Najlepsi szwedzcy na targach Elmia Custom Motor Show

1 rok temu

Otwarcie sezonu samochodowego w Skandynawii

Jaki jest Twój ulubiony sposób na spędzenie Świąt Wielkanocnych? Wyjazd w ciepłe miejsce? Spędzanie czasu z rodziną? A może wybrać się w góry na narty, jak robi to wielu Szwedów?

W moim przypadku od kilku lat jest to udział w Custom Motor Show – wcześniej Bilsport Performance & Custom Motor Show – ale lepiej znanym jako Elmia w Jönköping.

Pierwszy raz uczęszczałem do Elmii w 2019 roku i po tym początkowym smaku chciałem wrócić w przyszłym roku. Oczywiście pokaz nie odbył się w 2020 ani 2021 roku, więc można się założyć, iż szwedzcy entuzjaści i ci, którzy przyjeżdżają z zagranicy, aby wziąć udział w wydarzeniu, byli szczęśliwi, widząc jego powrót w zeszłym roku. z pewnością byłem.

Co jeszcze lepsze, poprzeczka została podniesiona dość znacznie na pokaz 2023.

Prawie całkowicie spałem w Hali X, kiedy po raz pierwszy uczestniczyłem w wydarzeniu, i nie mam pojęcia dlaczego. Ale stała się moją ulubioną częścią Custom Motor Show i jest wypełniona tym, co najlepsze w szwedzkiej scenie postawy. Jest to również powód, dla którego w ogóle zająłem się fotografią, więc przyjąłem zasadę, iż nie zapuszczam się nigdzie indziej w Elmia, dopóki nie uchwycę wszystkiego, co interesujące w tej sali.

Zauważyłem jednak zmianę w Hali X w tym roku. Nie zrozumcie mnie źle, uwielbiam spakowane konstrukcje Euro i statyczne ikony JDM tak samo jak każda inna osoba, ale czuję, iż moje zainteresowania zmierzają bardziej w kierunku rozbudowanych kompilacji niż prostych kreacji postaw, które stanowią większość samochodów pokazywanych w ta sala. Przyczynienie się do Speedhunters naprawdę otworzyło przede mną zupełnie nowy świat i byłem narażony na niektóre z najdzikszych konfiguracji, jakie Skandynawia ma do zaoferowania. Jeszcze choćby nie podrapałem się po powierzchni, ale powoli dochodzę do celu.

Nie znaczy to, iż w Hali X nie było niesamowitych samochodów, takich jak ten Mercedes-Benz 190 E aż z Niemiec. Być może widzieliście fragment tego samochodu w relacji Jeroena z Essen Motor Show 2022. To oszałamiająca konstrukcja pod każdym względem.

R32 Skyline GT-R HKS w malowaniu „plamki oleju” zawsze trafi ze mną do domu. Nigdy osobiście nie widziałem prawdziwego samochodu HKS Group A z lat 90., więc przebywanie w obecności czegoś, co choć trochę przypomina legendę, zawsze wywołuje uśmiech na mojej twarzy.

Jak wspomniałem, hala X składa się prawie wyłącznie z samochodów stance, ale znajdziesz je także w innych halach Elmii. Centrum wystawiennicze nie jest tak duże jak Las Vegas Convention Center (SEMA Show) czy Makuhari Messe (Tokyo Auto Salon), więc nigdy się nie zgubisz i zawsze będziesz pamiętał, gdzie widziałeś coś konkretnego. Po zrobieniu rundy postanowiłem wrócić do moich ulubionych samochodów, aby sfotografować kilka reflektorów, więc bądźcie czujni na te w nadchodzących dniach i tygodniach.

Zawsze ekscytujące jest obserwowanie, co ludzie robili podczas mroźnych, ciemnych zimowych miesięcy. Staram się nie wyszukiwać buildów w mediach społecznościowych poprzedzających to wydarzenie, ale czasami po prostu nie mogę powstrzymać ciekawości. W końcu jestem tylko człowiekiem.

Nie widzę nic złego w podglądaniu, co robią moi przyjaciele. Co prowadzi mnie z powrotem do czegoś, o czym wspomniałem wcześniej: rozbudowanych kompilacji.

Hala A jest do tego świetna. Weźmy na przykład szalony Oldsmobile Cutlass Supreme Björna Nilssona z 1982 roku. Björn od jakiegoś czasu gotuje to w swoim garażu, a efekt końcowy jest oszałamiający.

Z przodu znajduje się 8,7-litrowy silnik Chevy V8 o wysokim stopniu sprężania, z dwoma turbosprężarkami BorgWarner 84/102 mm, które mogą wytwarzać 3000 KM (obecnie ma tylko 1200 KM), współpracując z 2-biegową skrzynią biegów TH400 TurboGlide.

Skoro już jesteśmy przy szalonych konstrukcjach, zobaczcie ten International IHLT59 z 1976 roku zbudowany przez Samuela Pedersena z Danii. jeżeli wybierasz się w tym roku na SEMA, nie pozwól, aby ten Cię ominął.

Oto coś, czego chyba nikt nie mógł przewidzieć – choćby Skandynawowie.

Spodziewałem się zobaczyć silnik RB jakiegoś opisu w komorze silnika R32 Type-M, ale to jest Szwecja, więc dlaczego nie zamiast tego wybrać silnik SAAB B204 ?! To szwedzki sposób.

Hale C i D to miejsce, w którym znajdziesz klasyczne amerykańskie mięśnie połączone z kapsułami czasu i dwukołowymi kreacjami.

Moją uwagę od razu przykuły konstrukcje Sörena i Andersa Ericssona Tjuståsa Racing oraz Custom By Lundin Matsa Lundina. Bracia Ericsson od ponad dekady tworzą cafe racery, a każda konstrukcja jest jedyna w swoim rodzaju. Dwukołowych dzieł sztuki Matsa nie sposób zignorować.

Oglądanie z bliska reliktu wyścigów jest zawsze zabawne, a ten jednomiejscowy samochód Swebe ma bogatą historię, będąc pierwszym samochodem F3 nieżyjącego już kierowcy F1 Ronniego Petersona. w tej chwili jest własnością jednego z fanów SuperSwede, który planuje przywrócić mu dawną świetność.

Oto kolejna kreacja, która również cieszyła się dużym zainteresowaniem. Prawdopodobnie możesz powiedzieć, co to jest, po reflektorach, ale wszystko zostanie ujawnione w nadchodzącej funkcji.

Główną atrakcją w hali D był Volkswagen Beetle z 1955 roku, nazywany Różową Damą. Pierwotnie został zbudowany w latach 80. w Szwecji przez Bernta Karlssona, ale w 1988 r. pojechał z nim do USA. Tam właśnie mieszka jego obecny właściciel, Stephen Tebo, więc wspaniale było zobaczyć tę kultową konstrukcję z powrotem w kraju, w którym się znajdowała. powstał. Dzięki szalonemu niestandardowemu malowaniu i prążkom, drucianym kołom, hydraulicznemu zawieszeniu i pluszowemu welurowemu wnętrzu, ten jedyny w swoim rodzaju lowrider VW jest absolutnie dziki.

Kilka kroków od Garbusa znajdowało się 1951 Mercury Coupe, ale równie dobrze mogło pochodzić z innego wymiaru. Kreacja o tematyce myśliwskiej jest dziełem Knuda Tirocha, który poświęcił jej sporo czasu. Samo malowanie zajęło około sześciu tygodni.

W Elmii było wiele do zobaczenia, ale nie skończyło się to na Custom Motor Show 2023.

W zeszłym roku pokaz wprowadził większy tor do zawodów driftingowych, a także mały plenerowy pokaz samochodów.

Największą atrakcją tego ostatniego był dla mnie Nissan 370Z Patrika Forsmana na kołach Work Meister i zawieszeniu Air Lift Performance 3P. To nie tylko rozmowa i spacer; pod maską znajduje się VQ37 o mocy 670 KM.

Punkt kulminacyjny na torze? Ta rzecz. Nie mam pojęcia, co to jest, ale wszyscy oszaleli, gdy wjechała bokiem na tor z dużą prędkością.

Wewnątrz, w strefie warsztatowej w hali D, widzowie mogli zobaczyć, jak pracują niestandardowe samochody. Twardy przeszczep, który odbywa się za kompilacją, jest czymś, co ludzie często biorą za pewnik, więc jest to fajny dodatek do programu.

To nie byłby szwedzki pokaz samochodowy bez rodzimych bohaterów, prawda? Najlepszym i być może najbardziej akceptowanym sposobem na zbudowanie Volvo jest biznes na zewnątrz, impreza w środku, ale nie mogę się powstrzymać od wyobrażenia sobie, jak pasowałby zestaw nadwozia w stylu sylwetki. Pudełkowaty projekt wydaje się do tego prawie idealny. Wejdź Kato-san…

Przy tak wielu niesamowitych konstrukcjach pokazanych na Custom Motor Show 2023 nie było możliwości zmieszczenia ich wszystkich w jednym poście, a choćby w dwóch. Więc bądź na bieżąco z tymi reflektorami.

W międzyczasie zapraszamy do rozdziału z galerią poniżej.

Alen Haseta
Instagram: hazetaa

Więcej historii ze Szwecji na Speedhunters

Galeria

Idź do oryginalnego materiału