Za 50 tys. zł można stać się właścicielem wciąż modnego auta z wieloma nowinkami technicznymi. Oto najlepsze używane auta do 50 tys. zł.
W czasach dynamicznie wzrastających cen i braku dostępności nowych samochodów nie maleje zainteresowanie autami z drugiej ręki – zwłaszcza kilkuletnimi, które wciąż wyglądają „świeżo”, mają niewielkie przebiegi i oferują nowoczesne wyposażenie. Jak się okazuje, w budżecie 50 tys. zł można przewijać w autach wielu segmentów, choć w przypadku samochodów klasy średniej czy SUV-ów nie można już oczekiwać młodych roczników. W ich przypadku lepiej choćby kupić model poprzedniej generacji, ale w nienagannym stanie i w ciekawej wersji wyposażeniowej.
Oto najlepsze używane auta do 50 tys. zł z różnych segmentów w motoryzacji.
Używany Citroen C3 III
W produkcji:
od 2016 r.
Za 50 tys. zł kupisz rocznik:
2017-2020
Choć trzecia generacja C3 jest na rynku od 2016 roku, można stwierdzić, iż ten samochód naprawdę nieźle się starzeje – głównie dzięki wizualnym dodatkom upodabniający go do crossovera (m.in. panelom Airbump na drzwiach czy nakładkom na błotniki). Auto ma prawie 4 metry długości, ale nie imponuje przestronnością w środku. Przeciętny jest także 300-litrowy bagażnik. Można natomiast pochwalić przyjemnie miękkie fotele oraz miłe dla oka materiały wykończeniowe kokpitu (często w jaskrawych kolorach). Z cierpliwością należy podchodzić do systemu multimedialnego Citroenów z tamtych lat: zawieszenia czy zaburzanie płynności pracy są niestety na porządku dziennym. Pod kątem silników dobre słowa płyną w kierunku francuskich diesli: starszych 1.6 HDi (75/99 KM) i montowanych po 2018 r. 1.5 HDi (102 KM). W tych drugich warto mieć na względzie przypadki pęknięcia łańcucha spinającego wałki rozrządu. Natomiast benzynowe jednostki 1.2 PureTech (wolnossące 68/82/83 KM i turbodoładowane 110 KM) mają pasek rozrządu pracujący w oleju, który z czasem się łuszczy i prowadzi do kłopotów ze smarowaniem (warto co jakiś czas czyścić smok olejowy).
Używany Citroen C3 III (od 2016 r.) – opinie użytkowników
Dł./szer./wys. | 399/174/147 cm | |
Rozstaw osi | 253 cm | |
Pojemność bagażnika | 300-922 l | |
Pojemność | 1199 cmł | 1560 cmł |
Paliwo | benz. | turbodiesel |
Maks. moc | 82 KM | 99 KM |
Maks. moment | 118 Nm | 254 Nm |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 13,0 s | 11,9 s |
Prędkość maks. | 168 km/h | 185 km/h |
Śr. zużycie paliwa | 4,7 l/100 km | 3,7 l/100 km |
Używana Dacia Duster I
Lata produkcji:
2010-2018
Za 50 tys. zł kupisz rocznik:
2017-2018
Pierwszy Duster był hitem za sprawą rozsądnie skalkulowanej ceny. Z kolejnymi latami stawał się też coraz bardziej „dojrzalszym” samochodem: producent eliminował archaiczne rozwiązania, poprawiał jakość materiałów użytych do wykończenia wnętrza i adaptował do Dustera bardziej „współczesne” silniki. Pod koniec produkcji Dacia wręcz obsypywała ten model limitowanymi seriami z niespotykanymi dotychczas wzorami tapicerek czy naklejkami na nadwoziu. Właśnie takiego Dustera I – z ostatnich lat wytwarzania – można w tej chwili nabyć za 50 tys. zł. Według nas będzie lepszym wyborem od następcy w bazowej wersji wyposażenia, z dwukrotnie większym przebiegiem. Nie trzeba się w nim bać diesli 1.5 dCi, które są już po poprawkach przeprowadzonych przez Renault (warianty poniżej 100 KM mają choćby uproszczony osprzęt bez koła dwumasowego). W końcowych Dusterach I zamiast francuskiego, benzynowego 1.6 montowano jednostkę 1.6 SCe pochodzącą od Nissana (114 KM), która przeciętnie znosi LPG (nie ma hydraulicznej kompensacji luzu zaworowego). Z kolei najdynamiczniejszy silnik – 1.2 TCe/125 KM – walczy awariami napinacza prowadzącymi do rozciągnięć łańcucha rozrządu. W Dusterze warto jeszcze osłuchać zawieszenie i skrzynię biegów oraz zweryfikować poprawność działania klimatyzacji.
Używana Dacia Duster I (2010-2018) – opinie użytkowników
Dł./szer./wys. | 432/182/168 cm | |
Rozstaw osi | 267 cm | |
Pojemność bagażnika | 475-1635 l | |
Pojemność | 1598 cmł | 1461 cmł |
Paliwo | benz. | turbodiesel |
Maks. moc | 114 KM | 110 KM |
Maks. moment | 156 Nm | 240 Nm |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 11,0 s | 12,2 s |
Prędkość maks. | 170 km/h | 169 km/h |
Śr. zużycie paliwa | 6,4 l/100 km | 4,8 l/100 km |
Używany Fiat Tipo II
W produkcji:
od 2015 r.
Za 50 tys. zł kupisz rocznik:
2017-2020
Współczesne wcielenie Tipo z pewnością „udało się” Fiatowi. Auto spotkało się z uznaniem klienteli, co dowodzi, iż wielu odbiorców nie kładzie dużego nacisku na estetykę, a skupia się bardziej na praktyczności i prostocie konstrukcji. Istotnie, Tipo jest autem dość surowo wykończonym w środku i nie zapewnia wybitnych adekwatności jezdnych. Punktuje natomiast obszernym wnętrzem i ogromnymi bagażnikami każdej z trzech wersji nadwoziowych. Nie odstaje zanadto od rywali poziomem wyposażenia, choć jakość multimediów z pewnością jest daleka od ideału. Pod maską Fiat nie silił się na eksperymenty. Montował sprawdzone jednostki benzynowe 1.4 (95 KM) i 1.4 T-Jet (120 KM) bez kontrowersyjnego modułu MultiAir. Gamę uzupełnił wolnossący 1.6 E-torQ (110 KM) łączony z automatyczną skrzynią biegów. Po stronie diesli przewidziano nieco ospałe 1.3 MultiJet (95 KM) i wydajne 1.6 MultiJet o mocy 120 lub 130 KM. Warto rozważyć te drugie z uwagi na nietrwałe rozrządy i awaryjne DPF-y jednostek 1.3. Oprócz tego w Tipo dość gwałtownie „poddaje się” zawieszenie (m.in. łączniki stabilizatora) i błyskawicznie dochodzi do zużycia wnętrza.
Używany Fiat Tipo II (od 2015 r.) – opinie użytkowników
Dł./szer./wys. | 437-457/179-180/150-156 cm | |
Rozstaw osi | 264 cm | |
Pojemność bagażnika | htb 440-1400 l, sed 520 l, kmb 550-1650 l | |
Pojemność | 1368 cmł | 1598 cmł |
Paliwo | benz. | turbodiesel |
Maks. moc | 95 KM | 120 KM |
Maks. moment | 127 Nm | 320 Nm |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 12,1 s | 9,8 s |
Prędkość maks. | 185 km/h | 200 km/h |
Śr. zużycie paliwa | 5,7 l/100 km | 3,7 l/100 km |
Używany Hyundai i30 III
W produkcji:
od 2017 r.
Za 50 tys. zł kupisz rocznik:
2017-2019
50 tys. zł powinno już z powodzeniem wystarczyć na trzecie wcielenie Hyundaia i30. Auto co prawda nie zwraca szczególnej uwagi linią nadwozia, ale ma dynamicznie stylizowany przód, w sam raz pasujący do naprawdę mocnych odmian N (250-280 KM). W tym budżecie można jednak liczyć najwyżej na wolnossącego 1.4 MPI (99 KM), ewentualnie turbodoładowanego 1.0 T-GDI (120 KM) lub 1.4 T-GDI (140 KM). Poza sporadycznymi przypadkami awarii chłodnic (1.4 MPI) rzadko sprawiają użytkownikom inne problemy. Diesle 1.6 CRDi (95/110/115/136 KM) również cieszą się dobrymi opiniami, choć niektórzy zgłaszali usterki łańcuchów rozrządu i DPF-ów. Oprócz tego w i30 III zawodzą sprzęgła, parują reflektory i cieknie olej ze skrzyni biegów. Po stronie plusów tego modelu należy wpisać szeroką paletę wersji nadwoziowych: poza hatchbackiem 5d i kombi pozostało liftback o nazwie Fastback. Najbardziej rodzinny charakter ma rzecz jasna kombi (Wagon) z foremnym, 602-litrowym bagażnikiem.
Używany Hyundai i30 III (od 2017 r.) – opinie użytkowników
Dł./szer./wys. | 434-459/180/143-148 cm | |
Rozstaw osi | 265 cm | |
Pojemność bagażnika | htb 395-1291 l, kmb 602-1650 l, ltb 450-1351 l | |
Pojemność | 1368 cmł | 1582 cmł |
Paliwo | benz. | turbodiesel |
Maks. moc | 99 KM | 110 KM |
Maks. moment | 134 Nm | 280 Nm |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 12,7 s | 11,0 s |
Prędkość maks. | 183 km/h | 190 km/h |
Śr. zużycie paliwa | 5,6 l/100 km | 3,8 l/100 km |
Używana Kia Sportage III
Lata produkcji:
2010-2015
Za 50 tys. zł kupisz rocznik:
2012-2014
Kia Sportage III znakomicie trzyma wartość: za 50 tys. zł w chwili pisania artykułu dostępne były auta w wieku choćby kilkunastoletnim. Ale nie ma się co dziwić: wciąż prezentuje się lekko i świeżo, ma całkiem praktyczne wnętrze z dużym bagażnikiem (565 l), a przy tym nieskomplikowaną „mechanikę”. W tym budżecie jest szansa zakupu Kii po drobnym liftingu z 2013 roku, praktycznie ze wszystkimi silnikami. Do miasta polecamy bazowe wersje (1.6 GDI/135 KM lub 1.7 CRDi/115 KM, który nie ma koła dwumasowego), natomiast trasy to żywioł turbodiesli 2.0 CRDi (136/184 KM), choć zupełnie nieźle radzi sobie mocniejszy „benzyniak” – 2.0 CVVT/GDI (163/166 KM). W Sportage’ach z przebiegami powyżej 200 tys. km niewykluczone, iż trzeba będzie wymienić sprzęgło lub zregenerować DPF. Niektórzy właściciele diesli zmuszeni byli do założenia nowego zestawu napędu rozrządu. Interwencji może wymagać zawieszenie (elementy metalowo-gumowe) oraz manualne skrzynie biegów (łożyska, synchronizatory). Przedliftowe Kie warto obejrzeć pod kątem korozji.
Używana Kia Sportage III (2010-2015) – opinie użytkowników
Dł./szer./wys. | 444/185/164 cm | |
Rozstaw osi | 264 cm | |
Pojemność bagażnika | 565-1530 l | |
Pojemność | 1591 cmł | 1995 cmł |
Paliwo | benz. | turbodiesel |
Maks. moc | 135 KM | 136 KM |
Maks. moment | 164 Nm | 319 Nm |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 11,5 s | 10,8 s |
Prędkość maks. | 178 km/h | 182 km/h |
Śr. zużycie paliwa | 6,8 l/100 km | 5,8 l/100 km |
Używany Opel Insignia A
Lata produkcji:
2008-2017
Za 50 tys. zł kupisz rocznik:
2014-2017
Podobnie jak w przypadku Dustera, w założonym budżecie można rozglądać się za Insignią B. Pewniejszym wyborem powinien być jednak mniej „zajeżdżony” poprzednik – szczególnie, iż mowa tu o wersjach z końca produkcji, a zatem ze zlikwidowanymi przypadłościami trapiącymi starsze auta (m.in. poprawioną „elektryką”). Nim zaczniemy poszukiwania dobrej Insignii, warto zdawać sobie sprawę z tego, iż duża masa niekorzystnie przekłada się w nim na osiągi i kondycję układu hamulcowego. Ten model nie imponuje też ilością miejsca w środku (mimo sporych wymiarów), ale broni się ponad 500-litrowymi bagażnikami. Realnie najłatwiej kupić funkcjonalnego liftbacka i pojemne kombi (sedany są niszą). jeżeli chodzi o silniki, warto postawić na nieźle znoszącego zasilanie gazem 1.4 Turbo, lub poszukać mocniejszych 1.6/2.0 Turbo, które sprawnie wprawiają w ruch ciężką Insignię. W ostatnich latach Opel montował jednostki oznaczone jako SIDI (z bezpośredni wtryskiem paliwa). Spośród diesli najłatwiej o włoskiego 2.0 CDTI, dostępnego w wielu wersjach mocy (od 110 KM do aż 195 KM w odmianie biturbo). Ich główne problemy to intercoolery, zawory EGR i zapychająca się uszczelka smoka olejowego. Czasami można też trafić ekonomicznego turbodiesla 1.6 CDTI (120/136 KM).
Używany Opel Insignia A (2008-2017) – opinie użytkowników
Dł./szer./wys. | 483-491/186/150-152 cm | |
Rozstaw osi | 274 cm | |
Pojemność bagażnika | sed 500 l, ltb 530-1470 l, kmb 540-1530 l | |
Pojemność | 1364 cmł | 1956 cmł |
Paliwo | benz., turbo | turbodiesel |
Maks. moc | 140 KM | 170 KM |
Maks. moment | 200 Nm | 400 Nm |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 10,9 s | 9,0 s |
Prędkość maks. | 205 km/h | 225 km/h |
Śr. zużycie paliwa | 5,7 l/100 km | 4,5 l/100 km |
Używany Peugeot 508 I
Lata produkcji:
2010-2018
Za 50 tys. zł kupisz rocznik:
2015-2018
Założony budżet bez problemu wystarczy na zadbanego Peugeota 508 pierwszej generacji po rozległym liftingu z 2014 roku. Auto przekonuje typowym francuskim komfortem przy jednocześnie bardzo dobrej ergonomii kokpitu, wręcz na poziomie samochodów niemieckich. Po wielu przyciskach i niewielkich ekranach widać jednak, iż to konstrukcja z 2010 roku. Poza klasycznym sedanem dostępne jest kombi, również w podwyższonej odmianie RXH. Początkowo wyróżniał ją hybrydowy napęd, ale później Peugeot zrezygnował z niego na rzecz silnika wysokoprężnego. Były one zresztą głównym motorem napędowym sprzedaży 508 – głównie dlatego, iż diesli było sporo w ofercie: zarówno oszczędnych 1.6 HDi , jak i optymalnych 2.0 HDi i topowych 2.2 HDi (moc 204 KM). Po latach okazało się, iż to naprawdę trwałe jednostki, dręczone głównie przez awarie wyeksploatowanego osprzętu (m.in. koła dwumasowego, filtrów cząstek stałych). Z pewnością są pewniejszym wyborem od silników benzynowych 1.6 VTi/THP, które zmagają się z nietrwałym rozrządem, nagarem w dolocie i spalaniem oleju. W 508 trzeba mieć na względzie konieczność doprowadzenia do porządku „elektryki” (np. systemu podnoszenia klapy bagażnika, bezkluczykowego dostępu czy zamków drzwi).
Używany Peugeot 508 I (2010-2018) – opinie użytkowników
Dł./szer./wys. | 479-481/185/146-153 cm | |
Rozstaw osi | 282 cm | |
Pojemność bagażnika | sed 515 l, kmb 560-1598 l, RXH 400-1439 l | |
Pojemność | 1598 cmł | 1997 cmł |
Paliwo | benz., turbo | turbodiesel |
Maks. moc | 165 KM | 150 KM |
Maks. moment | 240 Nm | 370 Nm |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 8,6 s | 8,9 s |
Prędkość maks. | 210 km/h | 210 km/h |
Śr. zużycie paliwa | 5,8 l/100 km | 4,2 l/100 km |
Używane Renault Talisman
W produkcji:
od 2015 r.
Za 50 tys. zł kupisz rocznik:
2015-2018
W tym budżecie trudno o większy i nowocześniejszy samochód niż Renault Talisman. Ten model błyskawicznie stracił na wartości z uwagi na przeciętną opinię o poprzedniczkach (Lagunach) i, niestety, szybko pojawiających się doniesieniach o niestabilnej elektronice pokładowej. Faktycznie, bywa ona irytująca (zwłaszcza zacinający się wielki ekran środkowy), ale nie wpływa na mobilność auta i da się ją względnie tanio naprawić. Pod kątem komfortu jazdy i ilości miejsca z tyłu to niemal klasowa czołówka. W ofercie były sedany i kombi z aż 572-litrowym, ustawnym bagażnikiem. Talismany z drugiej ręki przeważnie napędzają benzynowe jednostki 1.6 TCe (150/200 KM), ewentualnie stosowane również w Alpine A110 1.8 TCe (225 KM). Potrafią palić olej, a jazda ze zbyt niskim poziomem środka smarnego nie wpływa dobrze na kondycję turbo. Wybór diesli z pierwszych roczników opiera się o zbyt słabego 1.5 dCi (110 KM) i optymalnego 1.6 dCi (130 KM lub 160 KM w odmianie biturbo). W nich warto sprawdzić, czy miały wymieniany łańcuch rozrządu. W późniejszych latach Renault zastąpiło je jednostkami 1.7/2.0 dCi. Podczas oględzin zwróćmy uwagę na poprawność pracy automatycznej, dwusprzęgłowej przekładni EDC.
Używane Renault Talisman (od 2015 r.) – opinie użytkowników
Dł./szer./wys. | 485-487/187/146 cm | |
Rozstaw osi | 281 cm | |
Pojemność bagażnika | sed 608 l, kmb 572-1700 l | |
Pojemność | 1618 cmł | 1598 cmł |
Paliwo | benz., turbo | turbodiesel |
Maks. moc | 150 KM | 130 KM |
Maks. moment | 220 Nm | 320 Nm |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 9,6 s | 10,4 s |
Prędkość maks. | 215 km/h | 205 km/h |
Śr. zużycie paliwa | 5,6 l/100 km | 3,9 l/100 km |
Używane Suzuki Swift VI
W produkcji:
od 2017 r.
Za 50 tys. zł kupisz rocznik:
2017
Suzuki twardo trzyma się swojej szkoły projektowania miejskich aut, tworząc kolejne generacje Swifta. Wszystkie, w tym opisywana szósta, nie są wielkimi samochodami jak na swój segment: ok. 3,8 m długości to u większości konkurentów pieśń przeszłości. Samochód jest wobec tego zwinny, ale odstaje pod kątem przestronności (przekłada się na nią m.in. zaledwie 245-centymetrowy rozstaw osi). Ma też typowo japońskie wykończenie kokpitu, opierające się w znacznej mierze na twardych plastikach. W gamie silnikowej Swifta VI zabrakło diesli, ale celem obniżenia zużycia paliwa do wersji benzynowych można było zamówić układ miękkiej hybrydy (SHVS). Dostępne były wolnossące odmiany 1.2 (90 KM; po 2020 r. 83 KM) i turbodoładowany 1.0 BoosterJet (111 KM). Pod maską Swifta Sport ulokowano jednostkę 1.4 BoosterJet o mocy 140 KM (129 KM po 2020 r.). Typowo dla aut marek japońskich, także w małym Suzuki można liczyć na znikomą awaryjność. Użytkownicy narzekają głównie na mozolną pracę systemu multimedialnego i poskrzypujące elementy wykończeniowe.
Używane Suzuki Swift VI (od 2017 r.) – opinie użytkowników
Dł./szer./wys. | 384/173/149 cm | |
Rozstaw osi | 245 cm | |
Pojemność bagażnika | 265-947 l | |
Pojemność | 998 cmł | 1242 cmł |
Paliwo | benz., turbo | benz. |
Maks. moc | 111 KM | 90 KM |
Maks. moment | 170 Nm | 120 Nm |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 10,6 s | 11,9 s |
Prędkość maks. | 195 km/h | 180 km/h |
Śr. zużycie paliwa | 4,3 l/100 km | 4,0 l/100 km |
Używane Volvo XC60 I
Lata produkcji:
2008-2017
Za 50 tys. zł kupisz rocznik:
2009-2012
Pośród omówionych w tym zestawieniu samochodów, wartość najlepiej trzyma pierwsza generacja Volvo XC60. To samochód, który debiutował w 2008 roku, a 50 tys. zł wciąż nie wystarczy na model po modernizacji (po 2013 r.). Na niezwykłą popularność tego auta przełożyło się świetne wykończenie, bogate wyposażenie, wystarczające możliwości transportowe (bagażnik o pojemności 495 l), wysoki poziom bezpieczeństwa i mnóstwo mocnych silników. Spośród samochodów dostępnych w założonym budżecie warto postawić na benzynową „2-litrówkę” (już bazowa o mocy 203 KM zapewnia dobre osiągi) lub udanego, 5-cylindrowego diesla 2.4 (są trwalsze od wprowadzonych później 5-cylindrowych 2.0 mających nietrwałe wtryskiwacze). jeżeli się uda znaleźć, warto postawić też na najnowsze diesle 2.0, które już mają 4 cylindry (od 2013 r.). We wszystkich może niedomagać filtr cząstek stałych, szczególnie gdy auto rzadko opuszcza miasto. Właściciele XC60 stosunkowo często wymieniają w nich klocki i tarcze hamulcowe oraz na bieżąco usuwają drobne usterki układu elektrycznego.
Używane Volvo XC60 I (2008-2017) – opinie użytkowników
Dł./szer./wys. | 463-464/189/171 cm | |
Rozstaw osi | 277 cm | |
Pojemność bagażnika | 495-1455 l | |
Pojemność | 1999 cmł | 2400 cmł |
Paliwo | benz., turbo | turbodiesel |
Maks. moc | 240 KM | 163 KM |
Maks. moment | 340 Nm | 340 Nm |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 8,1 s | 10,5 s |
Prędkość maks. | 210 km/h | 195 km/h |
Śr. zużycie paliwa | 8,5 l/100 km | 6,6 l/100 km |
Polecamy również:
Najlepsze używane auta w 2022 r. Tych modeli szukali Polacy