Japońska marka Mitsubishi przygotowuje się do premiery nowego SUV-a. Grandis pojawi się w ofercie producenta w tym roku wyposażony w poszukiwane napędy hybrydowe. Tymczasem działania globalne producenta skutkują zapowiedzią zupełnie innego niż oferowane dotychczas modele.
Mitsubishi wspólnie z Foxtron Vehicle Technologies wypuści na rynek model na miarę czasów
Japońskie Mitsubishi Motors oraz Foxtron Vehicle Technologies (spółka zależna Hon Hai Precision Industry Co., Ltd. ) oficjalnie dziś ogłosiły, iż zawarły porozumienie w sprawie dostarczenia Mitsubishi Motors modelu pojazdu elektrycznego (EV). Opracuje go Foxtron, a Mitsubishi wyprodukuje na Tajwanie przez Yulon Motor Co., Ltd. (jeden z udziałowców Hon Hai Advanced). Model finalnie trafi na rynki regionu Oceanii (Australia i Nowa Zelandia) w drugiej połowie 2026 roku.
Współpraca japońskiego producenta z Foxtron Vehicle Technologies jest częścią planu produktowego ogłoszonego w zeszłym roku dla rynku Australii. Obejmuje on okres do 2030 roku. Przyszły model ma być wydajnym elektrycznym pojazdem o doskonałej wydajności. Ponadto ma dysponować zaawansowanym systemem informacyjno-rozrywkowym. W związku z tym będzie idealnym produktem dla regionu Oceanii. To jednak nie oznacza, iż tego typu pojazdy Mitsubishi zaplanowało tylko dla tego regionu.
Oferta na rynek Europy oczekuje na modele elektryczne japońskiego producenta
Nie jest tajemnicą, iż Mitsubishi jest w tyle za rywalami, jeżeli chodzi o ofertę modeli elektrycznych. Doskonale widać to w katalogu modeli przeznaczonych na rynek w Polsce. Na razie działania środowiskowe producenta ograniczają się do oferty samochodów hybrydowych PHEV. Zasilane energią elektryczną są w stanie pokonać do 55 lub do 85 kilometrów bez paliwa.
W globalnej ofercie Mitsubishi rozwija swoje działania na rzecz środowiska, uzupełniając katalogi o ulepszonego Outlandera PHEV oraz dodanie hybrydowych wersji modeli Xpander i Xforce, które są popularne w regionie ASEAN.
Oprócz planowanej współpracy z Foxconn, Mitsubishi Motors planuje rozszerzyć swoją ofertę pojazdów zelektryfikowanych. Wykorzysta do tego mocne strony sojuszu z Renault Group w Europie i Nissan Motor Co., Ltd. w postaci ich modeli OEM. Ponadto Japońska marka rozważa rozszerzenie współpracy ze swoimi partnerami na całym świecie, w tym w regionie Oceanii. Te działania mają na celu wzmocnienie oferty pojazdów zelektryfikowanych i przyspieszenia działań na rzecz osiągnięcia neutralności węglowej.
Hon Hai poinformowało:
Zgodnie z koncepcją „dzielenia się, współpracy i wspólnego dobrobytu”, o której wspomniał prezes Liu Yangwei, z przyjemnością uczestniczymy w rozwoju pojazdów elektrycznych Mitsubishi Motors poprzez efektywne wykorzystanie platformowych i modułowych komponentów w celu przyspieszenia rozwoju pojazdów elektrycznych i z niecierpliwością czekamy na współpracę przy poszerzaniu oferty na globalny rynek.
źródło: Mitsubishi