Mercedes-AMG SL43 – 4 cylindry i elektryczna turbosprężarka

profiauto.pl 2 lat temu

Mercedes zaprezentował bazową wersję eleganckiego roadstera SL43 ze znaczkiem AMG. Zamiast V8 z podwójnym turbo ma pod maską 4-cylindrową jednostkę z elektryczną turbosprężarką.

4-cylindry w AMG? Ktoś mógłby zapytać, czy to w ogóle ma sens

Silnik jest nowością dla klasy SL, ale fani Mercedesa go dobrze znają. To 4-cylindrowa jednostka M139 o pojemności 2 litrów, która ma wsparcie ze strony elektrycznej turbosprężarki.

Technologia ta wywodzi się bezpośrednio z Formuły 1 i po raz pierwszy trafia do auta produkcyjnego. najważniejsze jest tutaj zastosowanie niewielkiego silnika elektrycznego na wale turbosprężarki, który napędza koło sprężarki wcześniej od przepływu spalin. Przekłada się to na natychmiastową reakcję na gaz i wyeliminowanie opóźnienia.

Jednocześnie elektryczna turbina zasilana jest 48-woltową instalacją elektryczną, która obsługuje układ miękkiej hybrydy. Umożliwia on „żeglowanie” oraz odzyskiwanie energii w celu zwiększenia wydajności.

Mercedes-AMG SL43 – silnik generuje 384 KM i 480 Nm momentu obrotowego

Technologia miękkiej hybrydy przez krótką chwilę dostarcza też dodatkowo 14 KM, co ma wpływ na dynamikę jazdy i przydaje się w określonych sytuacjach na drodze. Osiągi może nie są tak imponujące, jak w AMG SL55, czy SL63, ale i tak jest szybko. Mercedes AMG SL43 rozpędza się do setki w 4,9 s i może mknąć z prędkością maksymalną 275 km/h. Moc na tylne koła przekazuje usprawniona 9-biegowa przekładnia.

Roadster standardowo wyposażony jest w aktywne zawieszenie AMG Ride Control

Kierowca ma do dyspozycji 5 trybów jazdy: Slippery, Comfort, Sport, Sport+ i Individual. Pakiet AMG Dynamic Plus dorzuca jeszcze jeden – tryb Race. W skład pakietu wchodzi również obniżone o 10 mm zawieszenie, elektronicznie sterowany tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu i żółte zaciski hamulcowe.

Mercedesa-AMG SL43 najszybciej poznamy po tylnej części

Roadster ma owalne końcówki układu wydechowego, w odróżnieniu od kanciastych, które znajdziemy w mocniejszych wersjach. Inny jest również przedni zderzak z wlotami powietrza oraz felgi w rozmiarze 19 cali (opcja to 20- i 21-cali).

Mercedes pracuje jeszcze nad hybryda plug-in, która może otrzymać nazwę SL63 E-Performance. jeżeli otrzyma ten sam układ napędowy, co AMG GT 63 S E Performance, wydajnością, jak i ceną, przebije wszystkie pozostałe modele z rodziny SL AMG.

Źródło: motor1.com

Idź do oryginalnego materiału