Najlepszy samochód w Polsce kosztuje teraz mniej niż 95 tys. zł. Na żadne inne auto nie wystawiono więcej faktur

6 godzin temu

Istnieje takie żartobliwe powiedzonko: Jaki samochód jest najlepszy? Firmowy! W 2024 r. synonimem auta firmowego była zdecydowanie Toyota Corolla. Samochód kosztujący na wyprzedażach choćby 94 900 zł był najchętniej wybierany do flot. Sprawdziliśmy, jakie były najpopularniejsze alternatywy.

Klienci instytucjonalni to najcenniejsza grupa nabywców nowych samochodów osobowych. Dlaczego? Jest ich najwięcej i w 2024 r. stanowili ok. 70 proc. kupujących. Z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wynika, iż od stycznia do grudnia zeszłego roku na firmę zarejestrowano 376 432 osobówki.

Toyota Corolla, czyli najpopularniejszy samochód firmowy w Polsce. // fot. materiały prasowe

SUV-y poza modelowym podium

Najpopularniejsza we flotach Toyota Corolla miała 25 172 rejestracje, co stanowi 85 proc. jej ogólnej liczby rejestracji (29 487). Drugim najczęstszym wyborem nowego samochodu osobowego na fakturę była Skoda Octavia. Dla tego modelu wydano 16 141 nowych dowodów rejestracyjnych. Podium skompletowała Toyota Yaris z liczbą 9 046 rejestracji na firmę.

Niemałą popularnością wśród firm przez cały czas cieszy się Skoda Octavia. // fot. materiały prasowe

Na czwartym miejscu mamy najpopularniejszego SUV-a we flotach, którym był Hyundai Tucson (8 643 szt.). Koreański model wyraźnie przebił wynik Toyoty C-HR (6 24 szt.) czy Skody Superb (7 360 szt.). Faktury VAT z NIP-em częściej wystawiano na Toyoty RAV4 (6 888 szt.) niż na Toyoty Yaris Cross (6 658). W dziesiątce najpopularniejszych modeli flotowych znalazły się jeszcze Kia Sportage (6 132) i Mercedes-Benz Klasa GLC (5 742 – łączony wynik nadwozi SUV + Coupe).

Toyota Yaris na podium rejestracji klientów flotowych. // fot. materiały prasowe

Zestawienie drugiej dziesiątki otwierają Cupra Formentor (5 568) i Ford Focus (5 391). Ponad 5 tys. rejestracji na firmę miało jeszcze Volvo XC60 (5 041), czyli modelowy bestseller klasy premium. Instytucje zarejestrowały też sporo egzemplarzy Skody Kodiaq (4 773), Dacii Duster (4 651) czy Skody Scala (4 497). Zbliżoną liczbę chętnych miały Kia Ceed (4 309), Hyundai i30 (4 230) i Skoda Fabia (4 157). Top 20 uzupełnił Volkswagen Tiguan (4 125).

Hyundai Tucson, czyli flotowy hit z segmentu SUV. // fot. materiały prasowe

Samochód firmowy to najczęściej Toyota

Toyota była zdecydowanie najpopularniejszą marką wśród rejestracji nowych aut osobowych na firmę. Salony japońskiej marki musiały wystawić co najmniej 68 714 faktur na różne podmioty gospodarcze. Drugi najlepszy wynik należał do Skody (43 404). Natomiast o trzecie miejsce biły się aż 4 marki. Ostatecznie na podium znów trafił Volkswagen (25 166), który nieznacznie wyprzedził Mercedesa (24 530), Audi (24 251) i BMW (24 231).

Toyota C-HR znalazła się w firmowym Top 5. // fot. materiały prasowe

W koreańskim pojedynku o siódmą lokatę Hyundai (19 624) okazał się lepszy od Kia (16 826). Do czołowej dziesiątki rankingu rejestracji przez firmy trafiły też Renault (13 166) i Volvo (11 949). Najmniej do Top 10 zabrakło Fordowi (10 869) i Lexusowi (10 480).

Najmocniejsze czterocyfrowe wyniki w 2024 r. w tej grupie klientów należały do marek Dacia (9 073), Cupra (8 340) i Peugeot (8 136). Firmy częściej wybierały Mazdę (7 281) niż Nissana (6 400). W grupie Stellantis obok Peugeota najchętniej firmy sięgały po Ople (6 315) i Citroeny (5 059). Pierwszą dwudziestkę rejestracji firmowych drugi rok z rzędu zamyka Tesla (3 658).

Idź do oryginalnego materiału