Najdroższa Fabia w historii. Nie uwierzysz, ile kosztuje

11 godzin temu

Czesi wprowadzili do oferty usportowioną wersję swojego popularnego modelu. Miejska Skoda zyskała większą moc i kilka ciekawych rozwiązań, które mogą spodobać się licznym odbiorcom. To jednocześnie najdroższa Fabia, jaką można dostać w salonie. Czy wzbudzi zainteresowanie klientów? Ma ku temu predyspozycje, ale jej cena jest rzeczywiście horrendalna.

Prawie RS

Coraz większa liczba producentów rezygnuje z takich aut. Hot hatch rzadko potrafi na siebie zarobić. Jego głównym zadaniem jest wzmocnienie wizerunku marki. I wydaje się, iż prezentowana konfiguracja stanowi tego przykład. Z pewnością nie będzie tą najczęściej wybieraną, tym bardziej iż taka kwota wystarczy na niezłą wersję Octavii.

Najdroższa Fabia nosi nazwę „130 Sport”, co nawiązuje do jubileuszu Skody. Przypomnijmy, iż początki tej firmy sięgają 1895 roku, co robi wrażenie. I choć historia była burzliwa, dziś można mówić o jednej z liderek Starego Kontynentu.

Wróćmy jednak do spraw bieżących. Czy prezentowana wersja może rywalizować z takimi tuzami, jak Hyundai i20 N czy Volkswagen Polo GTI? No cóż, posiada pewne cechy, które to sugerują, ale jednocześnie jest bardziej cywilizowana, dlatego może lepiej sprawdzać się na co dzień.

Najdroższa Fabia ma silnik 1.5 TSI

Obecność tej konstrukcji pod maską nie dziwi. Do tej pory jej najmocniejsze wydanie w tym modelu miało 150 koni mechanicznych i było zarezerwowane dla wersji Monte Carlo. Najdroższa Fabia w historii ma jeszcze większy potencjał.

Silnik EVO2 oddaje do dyspozycji 177 koni mechanicznych i 250 niutonometrów. W przenoszeniu tych wartości na przednie koła pomaga dwusprzęgłowa przekładnia automatyczna DSG o siedmiu przełożeniach.

Skoda Fabia 130 Sport, fot. Skoda

Miejska Skoda w topowej wersji przyspiesza do 100 km/h w 7,4 sekundy i potrafi rozpędzać się do 228 km/h. Czy to już hot hatch? Tak, ale to nie moc sugeruje przynależność do tej grupy. Swift Sport też jest tego przykładem.

Prezentowany model ma także obniżone zawieszenie (o 15 milimetrów), dedykowane felgi (18-calowe) zintegrowane z oponami o niskim profilu, zmodyfikowany układ kierowniczy, który lepiej reaguje na polecenia kierowcy i odpowiednio przystosowaną elektronikę (ESC i ASR pracujące w trybie Sport).

Ile kosztuje Skoda Fabia 130 Sport?

Wspomniane parametry są rzeczywiście satysfakcjonujące i mogą spodobać się licznym fanom dynamicznej jazdy. Różnica w osiągach względem wersji 150-konnej nie jest jednak znacząca. To zaledwie 0,6 sekundy do setki i 6 km/h więcej prędkości maksymalnej.

Skoda Fabia 130 Sport – tył, fot. Skoda

Wydaje się, iż główną motywacją do zakupu tego samochodu będzie jego ograniczona podaż. To limitowana edycja, która jest kierowana do największych entuzjastów czeskiej marki. Z pewnością mogą to być fani rajdów. o ile chodzi o wyposażenie to jest bogate, a choćby unikatowe dla tego modelu. Sportowa Skoda oferuje m.in.:

  • czerwone zaciski
  • reflektory Full LED
  • sportową kierownicę
  • podwójny wydech w czarnym kolorze
  • dyfuzor
  • fotele z głębokim wyprofilowaniem
  • topowe multimedia

Najdroższa Fabia w historii stanowi wydatek 128 300 złotych. To aktualnie o 31 750 złotych więcej, niż trzeba zapłacić za 150-konną konfigurację Monte Carlo, która również dysponuje siedmiobiegowym automatem.

Idź do oryginalnego materiału