Na rynku jest dopiero 2 lata. Nowe Renault Espace właśnie upodobniło się do Rafale

13 godzin temu

Renault Espace aktualnej generacji zostało pokazane całkiem niedawno, bo w marcu 2023 roku, ale koncern już zdecydował się na odświeżenie tego auta. Teraz z przodu wygląda jak Rafale. Co jeszcze zmieniło się we francuskim SUV-ie klasy średniej?

Renault Espace przez lata było minivanem. W stronę terenu po raz pierwszy spojrzało w 2014 roku, kiedy Francuzi pokazali piąte wcielenie tego samochodu. Owszem, Espace pozostało przy jednobryłowym nadwoziu, ale obniżono jego linię dachu i lekko zwiększono prześwit.

W marcu 2023 roku zadebiutowała już zupełnie nowa generacja tego samochodu. Tym razem obyło się już bez żadnych kompromisów i Renault Espace stało się wyrośniętym, 7-miejscowym SUV-em klasy średniej.

https://magazynauto.pl/testy/renault-espace-e-tech-full-hybrid-witamy-w-swiecie-suv-ow-test,aid,3875

Nie minęły 2 lata od tego momentu, a Francuzi właśnie pokazali światu model po liftingu. Z zewnątrz zmienił się przede wszystkim przód, który został upodobniony do tego w modelu Rafale. Nieco wygładzono tylne lampy, a do palety kolorów dodano nowy szaro-niebieski lakier Baltique.

Najnowsza generacja Renault Espace'a zadebiutowała w marcu 2023 roku. fot. Renault

Ponadto odświeżone Renault Espace zyskało dach panoramiczny Solarbay o największej powierzchni (2 m2) spośród wszystkich modeli francuskiej marki. Wyróżnia się się on regulowaną przezroczystością, którą można sterować choćby głosowo. Dach podzielono na 9 segmentów. Co istotne, każdy ma oddzielnie regulowany stopień przepuszczania światła.

https://magazynauto.pl/uzywane/uzywane-renault-espace-iv-z-przebiegiem-244-tys-km-wielkie-niedrogie-i-nie-stwarza-wiekszych-problemow-raport-z-testu-dlugodystansowego,aid,4032

Nowe wykończenie i lepsze fotele

Wewnątrz nowe Renault Espace zyskuje wykończenie w kolorze jasnoszaro-piaskowym. Francuzi chwalą się również nowymi, bardziej wygodny fotelami, a także systemem rozpoznawania kierowcy.

„Wbudowana w lewy przedni słupek (słupek A) kamera rozpoznaje kierowcę i w takim przypadku aktywuje odpowiadający mu profil użytkownika. Użytkownik ma możliwość zapisania, za pośrednictwem systemu openR link, następujących spersonalizowanych ustawień: ulubione stacje radiowe i multimedia, ustawienia pozycji za kierowcą (elektryczna regulacja ustawień fotela kierowcy i bocznych lusterek) oraz aplikacji Google” – informuje producent.

Nowe Espace ma teraz m.in. wygodniejsze fotele oraz system rozpoznawania kierowcy. fot. Renault

Ponadto nowe Renault Espace zapewnia teraz lepsze wyciszenie kabiny (klejone szyby, udoskonalone uszczelki drzwi, lepsza izolacja komory silnika) oraz... powitalną sekwencję dźwiękową, opracowaną razem ze słynnym Jean-Michelem Jaerem. Taka sama „wita” już użytkowników Rafale.

Podobnie jak przed modernizacją, dostępne są warianty dla 5 lub 7 osób. Kanapa jest przesuwana na odcinku 22 cm, ale dwa niewielkie fotele chowane w bagażniku należy traktować raczej jako miejsca awaryjne.

https://magazynauto.pl/testy/cupra-terramar-renault-rafale-toyota-rav4-test-porownanie-dane-techniczne-wymiary-zasieg-spalanie-bagaznik-cena,aid,5031

Poprawione działanie przekładni

Pod maską nic się nie zmieniło i Renault Espace nadal korzysta z hybrydowego układu napędowego o mocy 200 KM. Składają się na niego 1,2-litrowa, turbodoładowana jednostka R3 o mocy 130 KM (205 Nm) oraz silnik elektryczny i wysokonapięciowy rozrusznik.

Pierwszy wytwarza 70 KM i 205 Nm, natomiast drugi – 25 KM i 50 Nm. Całość uzupełniają akumulator litowo-jonowy o pojemności 2 kWh oraz przekładnia wielotrybowa ze sprzęgłem kłowym.

Do napędu francuskiego SUV-a przez cały czas służy 200-konny układ hybrydowy. fot. renault

Dzięki nowemu oprogramowaniu skrzynia ta oferuje krótsze czasy reakcji, płynniejszą zmianę przełożeń i eliminuje wszelkie wrażenia bezwładności, w szczególności w razie wymuszonej redukcji biegów (kickdown pedału przyspieszenia) lub przy przyspieszaniu na wyższych biegach” – informują Francuzi.

Nowe Renault Espace od 0 do 100 km/h rozpędza się w 8,8 s (tyle samo, co wcześniej) i średnio na 100 km zużywa 4,8 l benzyny. Prędkość maksymalna to 180 km/h.

Podobnie jak wcześniej, kierowca tego SUV-a może skorzystać z dobrodziejstw układu 4 kół skrętnych, który m.in. wpływa na szybkość reakcji i poprawia zwrotność. O tym ostatnim świadczy średnica zawracania malejąca z 11,6 m (bez systemu) do 10,4 m.

Espace występuje w odmianach 5- lub 7-miejscowych. fot. Renault

Łącznie na pokładzie nowego Renault Espace'a znalazły się 32 systemy wsparcia kierowcy. Nowością jest specjalny przycisk My Safety Switch, umieszczony po lewej stronie kierownicy. Za jego pomocą można aktywować preferowane ustawienia 5 systemów jednocześnie i w ten sposób np. wyłączyć alerty o przekroczeniu prędkości choćby o kilka km/h.

Debiut na początku lata

Aktualne wcielenie Renault Espace to wydatek od 183 900 zł w odmianie 5-miejscowej oraz od 192 900 zł w 7-miejscowej. Dostępne są trzy warianty wyposażenia – techno, esprit Alpine oraz iconic. Wraz z wprowadzeniem zmodernizowanego wariantu tego SUV-a ich nazwa się nie zmieni.

Na rynku nowe Renault Espace zadebiutuje na początku tegorocznego lata.

1868

Idź do oryginalnego materiału