Najbardziej dynamiczne Porsche 911 Carrera S w historii

moto-przestrzen.pl 17 godzin temu

Porsche ponownie wprowadza na rynek 911 Carrera S, które w ramach linii Carrera wypełnia lukę pomiędzy 911 Carrera a jeszcze bardziej zorientowanym na wysokie osiągi 911 Carrera GTS T-Hybrid. Układ napędowy „eski” został znacząco udoskonalony i osiąga teraz poziom mocy zarezerwowany wcześniej dla poprzedniego 911 Carrera GTS. Atrakcyjność nowego wariantu w porównaniu z 911 Carrera podkreślają rozbudowana lista wyposażenia standardowego i poszerzona gama opcji personalizacji. Nowy samochód sportowy jest dostępny z nadwoziami Coupé oraz Cabriolet.

Kultowy 3,0-litrowy silnik bokser z podwójnym turbodoładowaniem i sześcioma cylindrami na potrzeby nowego 911 Carrera S został gruntownie udoskonalony. Rezultatem jest znaczny wzrost mocy przy jednoczesnej redukcji emisji. Maksymalna moc wynosi 353 kW (480 KM) – o 22 kW (30 KM) więcej niż w poprzedniku, a maksymalny moment obrotowy to 530 Nm. Aby równocześnie zwiększyć osiągi oraz efektywność, Porsche m.in. zamontowało nowe turbosprężarki i kompleksowo zoptymalizowało chłodzenie powietrza doładowującego. Nowy samochód sportowy korzysta tu z rozwiązań poprzedniej generacji 911 Turbo. Najnowsze 911 Carrera S Coupé przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,3 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 308 km/h. Za transfer siły napędowej do kół odpowiada 8-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa PDK.

Obszerna lista wyposażenia standardowego, ekskluzywne opcje

Porsche znacząco wzbogaciło wyposażenie standardowe 911 Carrera S, które obejmuje teraz ogumienie w mieszanym rozmiarze z 20-/21-calowymi obręczami Carrera S, sportowy układ wydechowy z końcówkami w kolorze srebrnym oraz układ Porsche Torque Vectoring Plus (PTV+), niedostępny dla 911 Carrera. Do istotnej poprawy dynamiki jazdy przyczynia się nowy układ hamulcowy znany z 911 Carrera GTS, zapewniający doskonałą skuteczność wytracania prędkości. Standardowo zaopatrzono go w czerwone zaciski oraz tarcze o średnicy 408 mm z przodu i 380 mm z tyłu. Nabywcy mogą skorzystać z dodatkowych opcji zwiększających osiągi. Na życzenie Porsche oferuje sprawdzone na torze hamulce Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) oraz sportowe zawieszenie PASM ze zmniejszonym o 10 mm prześwitem, występujące razem ze skrętną tylną osią. W porównaniu z poprzednikiem zoptymalizowano hydraulikę amortyzatorów, co pozwala uzyskać jeszcze lepszą sterowność, z większą precyzją i udoskonaloną sprawnością reakcji. Układ kierowniczy w połączeniu ze skrętnymi tylnymi kołami jest bardziej bezpośredni, a kinematyka przedniej osi została odpowiednio dostosowana. Efekt: jeszcze zwinniejsze, bardziej spontaniczne prowadzenie, a także znacznie większa stabilność przy wysokiej prędkości.

Eleganckie wnętrze

Wymagające standardy jakości i ekskluzywności dla nowego 911 Carrera S są widoczne również w kabinie. Seryjna specyfikacja obejmuje pakiet wykończenia skórą w kolorze czarnym. Fotele wraz z zagłówkami, deska rozdzielcza, panele drzwi i opcjonalne tylne siedzenia w odmianie Coupé są tu pokryte gładką skórą. Podobnie jak w przypadku innych wariantów 911 Carrera składane tylne siedzenia są dostępne bez dodatkowych opłat, jako alternatywa dla bazowego układu z dwoma przednimi fotelami. Cabriolet jest wyposażony w tylne siedzenia w standardzie.

Na życzenie dostępne jest rozbudowane wykończenie skórą licznych obszarów wnętrza, w tym pokrywy schowka przed pasażerem, paneli drzwi i podstaw foteli. Opcjonalnie można zamówić kontrastowe przeszycia w kolorze Crayon. Nowe 911 Carrera S korzysta ze wzbogaconej standardowej specyfikacji oferowanej dla całej linii modelowej, do której należą elementy takie jak reflektory LED Matrix czy bezprzewodowa ładowarka telefona.

Lista opcji obejmuje m.in. układ podnoszenia przedniej osi, innowacyjne reflektory LED Matrix HD oraz pakiet Sport Chrono z aplikacją Porsche Track Precision, która idealnie sprawdza się podczas wypadów na tor.

Nowe Porsche 911 Carrera S jest już dostępne do zamawiania, z napędem na tylne koła oraz nadwoziami Coupé i Cabriolet. Ceny 911 Carrera S w Polsce, z uwzględnieniem podatku VAT i lokalnej specyfikacji, rozpoczynają się od 770 tys. zł za odmianę Coupé. Cabriolet kosztuje od 830 tys. zł.

Idź do oryginalnego materiału