Najgorszy rywal MG HS i Toyoty RAV4 dostał nową opcję mechaniczną. Lepszy we wszystkim SUV kusi wydajnością i mocą 210 KM

6 godzin temu

Nowy C5 Aircross to najbardziej ambitny SUV w gamie modelowej Citroena. Od niedawna jes w ofercie z mechaniką hybrydową, stając się mocnym rywalem Toyoty RAV4 i MG HS. Teraz pojawia się z polskim cennikiem w wariancie całkowicie elektrycznym gotowy do wprowadzenia na rynek.

Nowy Citroën ë-C5 Aircross jest gotowy na szturm salonów

Nowy elektryczny SUV Citroëna już dostępny na naszym rynku. C5 Aircross dostał specyfikację i cennik i jest gotowy na rozpoczęcie swojego komercyjnego życia. W wersji elektrycznej będzie najgorszym rywalem dla modeli tj.: Peugeot e-2008, Opel Mokka-e, Hyundai Kona Electric i Kia e-Niro.

Model, który nie wymaga grama paliwa, zapewnia wiodącą w segmencie wydajność ładowania, a tym samym zapewni maksymalną wygodę użytkowania. Duża ilość miejsca, stylowy projekt nadwozia i nowoczesne technologie wynoszą ofertę nowego Citroena C5 Aircross na wyższy poziom.

Ten bardzo ambitny SUV francuskiego producenta, który doczekał się cennika w Polsce, debiutuje z silnikiem o mocy 210 KM i zasięgiem ponad 500 kilometrów. To zasięg, który nie tylko wystarczy na codzienne użytkowanie, ale także na długie podróże.

źródło: Citroen

Ile kosztuje Citroën ë-C5 Aircross i jak wygląda gama wyposażenia SUV-a?

Citroën podzielił gamę ë-C5 Aircross na wersje wyposażenia You, Plus, Maxx. Na liście tej pierwszej wśród najważniejszych elementów wyposażenia standardowego znalazły się następujące funkcjonalności:
– wbudowana ładowarka pokładowa trójfazowa 11 kW,
– przewód do ładowania Mode 3 do gniazda typu T2 Wallbox, trójfazowy,
– klimatyzacja automatyczna dwustrefowa,
– zawieszenie Citroën Advanced Comfort,
– tylne światła Citroën Light Wings LED,
– 10’ calowy cyfrowy zestaw wskaźników kierowcy,
– Pakiet Bezpiczeństwa,
– tylne czujniki parkowania,
– reflektory ECO LED i tylne światła Citroën Light Wings LED ,
– ruchoma podłoga bagażnika z możliwością ustawienia w dwóch położeniach,
– 19-calowe felgi aluminiowe,
– 13-calowy Centralny Ekran Waterfall z Android Auto/Apple CarPlay,
– Bluetooth i cyfrowe radio,
– DML – bezkluczykowe uruchamianie pojazdu.

Citroën ë-C5 Aircross Plus dodaje m.in. bezprzewodową ładowarkę do telefonów, panoramiczną kamerą cofania 180, nawigację 3D i pakiet Design. W wyposażeniu Maxx elektryczny SUV dysponuje m.in. reflektorami LED Matrix, systemem kamer 360 stopni, Pakietem Drive Assist i oświetleniem ambientowym. jeżeli chcemy wyposażyć SUV-a w pompę ciepła, to musimy dopłacić 3 400 zł.

Jeśli chodzi o specyfikację, to Citroën ë-C5 Aircross dysponuje mocą 210 KM (343 Nm) niezależnie od wybranego poziomu wyposażenia. Wyposażony w akumulator litowo-jonowy o pojemności 78 kWh moc wytwarzaną przez silnik elektryczny przenosi na przednią oś.
Tak skonfigurowany francuski SUV przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,9 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 170 km/h. jeżeli chodzi o ceny, to za wersje You, Plus, Maxx zapłacimy odpowiednio 174 900 zł, 187 900 zł, 205 300 zł.

źródło: Citroen

Podsumowanie

Rywal Peugeot e-2008 oferuje lepsze osiągi, ma większą moc i przejedzie bez ładowania do 520 kilometrów. Ponadto gama elektrycznego ë-C5 Aircross zostanie w przyszłości rozszerzona o jednostkę o mocy 170 kW (230 KM) i zasięgu ponad 650 km. Na dodatek model może się pochwalić tak samo gustownym nadwoziem, jak jego francuski konkurent. W efekcie wielu będzie skłonnych dopłacić za bardziej funkcjonalny samochód. Zwłaszcza iż mogą skorzystać z rządowych dopłat, by obniżyć finalną cenę zakupu.

Dla konkurencyjnych modeli w segmencie elektrycznych SUV-ów nowy Citroën ë-C5 Aircross będzie trudnym rywalem. Producentowi udało się już pobić konkurencję w Europie bezkonkurencyjną relacją jakości i ceny nowego ë-C3. Oferujący większą przestrzeń i lepsze adekwatności terenowe C5 Aircross także nie powinien mieć z tym problemu.

Idź do oryginalnego materiału