[Moto3m TV] Nowości w gamie 911 zaprezentowane po raz pierwszy w nowym Porsche Centrum Sopot

8 godzin temu

To była premiera inna niż zwykle! Tym razem to nie samochód był największą nowością, bowiem klienci mieli już okazję poznać, a także doznać wrażeń zza kierownicy nowych wersji kultowego Porsche 911 w wydaniu T i GTS. Spektakularnym debiutem była odsłona nowego Porsche Centrum Sopot, które w takiej formie pokazało się klientom po raz pierwszy. 24 kwietnia w sopockim Centrum marki zadebiutowały nowe wersje 911’tki, a przy okazji odbyła się wyjątkowa impreza.

Wrażeń i emocji, nie tylko motoryzacyjnych tego dnia nie brakowało. Wykwintna kuchnia, pokaz umiejętności barmańskich, wyjątkowi goście i dużo motorsportu. Klasa tej imprezy zdecydowania pasowała do tego, do czego przyzwyczaiło nas przez lata Porsche.

Gwiazda numer 1 – 911 Carrera GTS

Nowe Porsche 911 Carrera w wydaniu GTS to pierwsza 911’tka dopuszczona do ruchu drogowego wyposażona w superlekki napęd hybrydowy o wysokich osiągach. Nowo opracowany, innowacyjny układ napędowy z jednostką o pojemności skokowej 3,6 l zapewnia znacznie lepszą wydajność. 911 Carrera GTS Coupé przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,0 s i osiąga prędkość maksymalną 312 km/h.

Lekki, mocny zespół T-Hybrid korzysta z nowo opracowanej elektrycznej turbosprężarki. Zintegrowany silnik elektryczny, umieszczony pomiędzy kołem sprężarki a kołem turbiny, błyskawicznie ją rozpędza, co powoduje natychmiastowy przyrost ciśnienia doładowania. Elektryczny motor w turbosprężarce pełni także funkcję alternatora – generuje do 11 kW (15 KM). Energia ta jest pozyskiwana ze strumienia spalin. Zastosowanie elektrycznej turbosprężarki, pozbawionej zaworu wastegate, umożliwiło rezygnację z dwóch poprzednich, konwencjonalnych turbosprężarek, co zapewnia bardziej dynamiczne i responsywne oddawanie mocy.

Układ napędowy obejmuje również silnik synchroniczny z magnesami trwałymi, zintegrowany z nową, wzmocnioną ośmiobiegową przekładnią dwusprzęgłową (PDK). Sercem napędu T-Hybrid jest nowo opracowany silnik typu bokser o pojemności 3,6 litra. Układ wysokiego napięcia umożliwia elektryczne zasilanie sprężarki klimatyzacji i rezygnację z napędu pasowego, dzięki czemu jednostka jest znacznie bardziej kompaktowa. choćby bez elektrycznego wspomagania bokser generuje moc 357 kW (485 KM) i maksymalny moment obrotowy 570 Nm. Moc systemowa wynosi 398 kW (541 KM), a systemowy moment obrotowy to 610 Nm. Przyrost mocy w stosunku do poprzednika wynosi 45 kW (61 KM).

Ceny 911 Carrera GTS Coupé rozpoczynają się od 880 tys. zł, a 911 Carrera GTS Cabriolet – od 948 tys. zł.

Gwiazda numer 2 – 911 Carrera T

Litera „T” oznacza „Touring”, a jej historia w Porsche sięga 1968 roku i homologacji 911 T jako samochodu turystycznego. Pierwsze 911 T było wytwarzane do 1973 roku. Od 2017 roku 911 Carrera T powróciło do oferty, jako pozycjonowane pomiędzy wariantami Carrera oraz Carrera S. Czysta przyjemność z jazdy, zwinne prowadzenie, emocjonujący dźwięk i skupienie się na samej esencji – oto wyróżniki tego tylnonapędowego sportowego samochodu z napędem na tylne koła.

911 Carrera T ma zmniejszoną masę własną, dynamiczną charakterystykę i przede wszystkim 6-biegową przekładnię manualną. Za sprawą lekkiego oszklenia, ograniczonej izolacji oraz manualnej skrzyni nowe 911 Carrera T w swojej najlżejszej konfiguracji, z fotelami w pełni kubełkowymi, waży zaledwie 1478 kilogramów. W takiej specyfikacji samochód jest o ponad 40 kilogramów lżejszy od 911 Carrera. Po raz pierwszy 911 Carrera T występuje także jako kabriolet.

911 Carrera T jest napędzane pochodzącym z 911 Carrera 3,0-litrowym silnikiem typu bokser o 6 cylindrach, wspomaganym podwójnym turbodoładowaniem. Generuje on moc 290 kW (394 KM) i rozwija do 450 Nm momentu obrotowego. Standardowo montowana 6-biegowa przekładnia manualna przenosi siłę napędową na tylną oś. Kierowca może aktywować funkcję międzygazu przy redukcji przełożenia (tzw. auto-blip), aby automatycznie, odpowiednio kompensować różnice prędkości pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów. Z seryjnym pakietem Sport Chrono nowe 911 Carrera T Coupé przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy (kabriolet: 4,7 sekundy). Jego prędkość maksymalna wynosi 295 km/h (kabriolet: 293 km/h). Z uwagi na mocniejszy niż w poprzedniku silnik wariant otrzymał wydajniejszy układ hamulcowy, z przodu z tarczami o średnicy 350 milimetrów i 6-tłoczkowymi stałymi zaciskami. Standardowy sportowy układ wydechowy, w połączeniu z „uszczuploną” izolacją wnętrza oraz funkcją auto-blip, zapewnia szczególnie emocjonujący krajobraz dźwiękowy.

Ceny wersji coupé zaczynają się od 734 tys. zł. 911 Carrera T Cabriolet kosztuje 802 tys. zł.

Gwiazdy osobowościowe

Całe wydarzenie uświetniło kilku gości specjalnych. Imprezę prowadził Janusz Dudek, Szef Instruktorów Porsche Experience, który na scenę zaprosił Karolinę Obrębską, menedżerkę Marketingu i PR Porsche Centrum Sopot oraz Dyrektora Zarządzającego, Michała Teodorczyka. Oboje wprowadzili gości w sopocki świat Porsche – po raz pierwszy w takiej formie w nowym salonie, oddanym do użytku we wrześniu 2024 roku.

Na scenie wystąpiła również Joanna Jędrzejczyk, sportsmenka MMA, muay thai, kickboxingu i boksu, która opowiedziała o swojej motoryzacyjnej pasji i wrażeniach z jazdy samochodami marki Porsche, a także osoby ze świata motorsportu, kierowcy: Piotr Zaleski i Tomasz Myszkier.

Klasyka

Legenda 911’tki nie mogła by być przedstawiona i zrozumiana, bez dziedzictwa klasycznych modeli. Dlatego ten wyjątkowy wieczór w Porsche Centrum Sopot wzbogacono o prezentację różnych modeli tej zasłużonej rodziny sportowych pojazdów.

Na zewnątrz zaparkowały modele klasyczne od linii 901 do 991, a dodatkowo wewnątrz salonu eksponowane były modele sportowe i inne, klasyczne.

W wydarzeniu uczestniczyła ponad setka klientów i zaproszonych gości Porsche Centrum Sopot.

Idź do oryginalnego materiału