Modny Jeep za 111 850 zł. To nówka z salonu, która jest tańsza, niż Fiat

2 dni temu

Coraz większa liczba renomowanych marek zdaje sobie sprawę z zagrożenia, które nadjechało z Dalekiego Wschodu. Chińscy producenci poważnie traktują Stary Kontynent i rozwijają swoją ekspansję modelową. Konieczna jest więc odpowiedź na ich ruch. Jeep już ją ma. Okazała się skuteczna, co potwierdza popularność tego auta.

Coraz większa konkurencja

Walka o klienta staje się bardzo trudna, ponieważ w kluczowych segmentach jest mnóstwo produktów, które budzą zainteresowanie. Dzięki temu klient ma większy wybór, a do tego może liczyć na specjalne oferty cenowe. Skutkuje to lepszymi wynikami sprzedażowymi – również w salonach Jeepa.

Co ciekawe, prezentowany model jest produkowany w Polsce. To sprawia, iż nie ma problemów z podażą. Na pewno wpływa to również na jego cenę ze względu na ograniczone koszty związane z transportem.

Jeep Avenger Longitude – tył, fot. Jeep

To oczywiście Jeep Avenger, czyli najmniejszy SUV w gamie tej marki. Jego konstrukcyjnymi bliźniakami są Alfa Romeo Junior i Fiat 600. Każdy z tych samochodów ma swój własny charakter, dlatego może trafiać do innego klienta.

Opisywane auto ma w sobie najwięcej terenowego animuszu, co zresztą sugeruje jego sylwetka. Kwadratowe nadwozie przypomina zarówno Renegade’a, jak i Wranglera. Krótkie zwisy nadwozia zdecydowanie ułatwiają pokonywanie stromych wzniesień.

Modny Jeep z prostym napędem

Przynależność do koncernu Stellantis pozwala na korzystanie z dostępnych technologii. Nic więc dziwnego, iż pod maską tego modelu znajduje się silnik, który można znaleźć również w Citroenie, Peugeocie czy DS-ie.

To jednostka o pojemności 1,2 litra, która w Jeepie ma oznaczenie GSE. Jest to trzycylindrowa konstrukcja wyposażona w łańcuch rozrządu zamiast paska w kąpieli olejowej. To oznacza, iż inżynierowie wyeliminowali jej kluczową bolączkę.

Jeep Avenger – przód, fot. Wojciech Krzemiński

W bazowym wydaniu oferuje dokładnie 100 koni mechanicznych i 205 niutonometrów. Wbrew pozorom, to wystarczające wartości, by modny Jeep miał akceptowalne osiągi. Ma to związek z jego masą własną, która wynosi zaledwie 1180 kilogramów.

Warto zaznaczyć, iż modny Jeep w tym wydaniu ma sześciobiegową skrzynię manualną i napęd na przednią oś. Taka konfiguracja pozwala na przyspieszenie do 100 km/h w 10,6 sekundy i rozpędzanie do 184 km/h. Średnie spalanie w warunkach rzeczywistych to około 7 litrów.

Co oferuje Jeep Avenger?

Za 111 850 złotych można kupić bazowe wersję tego samochodu. Zacznijmy od tego, iż będzie ona zintegrowana ze wspomnianym wyżej układem napędowym. Dla porównania, bliźniaczy Fiat 600 w najtańszej konfiguracji kosztuje 112 500 złotych. Trzeba jednak uczciwie przyznać, iż ma skrzynię automatyczną.

Osoby zainteresowane automatem muszą wybrać miękką hybrydę o tej samej mocy, która startuje od 121 800 złotych. W obu przypadkach można liczyć na identyczne wyposażenie. Wersja Longitude, czyli podstawowa obejmuje m.in. 16-calowe felgi aluminiowe, reflektory Full LED, fotel kierowcy z regulacją wysokości, podgrzewane i elektrycznie sterowane lusterka boczne, podłokietnik, system multimedialny (10,25 cala), tempomat, klimatyzację, cyfrowe wskaźniki (7 cali), tylne czujniki parkowania i starter.

Modny Jeep jest również dostępny z napędem 4xe. To hybryda z dodatkowym silnikiem elektrycznym zasilającym tylną oś. Oddaje do dyspozycji 136 koni mechanicznych. Kosztuje 145 100 złotych, ale standardowo występuje z czwartym poziomem wyposażenia.

Idź do oryginalnego materiału