Mercedes zelektryfikował Gelendę

moto-przestrzen.pl 1 tydzień temu

Mercedes przedstawia pierwszy w pełni elektryczny wariant swojej terenowej ikony – oto nowy Mercedes-Benz G 580 z technologią EQ (zużycie energii w cyklu mieszanym: 27,7–30,3 kWh/100 km, emisje CO₂ w cyklu mieszanym: 0 g/km; WLTP), który jak żaden inny symbolizuje połączenie tradycji i postępu. Zupełnie nowa elektryczna Klasa G pozostaje wierna swojemu oryginalnemu charakterowi, zachowując kanciastą sylwetkę ze wszystkimi kultowymi elementami. Podobnie jak w przypadku wariantów z napędem konwencjonalnym jej nadwozie jest zbudowane na ramie drabinkowej. Zespół projektantów zmodyfikował je jednak i wzmocnił, aby zamontować napęd elektryczny. Zachowano także połączenie niezależnego zawieszenia przedniego z podwójnymi wahaczami poprzecznymi z nowo opracowaną sztywną tylną osią. Zintegrowany z ramą drabinkową wysokonapięciowy akumulator litowo-jonowy zapewnia niskie położenie środka ciężkości. Dzięki pojemności użytkowej wynoszącej 116 kWh oferuje energię wystarczającą dla uzyskania zasięgu w cyklu mieszanym WLTP do 473 km.

„W swojej ponad 45-letniej historii Klasa G zawsze korzystała z najnowocześniejszych dostępnych technologii napędu. Nic więc dziwnego, iż innowacyjna koncepcja z czterema indywidualnie sterowanymi silnikami elektrycznymi po raz kolejny wynosi legendarne możliwości naszej terenowej ikony na nowy poziom. Jednocześnie elektryczna Klasa G zachowuje znajomą, kanciastą sylwetkę i pozostaje wierna charakterowi naszej ukochanej Gelendy” – powiedział Markus Schäfer, Członek Zarządu Mercedes-Benz Group AG, dyrektor ds. technologii.

Zupełnie nowa elektryczna Klasa G wyznacza standardy w terenie

Cztery indywidualnie sterowane silniki elektryczne umieszczone w pobliżu kół osiągają maksymalną łączną moc 432 kW (588 KM). Taka konfiguracja, w połączeniu z możliwością wyboru terenowego przełożenia redukcyjnego LOW RANGE, oferuje niezrównane adekwatności jezdne i ekskluzywne funkcje. Dzięki G-TURN samochód może zawracać niemal w miejscu na sypkiej lub nieutwardzonej nawierzchni. Z kolei funkcja G-STEERING podczas jazdy w terenie może zapewnić znaczne ograniczenie średnicy zawracania. Inteligentna funkcja pełzania z trzema prędkościami do wyboru działa niczym off-roadowy tempomat – utrzymuje optymalną siłę napędową, podczas gdy kierowca może skoncentrować się na przemierzaniu terenu.

Nowy Mercedes-Benz G 580 z technologią EQ – podobnie jak dotychczasowe warianty – na odpowiednich nawierzchniach charakteryzuje się zdolnością pokonywania 100-procentowych wzniesień (45 stopni). Pojazd pozostaje stabilny na nawierzchniach o bocznym nachyleniu do 35 stopni. Z maksymalną głębokością brodzenia wynoszącą 85 cm elektryczna Klasa G przewyższa swoje konwencjonalne odpowiedniki o 15 cm. Reduktor LOW RANGE poszerza możliwości jazdy w terenie dzięki specjalnemu przełożeniu redukcyjnemu. Ponadto elektryczna Gelenda generuje funkcję konwencjonalnych blokad mechanizmów różnicowych przy użyciu inteligentnego wektorowania momentu obrotowego. Wyjątkowe wrażenia akustyczne zapewnia G-ROAR, który oprócz charakterystycznego, specyficznego dla Klasy G dźwięku jazdy obejmuje brzmienie „aura” oraz różnorodne odgłosy zdarzeń towarzyszących użytkowaniu samochodu.

Nowy Mercedes-Benz G 580 z technologią EQ nawiązuje do tradycji ikony designu

Całkowicie nową elektryczną Klasę G można od razu rozpoznać jako członka tej uznanej linii modelowej. Dzięki opcjonalnej osłonie chłodnicy z czarnym panelem nadwozie zyskuje jeszcze bardziej efektowny wygląd. Od odmian z konwencjonalnym napędem wariant całkowicie elektryczny odróżnia szereg nowych, specyficznych rozwiązań. Należą do nich lekko podniesiona maska i tzw. kurtyny powietrzne w poszerzeniach tylnych nadkoli, a także designerska skrzynia z tyłu. W połączeniu z nowymi panelami przednich słupków i spojlerem dachowym przyczyniają się one
do optymalizacji aerodynamiki.

Bogate wyposażenie standardowe i cyfrowe wrażenia z off-roadowej jazdy

Zupełnie nowy Mercedes-Benz G 580 z technologią EQ jest standardowo wyposażony w system informacyjno-rozrywkowy MBUX (Mercedes-Benz User Experience), wielofunkcyjną kierownicę obszytą skórą nappa oraz nastrojowe oświetlenie. Lista opcji obejmuje m.in. KEYLESS-GO, uchwyty na pojemnik z napojem z regulacją temperatury, system dźwięku przestrzennego Burmester® 3D i widok nawierzchni pod przednią częścią samochodu (tzw. przezroczysta maska). Jako opcje, które potęgują wrażenia z jazdy w terenie, dostępne są przeprojektowana jednostka sterująca parametrami off-roadowymi oraz nowy widok OFFROAD COCKPIT. Od chwili premiery dostępna będzie limitowana edycja EDITION ONE z rozszerzonym zakresem wyposażenia standardowego
i ekskluzywnymi elementami stylistycznymi.

Idź do oryginalnego materiału