Najlepsze i najgorsze silniki produkcji francuskiej. Diesle i benzynowe

2 lat temu

Wybraliśmy według nas najlepszy i najgorszy z silników benzynowych i taką samą parę z jednostek wysokoprężnych wyprodukowanych we Francji. Pod uwagę braliśmy popularność na rynku, częstotliwość awarii, koszty napraw.

To silniki w dużej mierze decydują o charakterze samochodów. Każdy kraj ma swoją specyfikę rynkową, a to wpływa także na konstrukcję jednostki napędowej.

Francuzi stawiają na oszczędność i unikają nadmiernej komplikacji (choć niekoniecznie dotyczy to pozostałych elementów konstrukcji aut). Poniżej przedstawiamy popularne silniki z Francji, wskazując konstrukcje udane oraz te sprawiające sporo kłopotów.

https://magazynauto.pl/porady/najlepsze-i-najgorsze-silniki-z-japonii-i-korei-diesle-i-benzynowe,aid,3383

Silnik Diesla: zły

Renault 1.5 dCi

  • Oszczędny, ale nietrwały

Wprowadzony w 2001 r. silnik pozostaje podstawowym dieslem koncernu Renault-Nissan. w tej chwili na rynku jest już 4. generacja 1.5 dCi. Najgorsze są te z pierwszej serii, z nietrwałymi wtryskami Delphi. W każdej generacji są przypadki zatarcia wału korbowego.

Dane techniczne

  • Pojemność skokowa: 1461 cm3
  • Moc maksymalna: 58-110 KM
  • Początek produkcji: od 2001 r.

Zalety i wady

  • niskie zużycie paliwa
  • trwała turbosprężarka
  • nietrwały układ wtryskowy Delphi
  • przypadki zatarcia wału korbowego

Przykładowe modele

Renault Clio III
Renault Scenic II

Silnik Diesla: dobry

Peugeot-Citroen 1.6 HDi

  • Dynamiczny i wytrzymały

To jeden z najpopularniejszych diesli na świecie, spotykany m.in. w Citroenach, Fordach, Peugeotach, Mazdach, Volvo. W 2010 r. do produkcji weszła poprawiona wersja 8-zaworowa. Silnik nie sprawia większych kłopotów, o ile nie jest zaniedbany.

Dane techniczne

  • Pojemność skokowa: 1560 cm3
  • Moc maksymalna: 75-120 KM
  • Początek produkcji: 2002 r.

Zalety i wady

  • dobre osiągi
  • trwała konstrukcja
  • niskie ceny części
  • nieszczelne podkładki wtryskiwaczy (zapach spalin w aucie)

Przykładowe modele

Citroen C4 Picasso
Peugeot Partner
https://magazynauto.pl/porady/najlepsze-i-najgorsze-silniki-wloskich-marek-diesle-i-benzynowe,aid,3403

Silnik benzynowy: zły

Peugeot-Citroen 1.6 THP

  • Problematyczny rozrząd

Jednostka opracowana wraz z BMW ma bardzo dobre osiągi i jest w miarę oszczędna, ale sprawia sporo problemów. Łańcuchowy rozrząd potrafi się zużyć już po 20 tys. km, a układ dolotowy notorycznie zalepia się nagarem. Częsty gość w serwisie.

Dane techniczne

  • Pojemność skokowa: 1598 cm3
  • Moc maksymalna: 150-270 KM
  • Początek produkcji: 2006 r.

Zalety i wady

  • dobre osiągi
  • umiarkowane zużycie paliwa
  • wysoka awaryjność rozrządu
  • zapychanie się układu dolotowego nagarem
  • przypadki zużywania oleju

Przykładowe modele

Citroen Grand C4 Picasso II
Peugeot RCZ

Silnik benzynowy: dobry

Peugeot-Citroen 1.2 PureTech

  • Zdumiewająco dynamiczny

3-cylindrowy silnik w wersji turbo ma bardzo dobrą elastyczność. Przy rozsądnym traktowaniu pozostaje oszczędny i jest sensowną alternatywą dla diesla. Nie ma sygnałów o podwyższonej awaryjności. Godna polecenia jednostka po downsizingu.

Dane techniczne

  • Pojemność skokowa: 1199 cm3
  • Moc maksymalna: 110-136 KM
  • Początek produkcji: 2014 r.

Zalety i wady

  • dobre osiągi
  • niskie zużycie paliwa
  • brak typowych usterek
  • nieprzyjemny dźwięk
  • pojawiają się zgłoszenia o łuszczącym się pasku rozrządu

Przykładowe modele

Citroen C4 II
Peugeot 308 II FL
Idź do oryginalnego materiału