
Jak na samochody miejskie, jest to ogromna różnica, która może wpłynąć na zainteresowanie polskich klientów. Można mieć ambiwalentny stosunek do motoryzacji z Dalekiego Wschodu, ale fakty są takie, iż coraz śmielej wkracza do naszego kraju. Wydaje się, iż ten producent może mówić już o zadomowieniu. Jego chiński Yaris z pewnością pomógł w lokalnej asymilacji.
Pragmatycznie dobry
To najmniejszy model w gamie tego producenta. Chodzi o markę MG, która ma brytyjskie korzenie, ale została wykupiona przez Azjatów. Jej strategia została wyraźnie zmieniona. Wybrano kurs na budżetowe propozycje, choć w ofercie znajdują się także pewne rodzynki, czego przykładem jest Cyberster.
Chiński Yaris stanowi całkowity głos rozsądku. Zacznijmy od tego, iż jest sprawdzoną konstrukcją, która od lat przemierza drogi Wielkiej Brytanii. Gdy trafił nad Wisłę, od razu przykuł uwagę licznych pragmatyków, którzy nie lubią dopłacać.
MG 3 – przód, fot. MGNie wszyscy chcą poświęcać więcej pieniędzy na Peugeota 208, ale to nie oznacza, iż patrzą łaskawym okiem na Dacię Sandero. MG 3, bo o nim mowa, stanowi udany kompromis pomiędzy tymi samochodami.
Pod względem stylistycznym przypomina poprzednią Mazdę 2. Front ma jednak więcej z rekina, co jest zasługą charakterystycznego odstającego „nosa” i charakterystycznych reflektorów. Summa summarum, auto może się podobać.
Chiński Yaris z prostym napędem
Liczni nabywcy pojazdów tej klasy nie chcą skomplikowanych hybryd czy napędów elektrycznych. Aby spełnić ich oczekiwania, konieczna jest prostota. I właśnie ją oferuje miejski model MG. Jego sercem jest wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1,5 litra.
Chiński Yaris oddaje do dyspozycji 115 koni mechanicznych i 148 niutonometrów. Przenoszeniem mocy na przednie koła zajmuje się pięciobiegowa skrzynia manualna. Fakt, to miejski pojazd, ale szóste przełożenie mogłoby się przydać podczas sporadycznych wycieczek po autostradach.
MG 3 – tył, fot. MGOsiągi MG 3 są akceptowalne. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje dokładnie 10,8 sekundy. Z kolei prędkość maksymalna wynosi 185 km/h. Niezła dynamika jest związana ze stosunkowo skromną masą własną (1162 kilogramy).
Jeżeli chodzi o spalanie, to producent podaje średnią wynoszącą 6,1 litra w cyklu mieszanym WLTP. Realnie należy więc spodziewać się rezultatu na poziomie 7 litrów. Pamiętajmy, iż to konstrukcja pozbawiona doładowania.
Ile kosztuje MG 3?
Wcześniej oferowano wersję hybrydową, która skrywała znacznie więcej mocy, ale była droższa. Prezentowany wariant wydaje się bardziej adekwatny do potrzeb tutejszych klientów. I potwierdza to również cena: 73 500 złotych.
MG 3 – wnętrze, fot. MGTyle wystarczy na 115-konny silnik ze skrzynią mechaniczną i wyposażeniem Standard. To ostatnie może nie brzmi wybitnie, ale jest naprawdę obfite. Chiński Yaris w podstawie posiada m.in.:
- ekran dotykowy (10,25 cala)
- cyfrowe wskaźniki (7 cali)
- nawigację
- kamerę cofania
- tylne czujniki parkowania
- tempomat
- pakiet asystentów jazdy
- klimatyzację
- dzieloną kanapę
- wielofunkcyjną kierownicę
Dla porównania, nieco gorzej skonfigurowana Toyota Yaris stanowi wydatek 87 500 złotych. Japoński model oferuje układ hybrydowy typu HEV, ale jego moc jest niemal identyczna. Różnica w spalaniu jest już większa, ale i tak miną tysiące kilometrów zanim dopłata zdoła się zwrócić. Oferta MG 3 jest bardzo atrakcyjna na tle rywali.

5 dni temu















