Na dobry początek – relacja z I rundy sezonu 2025 Pucharu Youngtimer Party

rallyandrace.pl 1 dzień temu
Zdjęcie: Na dobry początek – relacja z I rundy sezonu 2025 Pucharu Youngtimer Party


W piękną i słoneczną sobotę 28 marca miłośnicy ścigania się klasycznymi samochodami zrzeszeni w Kole Youngtimer Automobilklubu Wielkopolski zorganizowali na kultowym Torze Poznań pierwszą tegoroczną eliminację Pucharu Youngtimer Party.

Długość trasy, wytyczonej wyłącznie na asfaltowej nitce Toru Poznań, wynosiła tym razem około 3 km, bo w ten weekend poznański obiekt był równocześnie bazą innej imprezy. Poza klasykami gościł bowiem miłośników ostrego ścigania się bok w bok po szutrze oraz asfalcie i na mieszczącym się w okolicach pętli kartingowej torze Rallycrossowym odbywały się jednocześnie Mistrzostwa Polski oraz Mistrzostwa Czech w rallycrossie. I nie był to wcale koniec atrakcji, które kibice i uczestnicy mogli podziwiać na Torze Poznań w tą sobotę, gdyż w trakcie przerwy obiadowej w zawodach youngtimerów na główną nitkę toru wjechało około 200 «wypucowanych» samochodów na paradę rozpoczynającą zlot „Klasykiem po mieście”.

Wracając do pierwszej eliminacji Pucharu – na starcie zameldowało się 63 kierowców w samochodach głownie z lat 80. i 90. Tradycyjnie najliczniejszą grupę stanowili właściciele klasycznych BMW, natomiast najbardziej kolorowo prezentowała się ekipa ścigająca się w klasycznych Mini Morrisach. Największe wrażenie na publiczności, zarówno kultowym wyglądem jak i głębokim, rajdowym dźwiękiem boxerów zrobiły Subaru Imprezy WRX pierwszej generacji GC oraz następnej GD, a także piękna Włoszka – Alfa Romeo 156 przypominająca poznańskim kibicom czasy świetności tego modelu, który w latach 2000-2003 miał swój puchar markowy w ramach Wyścigowych Samochodowych Mistrzostwach Polski.

Fot. Tomasz Chojnacki

Największych emocji sportowych dostarczyła kibicom i uczestnikom walka o pierwsze miejsce w klasyfikacji generalnej, a jednocześnie w najszybszej klasie Youngtimer Sport 2000 plus – gdzie dwoma BMW E46 compact z silnikami 3.0 ścigał się Patryk Groblewski z Radkiem Stawnym. Zawodnicy ci podzielili się sprawiedliwie ilością zwycięstw – bo każdy z nich wygrał dokładnie po trzy przejazdy odcinka, natomiast po podsumowaniu czasów lepszy okazał się Patryk, który po sześciu przejazdach wyprzedził Radka łącznie o 1,28 sekundy, wygrywając generalkę i klasę. Jeszcze bardziej zaciętą walkę stoczyli zawodnicy rywalizujący w klasie Youngtimer 2000, gdzie podczas batalii o II miejsce, po sześciu przejazdach Romek Kiciński w BMW E36 318ti okazał się łącznie o 0,12 sekundy szybszy od Łukasza Stacheckiego w BMW E46 320, który stanął na III miejscu podium.

Fot. Tomasz Chojnacki

Najweselszą załogą pierwszej edycji Pucharu byli Egon i Pyra czyli Tomek Pawelczyk z Patrykiem Persem, którzy kupionym za 900 zł Peugeotem 205 z silnikiem 954 cmł o mocy 45 KM wystartowali po raz pierwszy na Youngtimer Party i od razu wrócili do domu z dwoma nagrodami czyli z Pucharem za zwycięstwo w klasie Classic 1000, (w której byli jedyną załogą) oraz nagrodą publiczności za zdobycie ostatniego miejsca w generalce i najdłuższy łączny czas wszystkich sześciu przejazdów, ale za to z największym uśmiechem na ustach.

Ciekawą zmianą był start Michała Tomaszewskiego, który przesiadł się podczas tej rundy ze swojej klasycznej Toyoty MR2 do sportowego Seicento i w klasie Youngtimer Sport 1200 odniósł pewne zwycięstwo wśród pięciu podobnych samochodów. Tym samym autem jego syn – Adrian Tomaszewski zwyciężył w nowej klasie „Gość Pro Junior”, której powstanie jest fenomenalną możliwością dla dzieci od 14. roku życia (posiadających licencję kartingową) do doskonalenia techniki jazdy sportowym samochodem i rywalizacji w bezpiecznych warunkach, na profesjonalnym torze, pod opieką rodziców.

Fot. Tomasz Chojnacki

Podsumowując – jak zwykle Youngtimer Party, organizowane na kultowym Torze Poznań – ta pierwsza runda sezonu była bardzo ciekawą imprezą, przede wszystkim towarzyską, gdzie mieli możliwość spotkać się miłośnicy klasycznych samochodów, a także sportową. Dzięki podziałowi na liczne klasy – w zależności od wieku samochodów, od pojemności skokowej oraz od stopnia przygotowania aut do sportu – bardzo wielu zawodników za swoją walkę na torze zostało uhonorowanych pucharami, a wszyscy uczestnicy wrócili do domu z ciekawymi nagrodami, naładowani pozytywnymi emocjami i z pełnymi brzuchami.

Impreza miała szanse się odbyć dzięki zaangażowaniu licznych firm – partnerów Pucharu, którzy podzielają pasję do ratowania klasycznej motoryzacji i wspierają społeczników z Koła Youngtimer pomocą finansową i rzeczową w organizacji imprezy.

W sezonie 2025 roku zaplanowane są cztery rundy Pucharu Youngtimer Party, z których najbliższa odbędzie się 7 czerwca i zapowiada się jeszcze ciekawiej niż pierwsza, a zapisy na nią już ruszyły

Zwycięzcy poszczególnych klas:

Klasa Kierowca Samochód
Classic 1000 Pawełczyk Tomasz Peugeot 205
Classic 1600 Nowak Marcin Honda Civic
Classic 2000 plus Hellwig Krzysztof BMW 635 csi
Classic Sport 1600 Wiertlewski Wojciech Honda CRX
Classic Sport 2000 Grycza Maciej Peugeot 205 GTI
FRESH Idziorek Przemysław Subaru Impreza STI
Gość Pro-Junior Tomaszewski Adrian Fiat Seicento Sporting
OPEN Nawrocki Tomasz BMW E36
Youngtimer 1200 Dolata Tomasz Fiat Cinquecento Sporting
Youngtimer 1600 Kęsy Kamil Opel Tigra A
Youngtimer 2000 Dolata Jakub BMW 318ti
Youngtimer 2000 plus Łopuszyński Wiesław Subaru Impreza GT
Youngtimer Sport 1200 Tomaszewski Michał Fiat Cinquecento Sporting
Youngtimer Sport 1600 Czochralski Karol Honda Civic
Youngtimer Sport 2000 Radziemski Maciej BMW E36 IS Coupe
Youngtimer Sport Plus 2000 Groblewski Patryk BMW E46 Compact

Tekst: Kiciuś

Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami ze świata motorsportu, obserwuj serwis RALLY and RACE w Wiadomościach Google.

Idź do oryginalnego materiału