Najlepsze ekonomiczne samochody serwisowe w Indiach 2023

1 rok temu

Najlepsze ekonomiczne samochody serwisowe w Indiach 2023: W związku ze wzrostem cen ropy naftowej w związku z konfliktem na Ukrainie, w ciągu ostatniego miesiąca ceny paliw w Indiach wzrosły wielokrotnie. Od 29 marca koszt benzyny w Delhi przekroczył próg 100 rupii, podczas gdy cena wynosi Rs. 115.04 w Bombaju. Dlatego jazda oszczędnym pojazdem może pozwolić ci na dodatkowe niewielkie oszczędności na codziennych dojazdach do pracy.

Badamy pojazdy napędzane benzyną, które zużywają najmniejszą ilość dostępnego w tej chwili paliwa. Należy pamiętać, iż lista jest oparta na oficjalnych statystykach dostarczonych przez producentów, a rzeczywiste liczby mogą ulec zmianie w zależności od warunków jazdy i nawyków.

Maruti Suzuki Celerio AMT- 26.68kpl

Maruti Suzuki Celerio

Wraz z wprowadzeniem modelu drugiej generacji Celerio stał się najbardziej oszczędnym pojazdem benzynowym dostępnym w tej chwili na rynku. Celerio VXi AMT ma najwyższą oszczędność paliwa na poziomie 26,68 kpl, tuż za nim plasują się modele ZXi i ZXi + AMT na poziomie 26 kpl. choćby najmniej ekonomiczny model, manualny ZXi+, pokonuje więcej mil na galonie niż sedan Dzire, który zajmuje trzecie miejsce na tej liście.

Maruti Suzuki udało się osiągnąć tę liczbę, przechodząc na najnowszą platformę Heartect z nowym, wydajniejszym silnikiem benzynowym DualJet K10. Nowy silnik benzynowy współpracuje z 5-biegową manualną skrzynią biegów lub przekładnią AMT, tak jak poprzednio, i wytwarza 67 KM i 89 Nm, czyli o 1 KM i 1 Nm mniej niż w poprzednim Celerio.

Maruti Suzuki Wagon R 1.0 AMT- 25.19kpl

Maruti Suzuki Kombi R

Przystępne cenowo silniki WagonR, podobnie jak w większości pojazdów Maruti Suzuki, są jednym z czynników wpływających na wybory dokonywane przez konsumentów. Tegoroczne aktualizacje hatchbacka typu high-boy obejmują dwa silniki benzynowe o mocy odpowiednio 67 i 90 koni mechanicznych. Podczas gdy silnik o pojemności 1,2 litra może osiągać do 24,43 kpl (ARAI), podobnie jak w przypadku opcji AMT, mniejszy silnik 1,0 jest bardziej ekonomiczny i ma dawać do 25,19 kpl ze skrzynią biegów AMT. Silnik o pojemności 1,0 litra oferuje również opcję CNG, z fantastyczną oceną 34,05 km/kg. Ceny i stosunek jakości do ceny Maruti Suzuki WagonR to kolejne czynniki wpływające na jego stosunkowo wyższą sprzedaż.

Maruti Suzuki Dzire AMT- 24.12kpl

Maruti Suzuki Swift Dzire

Silnik benzynowy K12M o pojemności 1,2 litra został zastąpiony jednostką K12N o pojemności 1,2 litra, która ma funkcję Start-Stop jako jedno z najważniejszych usprawnień, oprócz modyfikacji konstrukcyjnych i rozszerzonej listy wyposażenia, które pojawiły się wraz z ubiegłoroczną metamorfozą. Najbardziej oszczędnym samochodem benzynowym sprzedawanym w Indiach jest Maruti Suzuki Dzire, który ma o 7 koni mechanicznych więcej mocy niż poprzednio i jest bardziej wydajny zarówno w 5-biegowej manualnej (23,26 kpl), jak i 5-biegowej AMT (24,12 kpl).

Maruti Suzuki Swift AMT- 23,76kpl

Maruti Suzuki Swift

Maruti Suzuki Swift ma teraz 5-biegową manualną skrzynię biegów i skrzynię biegów AMT, silnik benzynowy K12N o mocy 90 KM z technologią zatrzymania podczas rozruchu na biegu jałowym oraz modernizację z początku tego roku z Dzire. Oceny przebiegu opcji układu napędowego są nieznacznie niższe w bardziej sportowym hatchbacku i wynoszą odpowiednio 23,2 kpl i 23,76 kpl dla manualnej i AMT.

Toyota Glanza AMT/ Maruti Suzuki Baleno AMT-22.94cpl

Toyota Glanza

Pojedynczy czterocylindrowy silnik benzynowy DualJet K12N o pojemności 1,2 litra i mocy 90 KM napędza zarówno Baleno 2022, jak i jego rywala Toyotę, Glanzę. We wcześniejszym modelu przekładnia CVT została zastąpiona 5-biegową automatyczną skrzynią biegów AMT, która jest dostępna z silnikiem. Nowy silnik z manualną skrzynią biegów został oceniony przez ARAI na 22,35 kpl, podczas gdy nowe warianty AMT na jeszcze wyższym poziomie 22,94 kpl. Chociaż nowa Glanza kosztuje między Rs. 6,39 lakh i Rs. 9,69 lakh, nowy Baleno kosztuje od Rs. 6,35 lakh i Rs. 9,49 lakh (ex-showroom, Indie).

Maruti Suzuki Alto- 22.05kpl

Maruti Suzuki Alto

Najmniejszy model Maruti Suzuki jest napędzany oszczędnym 48-konnym silnikiem o pojemności 0,8 litra, który uzyskał certyfikat ARAI na generowanie 22,05 kpl. Chociaż Maruti Suzuki Alto ma małą kabinę i podstawowe wnętrze, jest popularnym wyborem ze względu na niski koszt, doskonałą ekonomiczność i niskie wymagania konserwacyjne. Co więcej, dostępny jest model CNG o równie znakomitym przebiegu 31,59 km na kilogram benzyny.

Renault Kwid 1.0 AMT- 22kpl

Renault Kwid CLIMBER

Dla Renault Kwid dostępne są dwie opcje silnika: 54-konny, 0,8-litrowy silnik i 68-konny, 1,0-litrowy silnik. W połączeniu ze skrzynią AMT ta ostatnia potrafi jednak przejechać na jednym litrze benzyny niesamowite 22 kilometry. Silnik o pojemności 0,8 litra ma moc znamionową 20,71 kpl, ale manualny Kwid 1.0 jest prawie tak samo wydajny przy oszczędności ARAI wynoszącej 21,74 kpl. To sprawia, iż ​​jest nieco bardziej oszczędny niż Redigo, jego krewny Datsun, z którym dzieli różne układy napędowe.

Datsun Redigo AMT- 22kpl

Datsun Redigo

W 2020 roku Datsun udoskonalił swój najmniejszy model i znacząco go ulepszył. Modernizacja Datsun Redigo otrzymała więcej wyposażenia oprócz obszernej aktualizacji projektu, w tym regulację wewnętrznych lusterek bocznych dla całej gamy oraz 8,0-calowy system informacyjno-rozrywkowy z ekranem dotykowym dla najlepszego modelu T (O). Hatchback jest wyposażony w dwa 54-konne, 0,8-litrowe i 68-konne, 1,0-litrowe silniki benzynowe. Redigo przez cały czas jest jednym z najbardziej ekonomicznych pojazdów benzynowych w kraju z oceną 22 kpl dla silnika 1,0-litrowego ze skrzynią biegów AMT. Z manualną skrzynią biegów silniki 0,8 i 1,0 litra mają odpowiednio 20,71 kpl i 21,7 kpl.

Maruti Suzuki S-Presso- 21,7kpl

Maruti Suzuki S-Presso

S-Presso jest typowym małym Maruti, ponieważ waży stosunkowo niewiele, ma oszczędny i zwinny silnik oraz jest w rozsądnej cenie. Nie jest niespodzianką, iż Maruti Suzuki S-Presso oferuje porównywalne statystyki wydajności ARAI, biorąc pod uwagę, iż ma 68-konny, 1,0-litrowy silnik benzynowy z Celerio i WagonR. Warto zauważyć, iż wyższe wersje VXI i VXI +, które toczą się na 14-calowych kołach, są wycenione na 21,7 kpl, podczas gdy tańsze warianty są oceniane na 21,4 kpl. Renault Kwid i Datsun Redigo przeciwnik Maruti Suzuki ma również fabrycznie zainstalowaną opcję CNG w wersjach LXI i VXI średniej specyfikacji, a także 5-biegową opcję AMT dostępną tylko w modelach VXI i VXI +.

Maruti Suzuki Ignis- 20.89kpl

Maruti Suzuki Ignis

Ignis jest niedocenianym, choć drogim hatchbackiem, mimo iż może nie być fenomenem sprzedaży, na który liczył Maruti Suzuki (za to, co jest w ofercie). Żywy 83-konny, 1,2-litrowy silnik benzynowy K12M, który jest dostępny w konfiguracji manualnej i automatycznej AMT, jest wyróżniającą cechą Maruti Suzuki Ignis.

Czytaj więcej:

2023 Renault Kwid CLIMBER Cena w Indiach, kolory, przebieg, prędkość maksymalna, specyfikacje i więcej Mega galeria zdjęć

Idź do oryginalnego materiału