Pomysłów na implementację silnika samochodowego do motocykla było już kilka, żeby wspomnieć Dodge’a Tomahawka z silnikiem Vipera. Tu kolejna próba – tym razem z jednostką z Ferrari.
Maxwell Hazan, znany w świecie customowych motocykli jako twórca unikatowych maszyn, podjął się projektu, który przekracza granice wyobraźni. Jego najnowsze dzieło, model HF355, to połączenie klasycznego rzemiosła z potęgą włoskiej inżynierii – motocykl napędzany silnikiem V8 z Ferrari F355.
Serce bestii: silnik Ferrari F355
Ferrari F355, produkowane w latach 1994–1999, było wyposażone w 3,5-litrowy silnik V8 o mocy 375 KM. Zdobycie takiego silnika nie było łatwym zadaniem, biorąc pod uwagę, iż wyprodukowano mniej niż 11 000 egzemplarzy tego modelu. W oryginalnym samochodzie pozwalał on na osiągnięcie prędkości maksymalnej 295 km/h. Umieszczenie tej potężnej jednostki w lekkiej ramie motocykla zapowiada osiągi przekraczające granice zdrowego rozsądku.
Konstrukcja: połączenie sztuki i inżynierii
Hazan, znany z manualnego formowania metalu i dbałości o detale, stworzył dla HF355 specjalnie zaprojektowaną aluminiową ramę. Silnik pełni funkcję elementu nośnego, co pozwoliło na uproszczenie konstrukcji i redukcję masy. Zawieszenie przednie opiera się na widelcu upside-down, natomiast tył wyposażono w unikatowy wahacz oraz poziomo zamontowany amortyzator Öhlins. Całość uzupełnia niska kierownica typu clip-on oraz wyścigowe opony, co nadaje maszynie agresywny charakter.
Wyzwania techniczne i osiągi
Integracja silnika samochodowego w motocyklu wiązała się z licznymi wyzwaniami. Hazan musiał zaprojektować niestandardowy układ wydechowy, system chłodzenia oraz przeniesienia napędu. Celem było utrzymanie masy pojazdu poniżej 226 kg, co przy mocy 375 KM daje imponujący stosunek mocy do masy. w tej chwili motocykl przechodzi fazę testów i kalibracji, a jego finalne osiągi pozostają przedmiotem spekulacji.
Dźwięk, który hipnotyzuje
Jednym z najbardziej ekscytujących aspektów HF355 jest jego brzmienie. Charakterystyczny ryk silnika Ferrari w połączeniu z customowym układem wydechowym SC Project tworzy symfonię dźwięków, która z pewnością przyciągnie uwagę nie tylko entuzjastów motoryzacji.
Projekt HF355 to dowód na to, iż w świecie customowych motocykli nie ma rzeczy niemożliwych. Maxwell Hazan po raz kolejny udowadnia, iż pasja, innowacyjność i odwaga w łamaniu konwencji mogą prowadzić do powstania maszyn, które łączą w sobie sztukę i inżynierię na najwyższym poziomie.