Najnowsze BMW i7 M70 xDrive – najmocniejsze elektryczne BMW, dane techniczne, galeria

1 rok temu
Zdjęcie: BMW i7 M70 xDrive


Spis treści

  • Nowe BMW i7 M70 xDrive – ile tej mocy?
  • Nowe BMW i7 M70 xDrive – skąd ta moc?
  • Nowe BMW i7 M70 xDrive – akumulator i zasięg
  • Nowe BMW i7 M70 xDrive – krzywa ładowania
  • Nowe BMW i7 M70 xDrive – galeria

BMW i7 M70 xDrive imponuje na wielu płaszczyznach. BMW zaprezentowało najmocniejszy model z elektrycznej gamy topowych limuzyn i7, jest to jednocześnie najmocniejsze auto elektryczne bawarskiej marki, jakie kiedykolwiek było wprowadzone do sprzedaży. Moc imponuje, ale w tej klasie, istotny jest też luksus. Mamy sporo danych na temat tego auta, wliczając w to tak poszukiwaną przez elektromobilnych kwestię, jak krzywa ładowania.

Nowe BMW i7 M70 xDrive (fot. BMW)

Nowe BMW i7 M70 xDrive – ile tej mocy?

Silnik na tylnej osi generuje maksymalną moc 360 kW (489 KM). Precyzyjnie kontrolowana interakcja z silnikiem elektrycznym o mocy 190 kW (258 KM) na przedniej osi tworzy elektryczny napęd na wszystkie koła z systemowym momentem obrotowym wynoszącym 1015 Nm w trybie Sport i aż 1100 Nm z włączoną funkcją M Launch Control i M Sport Boost. W efekcie napęd BMW i7 M70 xDrive oferuje niesamowitą elastyczność. Topowy model nowego BMW serii 7 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,7 s, co czyni go najszybszym samochodem BMW z napędem elektrycznym. Prędkość maksymalna ograniczona jest elektronicznie do 250 km/h.

Nowe BMW i7 M70 xDrive (fot. BMW)

Nowe BMW i7 M70 xDrive – skąd ta moc?

Nowe BMW i7 M70 xDrive wyposażone jest w wysoce zintegrowane, dwie jednostki napędowe na przedniej i tylnej osi, w których silnik elektryczny, elektronika mocy i przekładnia są umieszczone w bardzo kompaktowej wspólnej obudowie.

Przystosowana do wymagań modelu M zasada działania maszyny synchronicznej o wzbudzeniu elektromagnetycznym daje w szczególności silnikowi elektrycznemu nowego BMW i7 M70 xDrive na tylnej osi bardzo wysoką gęstość mocy. Wartość 2,41 kW/kg czyni go w tej chwili najmocniejszym silnikiem elektrycznym BMW.

Ten nowy rekord uzyskano dzięki opatentowanej innowacji BMW Group, która wykorzystuje sześć uzwojeń wzbudzających w stojanie zamiast stosowanych zwykle trzech. Dzięki temu silnik elektryczny może generować bardzo wysoką moc przy lekkiej i kompaktowej konstrukcji i dostarczać ją w sposób ciągły aż po wysokie obroty. Pod względem gęstości mocy, ale też wydajności, wyraźnie przewyższa rozwiązanie z dwoma silnikami na tylnej osi.

Nowe BMW i7 M70 xDrive (fot. BMW)

Nowe BMW i7 M70 xDrive – akumulator i zasięg

Pojemność energetyczna umieszczonego w podłodze akumulatora wysokonapięciowego wynosząca 101,7 kWh umożliwia BMW i7 M70 xDrive osiągnięcie zasięgu od 488 do 560 km. Nowa funkcja MAX RANGE pozwala zwiększyć zasięg o około 15 do 25% poprzez odpowiednie ograniczanie mocy napędu i prędkości maksymalnej oraz redukcję funkcji komfortowych.

Nowe BMW i7 M70 xDrive (fot. BMW)

Nowe BMW i7 M70 xDrive – krzywa ładowania

BMW, jako jeden z niewielu producentów, w danych technicznych umieszcza krzywą ładowania, która pokazuje jak zmienia się moc ładowania zależnie od stopnia naładowania akumulatorów trakcyjnych pojazdu. W przypadku opisywanego modelu akumulator można ładować z publicznych stacji DC z maksymalną mocą do 195 kW, natomiast jak widać na poniższym wykresie, w dość szerokim zakresie pojemności utrzymywana jest znaczna moc ładowania. Nawet, gdy akumulator jest już w 80% naładowany, auto wciąż przyjmuje z ładowarki znacznie powyżej 50 kW mocy.

Krzywa mocy i ładowania nowego BMW i7 M70 xDrive (fot. BMW)

Zaawansowane oprogramowanie Combined Charging Unit optymalizuje wydajność i szybkości ładowania akumulatora wysokonapięciowego standardowo z mocą do 22 kW przy ładowaniu AC i do 195 kW przy ładowaniu DC. Pozwala to na zwiększenie zasięgu choćby o 170 km w ciągu 10 minut na stacji ładowania o dużej mocy.

Nowe BMW i7 M70 xDrive (fot. BMW)

Wnętrze BMW i7 M70 xDrive to oczywiście oaza luksusu i komfortu, ale na temat nowej serii 7 już pisałyśmy, zajrzyjcie do naszych wcześniejszych materiałów o nowych BMW 7.

Nowe BMW i7 M70 xDrive (fot. BMW)

Nowe BMW i7 M70 xDrive – galeria

Nowe BMW i7 M70 xDrive – najmocniejsze elektryczne BMW w historii

Nowe BMW i7 M70 xDrive – najmocniejsze elektryczne BMW w historii

Zobacz pozostałe 38 zdjęć
Idź do oryginalnego materiału