Na sprzedaż: uliczny "Pulse Autocycle" z 1985 roku

1 rok temu

Pulse Autocycle to jeden z bardziej niezwykłych samochodów produkowanych w Ameryce w niewielkiej liczbie egzemplarzy. Został opracowany przez projektanta samolotów, aby oferować najlepszą możliwą aerodynamikę i niskie zużycie paliwa, oferując jednocześnie miejsca dla dwóch osób i niewielką przestrzeń ładunkową.

Autocykl jest napędzany silnikiem motocykla, który napędza tylne koło, i ma małe „skrzydła” po obu stronach z kołami stabilizującymi, które utrzymują cię w pozycji pionowej. Ma również pionową płetwę stabilizującą i poziome tylne winglety, dzięki czemu wygląda niezwykle podobnie do samolotu odrzutowego Bede BD-5J.

Szybkie fakty – autocykl Pulse

Pulse Autocycle to niezwykły pojazd o futurystycznym designie, który miał łączyć w sobie najlepsze cechy motocykla i samochodu. Ma aerodynamiczny korpus z włókna szklanego i może pomieścić dwie osoby w tandemie, jedna przed drugą. Był napędzany silnikiem motocyklowym i osiągał prędkość maksymalną 85+ mil na godzinę w zależności od wariantu. Jedną z kluczowych cech Pulse Autocycle była jego stabilność. W przeciwieństwie do motocykla ma cztery koła, co oznacza, iż ​​nie może się pochylać, ale też nie może się przewrócić. Pojawiły się jednak obawy co do jego bezpieczeństwa, ponieważ nie został poddany testom zderzeniowym. Pulse Autocycle został zaprojektowany tak, aby był jak najbardziej oszczędny pod względem zużycia paliwa. Jego lekkie nadwozie i aerodynamiczny kształt inspirowany samolotami oznaczały, iż zużywał mniej paliwa niż konwencjonalny samochód. Było to ważne w czasach, gdy ceny gazu były wysokie, a ludzie szukali sposobów na zaoszczędzenie pieniędzy na transporcie. Pulse Autocycle był popularnym pojazdem, kiedy został wprowadzony po raz pierwszy na początku lat 80. Był opisywany w magazynach i gazetach na całym świecie i wywołał wiele emocji. Jednak sprzedaż pojazdu zwolniła pod koniec lat 80. z powodu zwiększonej konkurencji i zmieniających się gustów. Bede wyprodukował łącznie około 360 sztuk Pulse Autocycle przed zaprzestaniem produkcji.

Jim Bede – wybitny projektant

Jim Bede jest człowiekiem, który zasługuje na to, by być znacznie bardziej znanym niż on. W swoim życiu, począwszy od 1961 roku, zaprojektował mnóstwo wpływowych samolotów, a także kilka eksperymentalnych samochodów, które opracował, aby były bardzo oszczędne i niedrogie. efektywne w posiadaniu i obsłudze.

Powyżej wideo: To jest fragment z filmu o Jamesie Bondzie „Ośmiorniczka” z 1983 roku, który zawiera zaprojektowany przez Jima Bede samolot odrzutowy Bede BD-5J.

Bede ukończył West Technical School w Cleveland i Fenn College z tytułem licencjata inżyniera lotnictwa w 1957 roku. Przez wiele lat pracował dla North American Aviation jako inżynier wydajności, gdzie przyczynił się zarówno do FJ-4 Fury, jak i Projekty A3J Vigilante dla Marynarki Wojennej Stanów Zjednoczonych.

W 1961 roku Bede opuścił North American Aviation i wrócił do Cleveland, aby założyć własną firmę lotniczą o nazwie Bede Aviation. Jego pierwszym projektem był jeden z pierwszych prawdziwych samolotów na świecie, Bede BD-1.

Bede BD-1 został opracowany od samego początku, aby był jak najprostszy do zbudowania w domu w garażu. Jego przewidywany koszt zakupu wyniósł 2500 USD, w tym silnik, i miał składane skrzydło, dzięki czemu właściciele mogli go odholować do domu i przechowywać we własnym garażu, aby wyeliminować kosztowne opłaty za wynajem wieszaka.

Opracowanie jakiegokolwiek samolotu od podstaw to duże przedsięwzięcie i chociaż Bede zbliżył go do gotowości produkcyjnej, zaczęło brakować pieniędzy i projekt został przejęty. Firma stała się znana jako American Aviation, a samolot wszedł do produkcji jako American Aviation AA-1 Yankee Clipper.

American Aviation zostało później przejęte przez Grummana i stało się Grumman American.

Wewnątrz Pulse Autocycle znajdziesz siedzenia dla dwóch osób w konfiguracji tandemowej. Dźwignia zmiany biegów znajduje się po prawej stronie, a kierowanie odbywa się dzięki koła, a nie motocyklowej kierownicy.

Bede zaprojektował kilka samolotów, w tym Bede BD-4, który był zasadniczo ulepszoną wersją wcześniejszego projektu Bede BD-1. Opracował także zaawansowany Bede BD-5, który wyglądał jak miniaturowy myśliwiec odrzutowy, a później stworzył BD-5J z napędem odrzutowym.

Co ciekawe, Bede BD-5J pojawił się w sekwencji otwierającej film o Jamesie Bondzie Octopussy w 1983 roku (patrz zwiastun powyżej).

Pulsacyjny autocykl

Pulse Autocycle był jednym z projektów motoryzacyjnych Jima Bede’a. W ciągu swojego życia stworzył niewielką liczbę bardzo oszczędnych samochodów, z których wszystkie wykorzystywały jego doświadczenie w inżynierii lotniczej w celu poprawy aerodynamiki.

Najsłynniejszy z samochodów zaprojektowanych przez Bede, Pulse Autocycle, miał nadwozie bardzo podobne w konstrukcji do wcześniejszego samolotu Bede BD-5, z tandemowymi siedzeniami i przesuwanym daszkiem do wsiadania i wysiadania.

Podczas produkcji wykorzystano wiele różnych silników motocyklowych, a Autocycle miał rurowe stalowe podwozie z lekkim nadwoziem z włókna szklanego.

Z boku Pulse Autocycle wygląda bardzo podobnie do Bede BD-5J, małego odrzutowca, który pojawił się w filmie Jamesa Bonda „Ośmiorniczka” z 1983 roku.

Podczas gdy motocykle mają tylko dwa koła, Pulse Autocycle potrzebował dodatkowych kół stabilizujących do pokonywania zakrętów i parkowania. Jim Bede zaprojektował pojazd z parą struktur przypominających skrzydła po obu stronach, które miały mniejsze koła pod spodem. Dodatkowym elementem podobieństwa do samolotu była pionowa płetwa stabilizatora z tyłu i dwa tylne winglety po obu stronach.

Produkcja Autocyklu została podjęta przez firmę Owosso Motor Car Company z Michigan w latach 1985-1990. Pojazdy miały rozstaw osi 123″, całkowitą długość 192″, szerokość 76″, wysokość 54″ i ważyły około 1000 funtów, w zależności od ostatecznej specyfikacji i zastosowanego silnika.

Firma opisała swój pojazd jako Ground Cruising Recreational Vehicle (GCRV), chociaż ta koncepcja nigdy się nie przyjęła. Celem połączenia samochodu i motocykla w jeden pojazd z aerodynamiką zapożyczoną ze świata samolotów była oszczędność paliwa, niektórzy właściciele zgłaszali ponad 80 mpg.

Czynnik zabawy był również dużym motywatorem projektu, ponieważ pojazd oferował przyspieszenie podobne do motocykla i zupełnie nowe wrażenia z jazdy, opisane jako jednoczesne latanie samolotem, jazda motocyklem i prowadzenie samochodu.

Spojrzenie na małą naklejkę „Niech zgadnę” jasno pokazuje, iż były właściciel tego Pulse Autocycle miał dobre poczucie humoru.

Większość produkcji Autocycle miała miejsce w latach 80. XX wieku, a zanim popyt spadł i opuścił produkcję, wyprodukowano szacunkowo 360 sztuk, w tym jeden kupiony przez Coca-Colę, pomalowany w barwy firmy i używany jako pojazd promocyjny .

Dziś ocalałe egzemplarze Autocycle są trzymane na drogach przez oddaną grupę właścicieli, którzy regularnie spotykają się w całym kraju, aby wymieniać się wskazówkami, sztuczkami i poradami.

Pokazany tutaj autocykl Pulse z 1985 roku

Pojazd, który tu widzisz, to Pulse Autocycle z 1985 roku. Jest napędzany czterocylindrowym silnikiem Hondy GL o pojemności 1100 cm3 z 5-biegową manualną skrzynią biegów i wykończony w biało-niebieskiej kolorystyce inspirowanej światem samolotów.

Wewnątrz kokpitu znajdziesz miejsca dla dwóch osób w układzie tandem, ma prawą dźwignię zmiany biegów, dwuramienną kierownicę i pedały podłogowe do sprzęgła, hamulca i przyspieszenia.

Pojazd ma również magnetofon kasetowy Pioneer Super Tuner i jest wyposażony w spory segregator płyt. Jest wystawiany w Horton Classic Car Museum od wielu lat i jako taki będzie wymagał pełnego ponownego uruchomienia, jeżeli nowy właściciel chce go przywrócić na drogi.

Ma pojawić się w bloku aukcyjnym z Mecum w połowie kwietnia, a jeżeli chcesz przeczytać więcej na ten temat lub zarejestrować się do licytacji, możesz odwiedzić listę tutaj.













Artykuły napisane przez Bena były publikowane w CNN, Popular Mechanics, Smithsonian Magazine, Road & Track Magazine, oficjalnym blogu Pinterest, oficjalnym blogu eBay Motors, BuzzFeed, Autoweek Magazine, Wired Magazine, Autoblog, Gear Patrol, Jalopnik, The Verge , i wiele więcej.

Silodrome zostało założone przez Bena w 2010 roku, odkąd strona stała się światowym liderem w sektorze motoryzacji alternatywnej i zabytkowej, z ponad milionem czytelników miesięcznie z całego świata i setkami tysięcy obserwujących na portalach społecznościowych głoska bezdźwięczna.

Idź do oryginalnego materiału