Mercedes w ostatnich tygodniach nie przestaje nas zaskakiwać. Niemiecka firma najpierw zapowiedziała całkowitą zmianę strategii dotyczącą samochodów elektrycznych. Następnie dowiedzieliśmy się, iż Mercedes pracuje nad zupełnie nową generację silników spalinowych w układzie V8. Dziś z kolei płynie do nas informacja o wycofaniu dwóch praktycznie nowych modeli ze sprzedaży.
Mercedes po cichu wycofuje dwa elektryki z produkcji
Mercedes był jedną z firm samochodowych, która przesunęła swój środek ciężkości na elektryki najmocniej. Niemcy nie mieli skrupułów, aby do takich modeli jak C63 AMG pakować czterocylindrowe silniki z hybrydą, a większość swoich środków na rozwój kierowała na samochody elektryczne. Teraz jednak widzimy dużą zmianę w nastawieniu do przyszłości.
Najpierw dowiedzieliśmy się, iż Mercedes rezygnuje z planu przejścia na całkowicie elektryczną ofertę, potem Niemcy zapowiedzieli nowy silnik V8. Teraz firma po cichu wycofuje dwa ze swoich najnowszych samochodów elektrycznych z produkcji. Powodem jest oczywiście rozczarowująca sprzedaż.
Według najnowszych doniesień, Mercedes zakończy produkcję modeli EQE oraz EQE SUV do 2026 roku. Oba modele będą miały krótki cykl życia, ponieważ SUV pojawił się na rynku zaledwie w 2022 roku. Marka ogłosiła plany dotyczące tradycyjnego samochodu elektrycznego Klasy E na początku tego roku. Ma on być jednak produkowany wspólnie z samochodami spalinowymi.
Dalsza zmiana strategii i planów
Model EQE został zaprezentowany na Salonie Samochodowym w Monachium w 2021 roku. Model w nadwoziu typu SUV pojawił się niecały rok później. I choć oba modele są stosunkowo nowe, najprawdopodobniej zostaną wycofane z produkcji już w przyszłym roku.
Według portalu Autocar, decyzja ta jest następstwem ponownej oceny planów niemieckiej firmy. Mercedes ocenia plany dotyczące elektryków i nie chce dublować swojej oferty. Ponadto, sprzedaż modeli EQE po prostu nie była wystarczająco dobra, aby utrzymać je w ofercie.
Już wcześniejsze doniesienia sugerowały, iż producent zaprzestanie produkcji niektórych modeli EQ – także na rynek amerykański. Według doniesień, oba modele zostaną zastąpione przez nadchodzące elektryczne warianty Klasy C i GLC. Niemcy już potwierdzili plany pojawienia się elektrycznej Klasy E – ma ona być następcą EQE.