
Wybraliśmy według nas najlepszy i najgorszy z silników benzynowych i taką samą parę z jednostek wysokoprężnych wyprodukowanych we Francji. Pod uwagę braliśmy popularność na rynku, częstotliwość awarii, koszty napraw.
To silniki w dużej mierze decydują o charakterze samochodów. Każdy kraj ma swoją specyfikę rynkową, a to wpływa także na konstrukcję jednostki napędowej.
Francuzi stawiają na oszczędność i unikają nadmiernej komplikacji (choć niekoniecznie dotyczy to pozostałych elementów konstrukcji aut). Poniżej przedstawiamy popularne silniki z Francji, wskazując konstrukcje udane oraz te sprawiające sporo kłopotów.
https://magazynauto.pl/porady/najlepsze-i-najgorsze-silniki-z-japonii-i-korei-diesle-i-benzynowe,aid,3383Silnik Diesla: zły
Renault 1.5 dCi
- Oszczędny, ale nietrwały
Wprowadzony w 2001 r. silnik pozostaje podstawowym dieslem koncernu Renault-Nissan. w tej chwili na rynku jest już 4. generacja 1.5 dCi. Najgorsze są te z pierwszej serii, z nietrwałymi wtryskami Delphi. W każdej generacji są przypadki zatarcia wału korbowego.
Dane techniczne
- Pojemność skokowa: 1461 cm3
- Moc maksymalna: 58-110 KM
- Początek produkcji: od 2001 r.
Zalety i wady
- niskie zużycie paliwa
- trwała turbosprężarka
- nietrwały układ wtryskowy Delphi
- przypadki zatarcia wału korbowego
Przykładowe modele


Silnik Diesla: dobry
Peugeot-Citroen 1.6 HDi
- Dynamiczny i wytrzymały
To jeden z najpopularniejszych diesli na świecie, spotykany m.in. w Citroenach, Fordach, Peugeotach, Mazdach, Volvo. W 2010 r. do produkcji weszła poprawiona wersja 8-zaworowa. Silnik nie sprawia większych kłopotów, o ile nie jest zaniedbany.
Dane techniczne
- Pojemność skokowa: 1560 cm3
- Moc maksymalna: 75-120 KM
- Początek produkcji: 2002 r.
Zalety i wady
- dobre osiągi
- trwała konstrukcja
- niskie ceny części
- nieszczelne podkładki wtryskiwaczy (zapach spalin w aucie)
Przykładowe modele


Silnik benzynowy: zły
Peugeot-Citroen 1.6 THP
- Problematyczny rozrząd
Jednostka opracowana wraz z BMW ma bardzo dobre osiągi i jest w miarę oszczędna, ale sprawia sporo problemów. Łańcuchowy rozrząd potrafi się zużyć już po 20 tys. km, a układ dolotowy notorycznie zalepia się nagarem. Częsty gość w serwisie.
Dane techniczne
- Pojemność skokowa: 1598 cm3
- Moc maksymalna: 150-270 KM
- Początek produkcji: 2006 r.
Zalety i wady
- dobre osiągi
- umiarkowane zużycie paliwa
- wysoka awaryjność rozrządu
- zapychanie się układu dolotowego nagarem
- przypadki zużywania oleju
Przykładowe modele


Silnik benzynowy: dobry
Peugeot-Citroen 1.2 PureTech
- Zdumiewająco dynamiczny
3-cylindrowy silnik w wersji turbo ma bardzo dobrą elastyczność. Przy rozsądnym traktowaniu pozostaje oszczędny i jest sensowną alternatywą dla diesla. Nie ma sygnałów o podwyższonej awaryjności. Godna polecenia jednostka po downsizingu.
Dane techniczne
- Pojemność skokowa: 1199 cm3
- Moc maksymalna: 110-136 KM
- Początek produkcji: 2014 r.
Zalety i wady
- dobre osiągi
- niskie zużycie paliwa
- brak typowych usterek
- nieprzyjemny dźwięk
- pojawiają się zgłoszenia o łuszczącym się pasku rozrządu
Przykładowe modele

