Na sprzedaż piła Howe & Howe z filmu "Szybcy i wściekli 8".

1 rok temu

To jest Howe & Howe Ripsaw, który był używany zarówno w Fast and Furious 8: The Fate of the Furious, jak i w filmach GI Joe, jego budowa kosztowała 750 000 $, jest to pierwszy prototyp tego modelu z numerem VIN 000000001 i jest w tej chwili wystawiony na sprzedaż.

Ten Howe & Howe Ripsaw jest napędzany turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym LBZ Duramax z 2007 roku, a moc jest dostarczana do gąsienic za pośrednictwem automatycznej skrzyni biegów Allison. Mówi się, iż maksymalna prędkość wynosi 60+ mph (98+ km/h) i osiągnie tę prędkość w prawie każdym terenie, biorąc pod uwagę jego niezwykłą zdolność terenową.

Szybkie fakty – Howe & Howe Ripsaw

Firma Howe & Howe została założona przez identycznych braci bliźniaków Geoffa i Michaela Howe w 2000 roku w celu budowy i rozwoju najszybszych i najbardziej innowacyjnych pojazdów gąsienicowych, jakie kiedykolwiek widział świat. Przedstawili go światu na pokazie samochodowym w Dallas i natychmiast zwrócił na siebie uwagę wojska USA. Hollywood również zwracało uwagę, a w kolejnych latach różne modele Ripsawa pojawiały się w filmach, w tym model, który widzisz tutaj, który był używany na ekranie zarówno w „Szybcy i wściekli 8: Los wściekłych”, jak i w „ filmów GI Joe”. Biorąc pod uwagę dużą prędkość i niewielką wagę (w porównaniu do czołgu opancerzonego) Ripsa, który był w stanie wypełnić niszę w armii amerykańskiej, opracowano nowe uzbrojone, autonomicznie obsługiwane wersje jako pojazdy zwiadowcze, które mogą podróżować przed konwojem i oczyszczać drogę bez narażania życia żadnego żołnierza. Ripsaw, który tu widzisz, ma przetoczyć się przez blok aukcyjny z Mecum w połowie maja, ze względu na swoje hollywoodzkie pochodzenie i niezwykłe adekwatności terenowe, prawdopodobnie przyciągnie sporo uwagi licytantów, choć warto zauważyć, iż nie jest prawna droga.

Ewolucja piły taśmowej

Projekt Ripsaw rozpoczął się w 2000 roku, kiedy bracia bliźniacy Michael i Geoffrey Howe założyli firmę Howe & Howe Technologies w Waterboro w stanie Maine. Ich wizją było stworzenie rewolucyjnego pojazdu gąsienicowego, który mógłby pokonywać trudny teren z niezrównaną szybkością i zwinnością. Pierwsza iteracja Ripsaw, MS1, została ukończona w 2001 roku.

Powyżej wideo: Ten pamiętny fragment z The Grand Tour przedstawia Richarda Hammonda prowadzącego specjalnie zbudowaną Ripsaw EV2 w Dubaju po ulicach miasta, na pustyni i w centrum handlowym.

Ripsaw MS1 został zaprojektowany jako mały, lekki pojazd, który może być używany do celów rekreacyjnych. Jednak jego imponujące możliwości gwałtownie zwróciły uwagę wojska USA, co doprowadziło do opracowania Ripsaw MS2 w 2005 roku.

MS2 był solidniejszą, wojskową wersją MS1, wyposażoną w mocniejszy silnik, ulepszone zawieszenie, lepszy pancerz i, co być może najciekawsze, jest zdalnie sterowany. Ta iteracja pokazała potencjał Ripsa jako gotowego do walki UGV (bezzałogowego pojazdu naziemnego).

W odpowiedzi na zmieniające się wymagania wojska i organów ścigania, Ripsaw przez cały czas ewoluował. Ripsaw MS3, zaprezentowany w 2010 roku, charakteryzował się bardziej wszechstronną konstrukcją, pozwalającą na integrację różnych modułów specyficznych dla misji. Moduły te obejmowały sprzęt obserwacyjny, systemy uzbrojenia i nośniki ładunku, dzięki czemu Ripsaw mógł wykonywać szeroki zakres zadań na polu bitwy.

Kolejne wersje Ripsału, takie jak Ripsaw EV i Ripsaw EV2, jeszcze bardziej poprawiały możliwości pojazdu. Te iteracje charakteryzowały się zwiększoną mocą, zwiększoną mobilnością, większą autonomią i bardziej zaawansowaną technologią pokładową.

Szybcy i wściekli 8 zadebiutował w 2017 roku, zdjęcia kosztowały 270 milionów dolarów iw momencie premiery był to jeden z najdroższych filmów, jakie kiedykolwiek powstały. To był sukces kasowy, przynosząc ponad 1,2 miliarda dolarów dochodu na całym świecie. jeżeli przyjrzysz się uważnie, zobaczysz Ripsaw na powyższym plakacie filmowym. Zdjęcie dzięki uprzejmości Universal Pictures.

Futurystyczny projekt Ripsa i niezrównane możliwości nie pozostały niezauważone przez przemysł rozrywkowy. Pojazd pojawił się w kilku głośnych filmach i programach telewizyjnych, w tym w filmach Mad Max: Na drodze gniewu, Szybcy i wściekli 8: Los wściekłych oraz w filmach GI Joe.

Howe & Howe ściśle współpracuje w tej chwili z armią amerykańską nad nowymi, gotowymi do walki wersjami bezzałogowej maszyny Ripsaw, a biorąc pod uwagę niezwykłą skuteczność pojazdów bezzałogowych w konflikcie ukraińsko-rosyjskim, prawdopodobnie będziemy świadkami coraz bardziej wydajnych iteracji maszyny Ripsaw. .

Pokazana tutaj piła Howe & Howe Ripsaw

Jak wspomniano we wstępie, Ripsaw, który tu widzisz, jest jednym z najsłynniejszych pojazdów, jakie kiedykolwiek zbudowała firma, ponieważ został użyty w filmie Szybcy i wściekli 8: The Fate of the Furious z udziałem Vin Diesela, Dwayne’a Johnsona, Jasona Stathama , Michelle Rodriguez, Tyrese Gibson, Chris „Ludacris” Bridges, Kurt Russell i Charlize Theron.

Powyżej wideo: To oficjalny zwiastun filmu „Szybcy i wściekli 8”. Ripsaw pojawia się również w pamiętnej scenie rozgrywającej się na lodzie.

Ta Ripsaw pojawia się w filmie i jest pokazana w zwiastunie (możesz ją zobaczyć powyżej). Później pojawił się w filmach GI Joe, choć oczywiście są one mniej znane niż seria filmów Szybcy i wściekli.

W różnych wersjach Ripsa zastosowano wiele różnych silników, często diesle, ponieważ jest to rodzaj paliwa preferowany przez większość sił zbrojnych. Ten Ripsaw jest napędzany turbodoładowanym silnikiem Diesla LBZ Duramax z 2007 roku, który według producenta wytwarza 360 KM i 650 Nm momentu obrotowego. Ma żeliwny blok, aluminiowe głowice, kute stalowe korbowody i odlane z aluminium tłoki.

Moc jest przesyłana na tory za pośrednictwem 6-biegowej automatycznej skrzyni biegów Allison 1000, a pojazd ma być w stanie przekroczyć 60 mil na godzinę (98 km / h) choćby w terenie. Patrząc na zdjęcia, staje się jasne, iż ta piła będzie wymagała ponownego uruchomienia, ponieważ od wielu lat jest wystawiona statycznie w muzeum, a teraz widać na niej trochę rdzy i patyny.

Jeśli chcesz przeczytać więcej o tym niezwykłym pojeździe gąsienicowym firmy Howe & Howe, możesz odwiedzić jego listę Mecum tutaj. Ma on trafić na aukcję w połowie maja, a w chwili pisania tego tekstu nie ma żadnych rezerw na To.





















Zdjęcia dzięki uprzejmości Mecum

Artykuły napisane przez Bena były publikowane w CNN, Popular Mechanics, Smithsonian Magazine, Road & Track Magazine, oficjalnym blogu Pinterest, oficjalnym blogu eBay Motors, BuzzFeed, Autoweek Magazine, Wired Magazine, Autoblog, Gear Patrol, Jalopnik, The Verge , i wiele więcej.

Silodrome zostało założone przez Bena w 2010 roku, odkąd strona stała się światowym liderem w sektorze motoryzacji alternatywnej i zabytkowej, z ponad milionem czytelników miesięcznie z całego świata i setkami tysięcy obserwujących na portalach społecznościowych głoska bezdźwięczna.

Idź do oryginalnego materiału