadillac RAK Lexus GMC Subaru Mini Acura Infiniti Volvo BMW Audi Mercedes Porsche Land Rover
4035 dolarów
4900 dolarów
4900 dolarów
5040 dolarów
5400 dolarów
5550 dolarów
5640 dolarów
5700 dolarów
5800 dolarów
5835 dolarów
5850 dolarów
6400 dolarów
6400 dolarów
6500 dolarów
6530 dolarów
6565 dolarów
6670 dolarów
6750 dolarów
7200 dolarów
7200 dolarów
7625 dolarów
7800 dolarów
8500 dolarów
9285 dolarów
9500 dolarów
9890 dolarów
10525 dolarów
14 090 dolarów
19 250 dolarów
Idź do oryginalnego materiału