Motopodsumowanie tygodnia #84 – ID. BUZZ w filmie, wodorowe Toyoty, wyniki Renault, Volvo z nagrodą, Mini z dopłatą, Ford Bronco w specjalnej edycji, a Mercedes nie wyrzuca akumulatorów

1 miesiąc temu

Kolejne motopodsumowanie. Nowe modele, auta wchodzące do salonów, dane rynkowe, technika, statystyki, wszystko w kompaktowej niemęczącej formie. Zapraszam.

Volkswagen ID. Buzz GTX trafia do serii „Venom”

Nowy Volkswagen ID. Buzz GTX zagrał w ostatnim z obrazów filmowej trylogii Venom. W „Venom: The Last Dance” wyprodukowanym przez Sony Pictures, którego kinowa premiera odbyła się 25 października br, pojawia się zarówno w pełni elektryczny ID. Buzz GTX, jak i klasyczny Volkswagen Bus. Spójrzcie tylko na powyższy kadr, w sam raz na zbliżające się Halloween.

ID Buzz GTX – pierwsza jazda i wrażenia!

Trzy wodorowe prototypy sportowych aut Toyoty

Paliwem jest wodór, jak w Toyocie Mirai, ale technika napędu jest zgoła inna. W trzech wodorowych prototypach sportowych Toyot zastosowano silniki spalinowe, które nie spalają jednak węglowodorów, ale wodór. O jakich wozach mowa? GR Yaris H2 Concept, w którym wykorzystano te same rozwiązania techniczne, które wykorzystywane są w GR Corolli H2 Concept (silnik 1.6 Turbo). Drugim prototypem jest Le Mans GR H2 Racing Concept. W związku z planami wdrożenia paliwa wodorowego na słynnym LeMans 24h i pozostałych wyścigach długodystansowych od 2030 roku koncern opracował już stosowny prototyp. Wodorem zasilany jest turbodoładowany silnik V6 o pojemności 3,5 l z wtryskiem bezpośrednim. Przedni silnik elektryczny ma 200 kW mocy, która przekazywana jest na przednią oś, a energia magazynowana jest w litowo-jonowej baterii.Trzecie auto, również sportowe, choć z zupełnie innej kategorii, to HySE-X1 Buggy, lekki samochód terenowy z litrowym, spalinowym silnikiem wodorowym. Czterocylindrowa jednostka napędowa o pojemności 1,0 l została dostosowana do paliwa wodorowego.

Mercedes-Benz G 580 EQ w nietypowym opakowaniu

W pełni elektryczna odmiana najnowszej Gelendy prezentowana jest przez niemiecką markę aktualnie w warszawskiej Fabryce Norblina. Auto wygląda dosłownie jak wielki resorak w skali 1:1. Więcej na ten temat we wcześniejszym materiale.

Elektryczny Mercedes Klasa G jako nowość firmy Mattel – każdy może go zobaczyć

Renault Symbioz – fot. Yannick Brossard / materiały prasowe Renault

Renault z lepszymi wynikami w III kwartale br.

Obroty Grupy Renault w trzecim kwartale 2024 roku wzrosły o 5%. Marka Renault zajmuje trzecie miejsce w Europie, pierwsze miejsce na rynku samochodów dostawczych i pierwsze miejsce we Francji. Clio jest drugim najlepiej sprzedającym się samochodem w Europie, we wszystkich kanałach dystrybucji. Dacia zajmuje dziewiąte miejsce w Europie na rynku samochodów osobowych i plasuje się w pierwszej trójce pod względem sprzedaży samochodów dla klientów indywidualnych. Sandero jest najlepiej sprzedającym się samochodem w Europie, we wszystkich kanałach dystrybucji. W Polsce łącznie na koniec września do klientów trafiło 37 808 szt. aut Grupy Renault (czyli również Dacii), co daje grupie 8,4-proc. udział na naszym rynku.

Volvo Car Poland wyróżnione

Volvo Car Poland zdobyło wyróżnienie w kategorii „Inwestycje” w konkursie Wpływowi 2024. Kapituła doceniła uruchomiony w Krakowie Volvo Tech Hub, centrum rozwoju systemu systemów samochodowych. Nagrody zostały wręczone podczas uroczystej gali, która odbyła się w środę, 23 października w Warszawie. Konkurs promuje firmy i osoby, które wywierają pozytywny wpływ na polską gospodarkę, społeczeństwo i środowisko.

Ford Bronco Stroppe Special – specjalna edycja kultowej terenówki

Bill Stroppe był startującym za kierownicami Fordów pionierem wyścigów terenowych i twórcą założeń projektowych współczesnego modelu Bronco. Pierwsze Fordy Baja Bronco zjeżdżały z linii montażowych przygotowane do rywalizacji w trudnym terenie w wyścigach Baja. Współczesną wersję specjalną Bronco Stroppe łączą ze standardowym Bronco te same założenia, zawarte w uproszczeniu G.O.A.T. (The Greatest of All Time), różnią między innymi amortyzatory Fox Internal Bypass Dampers i 2,7-litrowy silnik V6 EcoBoost. Ten silnik oznacza, iż auta nie zobaczymy prawdopodobnie w Europie, model będzie dostępny w USA od stycznia 2025 roku.

Peugeot E-2008 GT (fot. Dariusz Hałas / iMagazine.pl)

Polska 7. najtańszym krajem o ile chodzi o ładowanie samochodów elektrycznych

EV Markets Report i Visual Capitalist pochwalili się ciekawą statystyką. Okazuje się, iż w Polsce ładowanie aut elektrycznych na publicznych stacjach DC wcale nie jest drogie, spójrzcie na infografikę:

Jak widać Norwegia, będąca dla wielu elektromobilnym rajem, w tym akurat zestawieniu nie wypada szczególnie korzystnie.

Mercedes-Benz otwiera własną fabrykę recyklingu

Mercedes-Benz otworzył pierwszy w Europie zakład recyklingu akumulatorów wykorzystujący zintegrowany proces mechaniczno-hydrometalurgiczny, stając się pierwszym producentem samochodów na świecie (według aktualnej wiedzy), który zamknął obieg przetwarzania akumulatorów, korzystając z własnej placówki. Zakład recyklingu w Kuppenheim w południowych Niemczech pomaga stworzyć prawdziwą gospodarkę o obiegu zamkniętym. Oczekiwany wskaźnik odzysku w przypadku mechaniczno-hydrometalurgicznego zakładu recyklingu wynosi ponad 96%. Wartościowe i rzadkie surowce, takie jak lit, nikiel i kobalt, można tu odzyskać w formie, która nadaje się do wykorzystania w nowych akumulatorach do przyszłych w pełni elektrycznych samochodów Mercedes-Benz.

Elektryczne Mini z dopłatą do 18 750 zł

MINI Polska wprowadza program gwarancji dofinansowań do leasingu wszystkich elektrycznych modeli MINI w finansowaniu MINI Financial Services. Jego celem jest zabezpieczenie klientów w oczekiwaniu na powrót rządowego programu „Mój elektryk”. Sam proces wnioskowania jest uproszczony, a wszelkie formalności realizuje MINI Financial Service. Dofinansowanie obejmuje elektryczne modele MINI Cooper, MINI Countryman oraz MINI Aceman. Klienci, którzy zamówią nowe elektryczne MINI w czwartym kwartale 2024 roku mogą liczyć na gwarancję dopłaty w wysokości 18 750 zł.

Nowy Opel Mokka

Crossover niemieckiej marki w strukturach Stellantis doczekał się odświeżenia. Nowe akcenty dodatkowo podkreślają charakter Mokki, a marka Opel wprowadza do segmentu B-SUV-ów technologie spotykane dotychczas w samochodach z wyższych segmentów. oferuje teraz w standardzie 10-calowy cyfrowy ekran informacyjny dla kierowcy oraz duży kolorowy ekran dotykowy. Ten ostatni można z łatwością obsługiwać dzięki widżetów, podobnie jak telefon, lub, jako alternatywa, w połączeniu z opcjonalnym systemem nawigacji. Wystarczą dwa słowa „Hej, Opel”, aby skorzystać z funkcji rozpoznawania naturalnej mowy. jeżeli chodzi o napęd, to klienci Mokki mają wybór w postaci silników benzynowych, a także dwóch zelektryfikowanych jednostek: nowoczesnej hybrydy z technologią 48 V, a także zasilanej akumulatorem, lokalnie bezemisyjnej wersji elektrycznej – Mokka Electric łączonej z akumulatorem 54 kWh.

Jeśli artykuł Motopodsumowanie tygodnia #84 – ID. BUZZ w filmie, wodorowe Toyoty, wyniki Renault, Volvo z nagrodą, Mini z dopłatą, Ford Bronco w specjalnej edycji, a Mercedes nie wyrzuca akumulatorów nie wygląda prawidłowo w Twoim czytniku RSS, to zobacz go na iMagazine.

Idź do oryginalnego materiału