Nowy Mercedes Klasy C All-Terrain podąża śladami większej Klasy E All-Terrain. Ma zwiększony prześwit, nowe tryby jazdy terenowej i standardowo napęd na cztery koła. Dla tych, którzy mają dość SUV-ów, może stanowić ciekawą alternatywę.
Do europejskich salonów jeszcze w tym roku wjedzie uterenowione kombi Mercedesa Klasy C. Czym dokładnie wyróżnia się na tle zwykłego kombi Klasy C Mercedesa?
Z zewnątrz wprowadzono kilka estetycznych zmian
Debiutuje pionowa kratka z niewielkimi listwami, które przechodzą przez środek grilla. Dolne maskownice wlotów powietrza mają siatkową czarną strukturę. Słupki B i listwy boczne szyb również wykończono w błyszczącym kolorze czarnym. Generalnie czarnych akcentów w nadwoziu może być jeszcze więcej, jeżeli wybierzemy pakiet Night.
Dla uterenowionej wersji Mercedesa opracowano również nowe wzory felg w rozmiarze od 17 do 19 cali. Wszystko to sprawia, iż Klasa C All-Terrain świetnie wygląda i aż żal będzie nią zjeżdżać z asfaltu.
Gdyby jednak zaistniała taka potrzeba
Mercedes „ubrał” Klasę C All-Terrain w osłony nadkoli, progów i zderzaków, które mają zapobiec ewentualnym otarciom i uszkodzeniom auta poza utartym szlakiem.
Poza tym kombi zyskało 40 mm dodatkowego prześwitu, a zawieszenie otrzymało nieco grubsze zwrotnice. Nie zabrakło też terenowych trybów jazdy. To zwykły Offroad do poruszania się w trudniejszym terenie oraz Offroad+ z regulacją prędkości przy pokonywaniu stromych podjazdów.
Opcjonalnie Mercedes zaoferuje system Digital Light z trzema mocnymi diodami LED. Aktywują się wraz z użyciem trybów jazdy terenowej do prędkości 50 km/h.
Standardem jest napęd na cztery koła 4MATIC
Pozwala przesyłać do 45% mocy na przednie koła i 55% na tylną oś. Do wyboru będą dwie jednostki w różnych wersjach mocy. Mowa o 4-cylindrowym turbodoładowanym 2-litrowym silniku benzynowym (M254) oraz 4-cylindrowej jednostce wysokoprężnej również o pojemności 2 litrów. Obydwa silniki są zintegrowane z technologią mild-hybrid.
Mercedes Klasy C All-Terrain jest całkiem przestronny
Ma 490-litrowy bagażnik, który można zwiększyć do 1510 litrów po złożeniu tylnych foteli. Elektrycznie otwierana i zamykana klapa jest standardem i można ją obsługiwać dzięki kluczyka.
Wnętrze będzie dostępne w 3 wersjach kolorystycznych,
z przewagą koloru czarnego
System inforozrywki zyskał specjalną funkcję ekranu wyświetlacza Offroad, która pokazuje nachylenie, spadek i kąt skrętu. Umożliwia także ustalenie współrzędnych geograficznych pojazdu.
Mercedes C All-Terrain zadebiutuje na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Monachium we wrześniu. Niedługo później poznamy jego cenę.
Zdjęcia: motor1.com