Na sprzedaż: Porsche 944 "Safari Rally Specification" firmy Rindt Vehicle Design

1 rok temu

Oto Porsche 944 przerobione na specyfikację Safari przez zespół specjalistów z Rindt Vehicle Design, ze zwiększonym prześwitem dzięki regulowanemu zawieszeniu Nitron, osłonie miski olejowej, potrójnemu reflektorowi punktowemu i wielu innym rajdowym modyfikacjom .

W latach 80. Porsche 944 zdobyło wiele tytułów mistrzowskich, w tym mistrzostwa SCCA Escort Endurance Series w 1986 r. oraz tytuły SCCA GT2 w 1988 i 1989 r. Udowodniono, iż jest to potężny samochód w wyścigach sportów motorowych w stylu vintage, a 944 jest zwykle o wiele bardziej przystępny cenowo niż jego kolega ze stajni 911.

Szybkie fakty – Porsche 944 „Safari”

Porsche 944 zostało wprowadzone na rynek w 1982 roku jako znaczące ulepszenie wcześniejszego Porsche 924. Natychmiast rozpoznawalny dzięki szerszym nadkolom, model 944 stał się natychmiastowym bestsellerem niemieckiego producenta samochodów i pomógł firmie utrzymać wypłacalność w latach 80. Model 944 zapożyczył stalowe podwozie unibody z modelu 924, był wyposażony w rzędową czterocylindrową jednostkę montowaną z przodu i tylną skrzynię biegów, co zapewniało samochodowi niemal idealny rozkład masy 50/50 i słynne prowadzenie. Oryginalny 2,5-litrowy 944 został z czasem ulepszony, najpierw w wersji 944 Turbo, która była znacznie mocniejsza, następnie w wersji 944 S z czterema zaworami na cylinder, a na koniec 944 S2 z mocniejszym 3,0-litrowym rzędowym czterocylindrowym. Przez lata, które minęły od premiery, 944 był popularny wśród ludzi, którzy chcieli rozpocząć przygodę ze sportami motorowymi, w końcu był to samochód sportowy, który wielokrotnie zdobywał mistrzostwa. Jedną z rzadszych konwersji jest specyfikacja Safari, zaprojektowana tak, aby samochód lepiej pasował do konkurencyjnej jazdy terenowej.

Porsche 944: historia Speedrun

Historia Porsche 944 zaczyna się od jego poprzednika, Porsche 924. Wprowadzony na rynek w 1976 roku model 924 został początkowo opracowany jako wspólne przedsięwzięcie Porsche i Volkswagena. Jednak Volkswagen ostatecznie zdecydował się nie realizować projektu, pozostawiając Porsche przejęcie i wypuszczenie 924 jako własnego podstawowego samochodu sportowego.

Jest to prawdopodobnie najsłynniejsza reklama Porsche 944 z lat 80., która przedstawia standardowe 944 i wariant z turbodoładowaniem, pokazując dodatkowe osiągi samochodu z wymuszoną indukcją. Zdjęcie dzięki uprzejmości Porsche AG.

Podczas gdy 924 odniósł komercyjny sukces i służył niemieckiej marce jako niedrogi samochód sportowy, spotkał się jednak z krytyką za słaby silnik pochodzący od Audi. Inżynierowie Porsche wiedzieli, iż muszą rozwiązać te problemy i rozpoczęli prace nad 944 jako mocniejszym i bardziej wyrafinowanym następcą.

Wprowadzony na rynek w 1982 roku Porsche 944 odniósł natychmiastowy sukces sprzedażowy. Nowy model posiadał czterocylindrowy rzędowy silnik o pojemności 2,5 litra, który stanowił zasadniczo połowę silnika V8 z 928, co zapewniało znaczny wzrost mocy w porównaniu z 924.

Silnik 944, zaprojektowany i zbudowany przez Porsche, wytwarzał 161 KM w wersji wolnossącej, co stanowiło znaczną poprawę w stosunku do 110 KM 924. Poziomy mocy wzrastały w trakcie produkcji, do 187 KM w 944 S, następnie do 220 KM w Turbo, późniejsze 944 S2 osiągało 211 KM, a 944 Turbo S osiągało ogromne 250 KM.

Jednak zmiany między 924 a 944 nie ograniczały się tylko do silnika. 944 otrzymał również gruntowną przebudowę, oferując bardziej agresywny wygląd, rozszerzone błotniki i tylny spojler, dzięki czemu wizualnie różni się od 924, prawdopodobnie inspirowanego sportami motorowymi 924 Carrera GT.

Zmodernizowane zawieszenie samochodu i szerszy rozstaw kół również poprawiły jego adekwatności jezdne, co przyczyniło się do jego reputacji jako samochodu kierowcy, który rozwijał się tylko w trakcie produkcji (i poza nią).

Produkcja Porsche 944 dobiegła końca w 1991 roku, ustępując miejsca Porsche 968, które było ostateczną ewolucją platformy 924/944. W ciągu swojego życia 944 stał się jednym z najlepiej sprzedających się modeli Porsche wszechczasów, wyprodukowano ponad 163 000 egzemplarzy.

W wersji zgodnej ze specyfikacją Safari to Porsche 944 ma podniesione zawieszenie, osłonę miski olejowej, bagażnik dachowy z podwójnymi reflektorami punktowymi i potrójny zespół reflektorów między wysuwanymi reflektorami.

Lata 80. były dla Porsche ciekawym okresem, 911 przez cały czas było produkowane po tym, jak 928 nie zastąpiło go zgodnie z pierwotnymi zamierzeniami, a firma pracowała nad nowym, przełomowym supersamochodem Porsche 959 oraz napędem na cztery koła Porsche 953, które wygrało Rajd Paryż Dakar w 1984 roku.

Wysoka sprzedaż Porsche 924, 944 i blisko spokrewnionego Porsche 968 pomogła zapewnić firmie wystarczający przepływ środków pieniężnych do opracowania ważnych nowych modeli, takich jak 959, 993 i 996, które nadały ton przyszłej firma wkroczyła w XXI wiek.

Dziedzictwo Porsche 944 trwa do dziś, ponieważ przez cały czas jest uważane za jeden z najlepiej prowadzących się samochodów sportowych swojej epoki. Połączenie osiągów, stylu i względnej przystępności cenowej sprawiło, iż jest to popularny wybór zarówno wśród kolekcjonerów, jak i entuzjastów, oferując emocje związane z zabytkowymi samochodami sportowymi w rozsądnej cenie.

Tutaj pokazano Porsche 944 Safari

Samochód, który tu widzisz, to 2,5-litrowe Porsche 944 z 1987 r., które przeszło kompleksową przebudowę, która obejmuje regulowane zawieszenie Nitron, licznik czasu Brantz Rallymeters, przełączniki dźwigienkowe reflektorów na konsoli środkowej, niestandardową osłonę miski olejowej, nieoryginalny bagażnik dachowy z dwoma reflektorami SiM, potrójny reflektor punktowy z przodu oraz przednie i tylne zaczepy holownicze.

Porsche 944 jest uważane za jeden z najlepszych samochodów dla kierowców lat 80. dzięki doskonałym adekwatnościom jezdnym i niemal idealnemu rozkładowi masy 50/50.

Samochód porusza się na 15-calowych felgach aluminiowych Teledial wykończonych w błyszczącej czerni, które są zgodne z okresem dla tego samochodu, ale teraz zostały wyposażone w opony Maxxis Worm-Drive A/T przeznaczone do dynamicznej jazdy w terenie.

Jest wykończony w klasycznym dla Porsche kolorze irlandzkiej zieleni, na beżowej tkaninie i winylowym wykończeniu wnętrza, z prążkowanymi wstawkami siedzeń z przodu iz tyłu, kierownicą obszytą alcantarą Sabelt i odtwarzaczem CD Kenwood.

To 944 jest oryginalnym egzemplarzem na rynku brytyjskim z kierownicą po prawej stronie, który został po raz pierwszy zarejestrowany w czerwcu 1987 roku, w tej chwili pokazuje 132 967 mil na liczniku i jest napędzany oryginalnym czterocylindrowym silnikiem rzędowym o pojemności 2,5 litra, wytwarzającym około 161 KM, czyli wysłany z powrotem przez 5-biegową skrzynię biegów z mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu.

Pojazd był ostatnio serwisowany w marcu 2023 roku, który obejmował nowy olej silnikowy, świece i filtry. Jest teraz oferowany na sprzedaż z Berkshire w Wielkiej Brytanii wraz z folderem historycznych faktur za konserwację.

Jeśli chcesz przeczytać więcej na ten temat lub zarejestrować się, aby licytować, możesz odwiedzić aukcję tutaj w Collecting Cars.





















Zdjęcia dzięki uprzejmości Collecting Cars

Artykuły napisane przez Bena były publikowane w CNN, Popular Mechanics, Smithsonian Magazine, Road & Track Magazine, oficjalnym blogu Pinterest, oficjalnym blogu eBay Motors, BuzzFeed, Autoweek Magazine, Wired Magazine, Autoblog, Gear Patrol, Jalopnik, The Verge , i wiele więcej.

Silodrome został założony przez Bena w 2010 roku, w ciągu lat, odkąd strona stała się światowym liderem w sektorze motoryzacji alternatywnej i zabytkowej, z ponad milionem czytelników miesięcznie z całego świata i setkami tysięcy obserwujących na portalach społecznościowych głoska bezdźwięczna.

Idź do oryginalnego materiału