Najbardziej sportowa Toyota w gamie pozostaje w ofercie na rok 2026 – GR Yaris teraz tylko z „manualem”

5 godzin temu

Dobra wiadomość jest taka, iż fenomenalny hot hatch, jakim jest GR Yaris, na szczęście pozostaje w sprzedaży. Nieco gorsza – iż zgodnie z zapowiedziami wersja z automatyczną przekładnią wypadła z oferty, a cena tej z manualem do niskich nie należy. Ile kosztuje GR Yaris z rocznika 2026 i w jakich wersjach można go kupić?

Takich samochodów, jak GR Yaris, czyli o dzikim charakterze, z wyśrubowanymi parametrami benzynowego silnika, a do tego z powiązaniami ze sportem motorowym, jest coraz mniej. Nieubłaganie pałeczkę od spalinowych hot hatchy przejmują elektryczne usportowione modele, w stylu Abartha 600 czy Alpine A290.

Na szczęście dla miłośników "klasycznych rozwiązań" Toyota pozostawiła na rok modelowy 2026 w ofercie GR Yarisa z manualną skrzynią. Niedawno jeszcze można było kupić wersję z automatyczną 8-biegową przekładnią, ale na 2026 r. nie zostały one już homologowane (ostatnie egzemplarze kosztowały w promocji 208 900 zł, z uwzględnieniem rabatu w wysokości 30 tys. zł).

https://magazynauto.pl/testy/toyota-gr-yaris-1-6-turbo-8-a-t-gazoo-racing-direct-test-dane-techniczne-silnik-moc-osiagi-prowadzenie-spalanie-cena,aid,5141

Silnik (prawie) bez zmian

GR Yaris jest napędzany przez turbodoładowany, trzycylindrowy silnik o pojemności 1,6 litra generujący 280 KM przy 6500 obr./min oraz 345 Nm w zakresie 3250–4600 obr./min (poprzednio w arkuszu specyfikacji podawano maksymalny moment obrotowy 390 Nm w takim samym zakresie – obniżenie może mieć związek z homologacją).

Napęd przenoszony jest na cztery koła (ze sprzęgłem wielopłytkowym) za pośrednictwem 6 biegowej skrzyni. Ponadto zastosowano tutaj przedni i tylny dyferencjał Torsen LSD. Prędkość maksymalna wynosi 230 km/h, natomiast przyspieszenia od 0 do 100 km/h nie ujawniono. Poprzednio podawano u nas 5,2 s dla wersji 280 KM/390 Nm, choć w np. w niemieckim cenniku było to 5,5 s. Tak czy inaczej, GR Yaris to bardzo dynamiczne i doskonale się prowadzące auto, o fantastycznej trakcji.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/takiej-skody-fabii-jeszcze-nie-bylo-urodzinowa-odmiana-130-jest-najszybsza-seryjna-fabia-w-historii,aid,5619

Dwie wersje do wyboru

GR Yarisa z roku modelowego 2026 można już zamawiać (jest oferowany w pięciu kolorach – dwóch białych, szarym, czarnym i czerwonym, a tapicerka wnętrza może być czarna z czerwonymi wstawkami lub szarym wykończeniem).

Przewidziano dwie wersje do wyboru – Dynamic oraz Aero Performance. W tej pierwszej auto wyceniono na 199 900 zł. W standardzie ma ono m.in. automatyczną dwustrefową klimatyzację, kamerę cofania, tzw. inteligentny kluczyk, 12,3-calowe cyfrowe wskaźniki, system multimedialny z 8-calowym dotykowym ekranem, nawigację z trybem offline, podgrzewaną kierownicę, podgrzewane fotele oraz wykładzinę bagażnika z logiem GR.

Wariant Aero Performance został wyceniony na 214 900 zł. To wersja, która charakteryzuje się jeszcze lepszymi osiągami i poprawionymi adekwatnościami aerodynamicznymi. Zastosowano tutaj bowiem większy kanał chłodzący i przeprojektowaną osłonę chłodnicy, które skuteczniej odprowadzają ciepło z komory silnika, nowe przedni i tylny spojler (regulowany), dolną osłonę podwozia optymalizującą przepływ powietrza pod pojazdem oraz dodatkowe kanały aerodynamiczne w przednich nadkolach i tylnym zderzaku.

https://magazynauto.pl/testy/toyota-rav4-plug-in-hybrid-gr-sport-2025-test-dane-techniczne-wymiary-silnik-osiagi-spalanie-zasieg-bagaznik-prowadzenie-opinia-cena,aid,5538

Pakiety za dopłatą

Do obu wersji GR Yarisa można zamówić pakiety dodatkowe. Na kosztujący 9 tys. zł VIP składają się: 18-calowe kute felgi aluminiowe z oponami 225/40 R18, system Premium Audio JBL z ośmioma głośnikami, przednie i tylne czujniki parkowania, systemy monitorowania martwego pola w lusterkach, monitorowania ruchu poprzecznego z tyłu oraz tzw. asystent bezpiecznego wysiadania z pojazdu.

Z kolei pakiet Track (też 9 tys. zł) zawiera 18-calowe kute felgi aluminiowe z oponami 225/40 R18 oraz sportowy hamulec ręczny (umieszczony pionowo, bliżej kierownicy, a nie poziomo między fotelami, jak w standardowej odmianie). Samochody z pakietem Track nie są wyposażone w podgrzewanie foteli i kierownicy.

Dach wykonany jest z kompozytów z włóknem węglowym (CFRP). tot. Toyota
Na 18-calowe felgi zakładane są opony o rozmiarze 225/40. fot. Toyota
Kokpit jest zupełnie inny niż w zwykłym Yarisie. fot. Toyota
Idź do oryginalnego materiału