W tym tygodniu mamy pożegnanie z silnikiem V10 w Audi, najbardziej drapieżną wersję Alpine, otwarcie zamówień na elektrycznego dostawczaka, bardzo interesujący koncept Citroena i… jeszcze więcej. Zapraszam.
Rejestracje aut i popularność marek we wrześniu 2022
IBRM Samar podzielił się wynikami rynkowymi branży we wrześniu. Liczba zarejestrowanych aut w porównaniu do września ubiegłego roku zwiększyła się o ponad 8%. Od początku roku do końca września zarejestrowano w Polsce ponad 316 tys. samochodów osobowych. Najpopularniejszą marką w naszym kraju pozostaje Toyota i jej pozycja nie jest zagrożona. Niższy stopień podium zajmują kolejno marki Skoda i Kia. Poza podium znajduje się czwarty w rankingu Volkswagen oraz piąty Hyundai. W pierwszej dziesiątce wciąż notowane są trzy marki premium, BMW, Mercedes oraz Audi.
Nowy, elektryczny Nissan Townstar EV już dostępny do zamówień
3 października japońska marka otworzyła w Polsce zamówienia na najnowszego dostawczego Nissana Townstar w wersji z napędem wyłącznie elektrycznym. Nowy Nissan Townstar EV wyposażony jest w silnik o mocy 122 KM i 245 Nm momentu obrotowego. Energii dostarcza akumulator o pojemności 45 kWh, co zdaniem producenta pozwala uzyskać zasięg do 301 km (w cyklu mieszanym wg WLTP). Dostępne są dwie wersje rozstawu osi (2716 i 3100 mm), ładowność wersji przedłużonej do 800 kg i 4,3 mł kubatury przestrzeni ładunkowej. Nissan Townstar EV dostępny jest w czterech wariantach wyposażenia, ceny startują od 139 900 zł netto.
Static photo, Colour: Suzuka Grey
Nowe Audi R8 Coupe V10 GT RWD – najmocniejsza tylnonapędówka od Audi
Dwanaście lat po premierze pierwszego Audi R8 GT, marka wprowadza nowe wcielenie Audi R8 Coupe V10 GT RWD. To najmocniejsze tylnonapędowe auto Audi jakie kiedykolwiek powstało. Moc 620 KM kierowana wyłącznie na tylną oś z wolnossącego silnika 5.2 litra z dziesięcioma cylindrami w układzie V zapewnia sprint do setki w 3,4 sekundy, szybkość maksymalna to 320 km/h. To jednocześnie ostatnie Audi z takim silnikiem. Model ten jest pożegnaniem z jednostką V10. Powstanie tylko 333 egzemplarzy tego modelu, ceny startują od 225 000 euro, auto będzie dostępne u dealerów od 2023 roku.
Nowy Alpine A110 R – najbardziej ekstremalny Alpine
Francuska marka znana z motorsportu, ogłosiła wprowadzenie do gamy modelowej Alpine A110 najnowszej i najbardziej drapieżnej wersji: Alpine A110 R. Więcej na temat tego modelu przeczytacie w moim wcześniejszym materiale.
Premiera nowego Alpine A110 R – wersja ekstremalna
Interesujący koncept Citroena z superwytrzymałymi oponami Goodyear
Citroen oli to interesujący samochód koncepcyjny zaprezentowany przez francuską markę. Auto wyróżnia odważne podejście do recyklingu, nie dość, iż auto zostało w znacznej części wykonane z materiałów pochodzących z powtórnego przetworzenia, to jeszcze sam pojazd jest w większości podatny na recykling. Nietypowy kształt nadwozia pozwolił na zastosowanie wymiennych elementów pomiędzy różnymi elementami nadwozia, co upraszcza produkcję i czyni ją tańszą. Do tego prototyp przedstawiono na unikalnych, koncepcyjnych oponach Goodyear Eagle Go, które nie dość, iż również wykonane z materiałów odnawialnych, to jeszcze dzięki możliwości kilkukrotnej wymiany bieżnika mają deklarowaną żywotność na pół miliona kilometrów.
Audi ogłasza nowe pakiety Competition dla Audi RS 4 Avant i Audi RS 5
Audi ogłosiło wprowadzenie do oferty nowych, opcjonalnych pakietów jeszcze bardziej nadających sportowego charakteru modelom Audi RS 4 Avant i Audi RS 5. W skład nowego pakietu wchodzą m.in.: opcjonalne zawieszenie gwintowane RS Suspension pro, mniejsza izolacja akustyczna pomiędzy silnikiem a kabiną, obniżony prześwit o 10 mm w stosunku do standardowych modeli RS, sprężyny o zwiększonej sztywności, sztywniejsze stabilizatory, trzystopniowo regulowane amortyzatory, prędkość maksymalna zwiększona do 290 km/h, udoskonalony sportowy mechanizm różnicowy quattro, czy nowy sportowy układ wydechowy. Cena? Pakiet competition kosztuje 7875 euro, a pakiet competition plus (sporo karbonowych dodatków) wyceniono na 11 875 euro.
Volskwagen sprawdził jak jego klienci korzystają z elektrycznych modeli z serii ID
44 procent właścicieli VW ID. tygodniowo przejeżdża powyżej 400 km – to więcej niż średnio kierowcy samochodów w Polsce. 55 procent właścicieli VW ID. deklaruje, iż warunki pogodowe nie mają wpływu na ich codzienne korzystanie z auta. A niemal wszyscy użytkownicy (95 procent) używają swoich ID. do załatwiania codziennych spraw. Ponad 80 procent właścicieli jeździ elektrycznym VW do pracy oraz na krótsze i dłuższe wycieczki za miasto.
Limitowany DS 9 Opera Premiere – luksus po francusku
Aspirująca do lukratywnego segmentu premium marka DS Automobiles zaprezentowała specjalne wydanie swojej topowej limuzyny DS 9 Opera Premiere. Nowe wnętrze zaprojektowane przez najlepszych paryskich stylistów ma przekonać co bardziej majętnych do wyboru luksusu we francuskim stylu. Perłowe skóry nappa, wyrafinowane kolory, alcantara w podsufitce, wokół szyberdachu, a pod maską hybrydowy układ napędowy DS 9 E-Tense 4×4 360 Opera Premiere dysponuje 360 KM mocy systemowej, przyśpiesza do 100 km/h w 5,6 s, potrafi też na samym prądzie, bezemisyjnie pokonać 83 km.
Peugeot chwali się, iż w 2023 zaoferuje najbogatszą paletę zelektryfikowanych modeli w Europie
Zgodnie z deklaracjami francuskiej marki, w pierwszej połowie przyszłego roku wszystkie modele marki będą dostępne z jedną lub kilkoma zelektryfikowanymi jednostkami napędowymi. To ma zapewnić marce najszerszą w Europie e-gamę pojazdów obejmującą elektryczne rowery, pojazdy użytkowe, skutery i samochody osobowe. To kolejny krok Peugeot w kierunku sprzedaży wyłącznie zeroemisyjnych, w 100% elektrycznych pojazdów w Europie w 2030 roku.