Francuzi dominują na trasie Rajdu Monte-Carlo! Ogier i Landais powiększyli swoją przewagę w „generalce”, za ich plecami czają się Fourmaux i Louka. Gospodarze przewodzą również tabelach WRC2, WRC3 oraz w lokalnych kategoriach dla aut Rally5 i RGT.
Sobotni poranek powitał nas chłodną, zdradliwą aurą. Termometry wskazywały dodatnie temperatury, ale na trasie nie brakowało śliskich, pokrytych lodem partii. Obyło się bez problemów organizacyjnych, stawka alpejskiego klasyka pokonała trzy próby sportowe – „La Motte-Chalancon / Saint-Nazaire”, „Aucelon / Recoubeau-Jansac” oraz „La Batie-des-Fonts / Aspremont”. Swoją dominację w każdej klasie podkreśliły dziś francuskie załogi.
Sebastien Ogier i Vincent Landais powiększyli swoją przewagę, choć ani razu nie uzyskali najlepszego czasu. Elfyn Evans oraz Scott Martin nie byli w stanie nadążyć za kolegami z zespołu, musieli także uznać wyższość najnowszego narybku zespołu Hyundai Motorsport, Adriena Fourmaux i Alexandre Corii. Francuzi wspięli się na drugie miejsce, po raz kolejny „zakrywając czapką” Neuville’a (który narzekał dziś na kłopoty z samochodem) i Tanaka.
Do niemałej sensacji doszło na premierowym odcinku. Munster i Louka powetowali sobie wczorajsze kłopoty z maszyną i pechowe super rally. Liderzy M-Sportu wygrali pierwszy sprawdzian WRC w karierze. Niestety, piastują odległą, osiemnastą lokatę w „generalce”. Niezależnie od końcowego wyniku, podopieczni M-Sportu wykonali pierwszy krok do tego, aby zerwać w tym roku z krzywdzącą łatką „czerwonej latarni” w Mistrzostwach Świata…

Francuska rewolucja
Yohan Rossel oraz Arnaud Dunand utrzymają blisko trzydziestosekundowe prowadzenie w WRC2. Gospodarze jadą bardzo spokojnie, nie podejmując niepotrzebnego ryzyka. Wydaje się, iż ich jedynymi rywalami będą Gryazin i Aleksandrov – Greensmith i Andersson zostali już daleko w tyle. Pierwszą piątkę łączonej tabeli Rally2 uzupełniają Camilli i… Leo Rossel.
Przeczytaj również: WRC 93. Rajd Monte-Carlo 2025 – harmonogram, lista zgłoszeń
Kategorii WRC3 przewodzą Arthur Pelamourgues i Bastien Pouget w Renault Clio Rally3. Francuzi mogą powoli chłodzić szampany – strata rywali oscyluje w granicy trzech minut. Najszybszą „ośką” 93. Rajdu Monte Carlo jest Opel Corsa Rally4… Eliotta Delecoura (na prawym fotelu zasiada jego rodak Romain Roche). Tata – Francois, musi pękać z dumy! Żadnego zaskoczenia nie ma też w Rally5 i RGT, na szczycie powiewają francuskie flagi.
93. Rajd Monte-Carlo 2025 – sobotni harmonogram
– serwis E – 6:58
– OS10 „La Motte-Chalancon / Saint-Nazaire” – 8:59
– OS11 „Aucelon / Recoubeau-Jansac” – 10:05
– OS12 „La Batie-des-Fonts / Aspremont” – 11:08
– serwis F – 12:33
– OS13 „La Motte-Chalancon / Saint-Nazaire” – 14:59
– OS14 „Aucelon / Recoubeau-Jansac” – 16:05
– OS15 „La Batie-des-Fonts / Aspremont” – 17:08
– serwis G – 18:33
Więcej przepełnionych motorsportem materiałów znajdziecie naturalnie na rallyandrace.pl.
Przy okazji, zachęcamy do zakupu… najnowszego, 46. numeru magazynu Rally and Race. Znajdziecie w nim wszystkie, najciekawsze informacje ze świata motorsportu. Od rajdów, przez wyścigi torowe, górskie, F1, po cross country, drift, simracing, rallycross czy karting. W Wasze ręce oddajemy przeszło 150 stron, przesiąkniętych emocjami z czołowych aren!