
Auta wyposażone w silniki Diesla sprzedają się w Europie coraz gorzej i wyraźnie zmniejsza się ich udział w rejestracji nowych samochodów osobowych. Ale to o tyle złudne, iż po prostu bardzo mocno ograniczono liczbę modeli, w których można mieć taki rodzaj silnika. Niejako wbrew powszechnym trendom Renault wprowadza do gamy Megane GrandCoupe właśnie turbodiesla 1.5 dCi połączonego ze skrzynią dwusprzęgłową. Ile trzeba zapłacić za taką wersję?
Megane GrandCoupe to w gamie Renault prawdziwy "staruszek", debiutował bowiem w 2016 r. Od tego czasu auto nie przeszło większych modyfikacji (Renault skupiło się m.in. na wprowadzeniu całkiem odrębnego, elektrycznego Megane), ale to przez cały czas całkiem atrakcyjny i sensowny samochód.
Spalinowe Renault Megane jest dostępne na wybranych rynkach, a tylko na niektórych z nich poza sedanem, czyli GrandCoupe, oferowane są jeszcze inne wersje nadwoziowe. U nas GrandCoupe to jedyna dostępna wersja.
Co ciekawe, Renault zamiast ograniczać jego gamę, to ją rozwija. Do oferowanego już wcześniej benzynowego silnika 1.3 R4 turbo o mocy 140 KM (łączonego ze skrzynią manualną lub automatyczną, dwusprzęgłową) dołącza teraz odmiana z jednostką wysokoprężną (swoją drogą, powraca, bo już kiedyś można było kupić Megane GrandCoupe z tego rodzaju napędem).
https://magazynauto.pl/wiadomosci/tak-wyglada-nastepca-spalinowego-megane-oto-renault-symbioz,aid,4146Wystarczające parametry
Do Megane GrandCoupe trafia wysokoprężny czterocylindrowy silnik turbo o pojemności 1,5 l. Rozwija on moc 115 KM (przy 3750 ob./min) i maksymalny moment obrotowy 270 Nm (przy 1750 obr./min). Jedyną dostępną w połączeniu z nim przekładną jest siedmiobiegowa dwusprzęgłowa.
Tak "zmotoryzowane" Megane GrandCoupe przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,8 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 180 km/h. Co ciekawe, to identyczne wartości jak w Megane GrandCoupe z benzynową, mocniejszą o 25 KM jednostką 1.3 R4 turbo. Oczywiście diesel jest znacznie oszczędniejszy – średnie zużycie paliwa podawane przez producenta w jego przypadku wynosi 4,6-4,7 //100 km, zaś w przypadku odmiany benzynowej to 6,1-6,2 l/100 km. Przyjąwszy dla Diesla niższą z wartości, czyli 4,6 l na "setkę", na w pełni zatankowanym zbiorniku o pojemności 49 l auto może teoretycznie pokonać 1065 km bez tankowania (benzynowe: zbiornik 50 l, zasięg 819 km).
https://magazynauto.pl/testy/renault-megane-iv-fl-grandcoupe-1-3-tce-test-osiagi-spalanie-cena-czy-kupic,aid,4758Bogate wyposażenie, dobra cena
Megane GrandCoupe Blue dCi 115 EDC jest oferowane w dwóch wersjach wyposażenia. W Evolution zostało wycenione na 113 900 zł, zaś w Techno na 117 400 zł. Dla porównania, odmiana benzynowa 1.3 TCe 140 z automatem EDC jest oferowana tylko w tej drugiej i kosztuje 111 400 zł (czyli o 6000 zł mniej).
W standardzie bazowej odmiany Evolution znajdują się m.in. 6 airbagów, cyfrowe wskaźniki, tempomat, kamera i czujniki cofania, automatyczna klimatyzacja, skórzana kierownica, system multimedialny z 7-calowym ekranem i nawigacją oraz bezprzewodową łącznością z Android Auto/Apple CarPlay.
Z kolei kosztująca o 3500 zł wersja Techno ma wyposażenie bogatsze m.in. o: wybór trybów jazdy, kartę hands-free (otwieranie/zamykanie auta), przednie czujniki parkowania, reflektory diodowe, automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne, regulację lędźwiową fotela kierowcy, półskórzaną tapicerkę, przyciemniane tylne szyby oraz 17-calowe aluminiowe obręcze.
Biorąc pod uwagę znacznie lepszą specyfikację i niewielką różnicę w cenach obu wersji, wydaje się, iż to ta topowa jest znacznie lepszą propozycją.





