Skoro Mercedes klasy S doczekał się swojego elektrycznego odpowiednika w postaci modelu EQS, kwestią czasu był debiut elektrycznego SUV-a, który byłby alternatywą dla luksusowego GLS-a.
Mercedes EQS SUV jest ogromny
Mierzy 5130 mm długości, 1956 mm szerokości i 1727 mm wysokości. Rozstaw osi to z kolei 3210 mm – taki sam jak w limuzynie EQS. Wymiary te pozwoliły wygospodarować dodatkowy trzeci rząd siedzeń. Mercedes może też pochwalić się bagażnikiem, który ma prawie 200 l pojemności (i 877 l po złożeniu dwóch foteli).
Stylistyka nie jest wielkim zaskoczeniem
To kontynuacja designu charakterystycznego dla pojazdów z elektrycznej rodziny EQ. Przód SUV-a z czarnym panelem grilla i maską zachodzącą na nadkola prezentuje się świetnie, a i tył z pasem świetlnym również może się podobać.
Wnętrze to niemal kopiuj/wklej z limuzyny EQS
Ten sam ekran Hyperscreen, czyli trzy wyświetlacze rozciągające się na całą deskę rozdzielczą (opcja), ta sama kierownica, układ nawiewów, czy podświetlenie.
Kokpit dopracowano w najdrobniejszych szczegółach i wykończono drewnem, miękkimi w dotyku materiałami, skórą i aluminium.
Mercedes EQS będzie dostępny w dwóch wersjach – EQS 450+ (450 4Matic) i EQS 580 4Matic
Pierwsza ma bazowo jeden silnik i napęd na tylną oś (i w opcji – napęd na wszystkie koła), podczas gdy w drugiej konfiguracji są dwa silniki i napęd na obie osie w standardzie. Wersja EQS 450 zaoferuje 355 KM, a mocniejszy wariant – 544 KM. Niezależnie od wyboru wersji, otrzymamy ten sam akumulator litowo-jonowy o pojemności 107,8 kwh.
SUV pokona choćby 600 kilometrów na jednym ładowaniu
Zasięg elektrycznego EQS-a liczony jest według skali WLTP, więc trzeba wziąć poprawkę, iż realnie aż tyle nie przejedziemy. Mercedes zachwala jednak możliwość ładowania z maksymalną mocą 200 kW. Napełnienie baterii od 10 do 80% powinno w takim przypadku trwać nie więcej niż 31 minut. 15 minut „tankowania” pozwoli uzyskać ok. 250 km zasięgu.
Jeśli nam się nie spieszy, możemy skorzystać też z ładowarki pokładowej obsługującej moc 9,6 kW – czas ładowania do pełna wyniesie wtedy 11 godzin i 15 minut.
Mercedes EQS SUV – wyposażenie ? Wszystko, co najlepsze
Można liczyć m.in. na aktywne zawieszenie pneumatyczne, system skrętnej tylnej osi, nagłośnienie Burmester 3D, czy reflektory Digital Light. Fotele w drugim rzędzie są przesuwne i rozkładane elektryczne, co ułatwi ewentualne zajęcie miejsca w trzecim (opcjonalnym) rzędzie.
Pierwszym rynkiem, na którym zadebiutuje luksusowy SUV Mercedesa są Stany Zjednoczone Ameryki. EQS będzie odpowiednio droższy od sedana (pewnie o kilkadziesiąt tysięcy zł), a do sprzedaży trafi pod koniec lata.