Volkswagen wprowadził na rynek nową, jeszcze bardziej sportową wersję modelu ID.3 GTX. Nowa, topowa wersja ID.3 GTX Performance ma silnik o mocy 326 KM, napędzający tylną oś. Auto ma świetne osiągi – przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa zaledwie 5,7 s. Dzięki umieszczonemu w płycie podłogowej nowemu akumulatorowi o pojemności 79 kWh idealnie pośrodku pojazdu równie dobre są adekwatności jezdne. To także zasługa standardowego w topowym modelu ID.3 zawieszenia DCC.
„Dzięki typowemu dla samochodów elektrycznych spontanicznemu i liniowemu dostarczaniu mocy, uważam nowego ID.3 GTX Performance za elektryczny odpowiednik naszej ikony sportowego auta kompaktowego – Golfa GTI Clubsport. Oczywiście, napęd elektryczny i turbodoładowany silnik benzynowy różnią się od siebie charakterystyką rozwijania mocy, ale z pewnością ID.3 GTX Performance i Golf GTI Clubsport mają tę samą fascynującą lekkość podczas przyspieszania” – powiedział Kai Grünitz, członek zarządu marki Volkswagen, odpowiedzialny za rozwój.
Mocny silnik, pojemny akumulator i wysoka moc ładowania.
ID.3 GTX Performance jest pierwszym modelem, w którym zastosowano udoskonalony układ napędowy Volkswagen Performance. Moc została zwiększona z 285 KM w ID.3 GTX do 326 KM w ID.3 GTX Performance. W obu przypadkach silnik elektryczny dostarcza maksymalny moment obrotowy 545 Nm – przewyższając pod tym względem najmocniejsze doładowane silniki spalinowe Volkswagena. W 326-konnej wersji ID.3 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,7 sekundy. Prędkość maksymalna jest ograniczona do 200 km/h – to najlepszy wynik w rodzinie ID.
Źródłem energii jest akumulator litowo-jonowy o pojemności netto 79 kWh. Na stacjach szybkiego ładowania DC można go ładować mocą do 185 kW. Jest to możliwe dzięki innowacyjnemu systemowi ładowania i zarządzania termicznego z przygotowaniem wstępnym akumulatora. Czas ładowania od 10 do 80 procent wynosi ok. 26 minut. Zasięg Volkswagena ID.3 GTX Performance to wg WLTP choćby 601 km.
Zawieszenie DCC
Adaptacyjne zawieszenie DCC specjalnie dostrojono dla modeli ID.3 GTX. Zastosowano w nim m.in. zmodyfikowane stabilizatory, dostosowane do świetnych osiągów samochodu. Standardowo auto wyposażono w przednią oś z kolumnami MacPherson i pięciowahaczową oś tylną. W modelach ID.3 GTX standardem jest progresywny układ kierowniczy. Najmocniejszy Volkswagen ID.3 jest również wyposażony seryjnie w adaptacyjne zawieszenie DCC. Menedżer dynamiki jazdy wykorzystuje też więcej sygnałów z czujników niż wcześniej. Umożliwia to systemowi jeszcze bardziej precyzyjną pracę amortyzatorów. Zapewnia to świetne adekwatności jezdne i doskonałe trzymanie się drogi, nie tylko podczas dynamicznej jazdy.
Sportowy design GTX.
Nowa wersja wyróżnia się na tle innych modeli w gamie niektórymi elementami stylistycznymi. Specyficzny dla GTX przedni zderzak ma nowy, czarny wlot powietrza z diamentowym wzorem i dostępnymi tylko w topowych wersjach światłami. 20-calowe felgi Skagen są opcjonalnie dostępne w kolorze czarnym. Liczne elementy charakterystyczne dla GTX można znaleźć również we wnętrzu.
Prosta i intuicyjna obsługa.
Volkswagen ID.3 GTX Performance jest wyposażony w najnowszej generacji oprogramowanie i system infotainment z 12,9-calowym wyświetlaczem, asystentem głosowym IDA połączonym z opartym na sztucznej inteligencji narzędziem Chat GPT i ulepszoną, intuicyjną koncepcją obsługi. W opcji można zamówić też m.in. zmodyfikowany wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością, nowo zaprojektowana aplikacja wellness i wysokiej jakości system audio firmy Harman Kardon.
Systemy asystujące w standardzie.
ID.3 GTX Performance standardowo wyposażono w szeroką gamę najnowocześniejszych systemów zwiększających komfort i bezpieczeństwo. Obejmują one tempomat, system hamowania awaryjnego Front Assist z wykrywaniem pieszych i rowerzystów, system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu Lane Assist, a także funkcję hamowania na zakrętach i rozpoznawanie znaków drogowych. W wyposażeniu standardowym ID.3 GTX Performance na polskim rynku znajdą się także pakiety Wnętrze Style Plus, Komfort, Assistance wraz z Park Assist, a także matrycowe reflektory LED.
Ceny nowego Volkswagena ID.3 GTX Performance zaczynają się w Polsce od 235 690 zł.
Informacja prasowa
Pozostałe wiadomości tutaj
Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to będzie nam miło jeżeli będziesz nas wspierać za pośrednictwem PATRONITE. Poza naszą wdzięcznością uzyskasz też dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji.