
Mercedes-AMG zaprezentował pokaz siły swojej nadchodzącej technologii elektrycznej. Koncepcyjny model CONCEPT AMG GT XX, o którym już wam wspominałem, pokonał na torze testowym Nardò dystans 40 075 km, odpowiadający obwodowi Ziemi na równiku.
Co więcej zrobił to w czasie zaledwie 7 dni i 13 godzin, bijąc przy tym łącznie 25 rekordów wytrzymałościowych. To imponująca demonstracja możliwości platformy AMG.EA i technologii, która ma zapewnić ponad 1360 KM mocy i ultraszybkie ładowanie.
Mercedes-AMG rzuca rękawicę. Ponad 1360 KM i ładowanie szybsze niż przerwa na kawę [galeria]
W ramach ekstremalnego testu, który odbył się na legendarnym włoskim torze Nardò, dwa egzemplarze CONCEPT AMG GT XX jechały niemal bez przerwy przez osiem dni, utrzymując stałą prędkość ok. 300 km/h. Jednym z kluczowych osiągnięć było ustanowienie nowego rekordu dystansu pokonanego przez pojazd elektryczny w ciągu 24 godzin – wyniósł on 5479 kilometrów, co jest wynikiem o ponad 1500 km lepszym od poprzedniego. Kulminacją testu było pokonanie 40 075 km, co zajęło 7 dni, 13 godzin, 24 minuty i 7 sekund.
Technologia przyszłości sprawdzona w boju
CONCEPT AMG GT XX jest pionierem technologii, które mają trafić do seryjnej produkcji w 2026 roku wraz z nową, w pełni elektryczną architekturą AMG.EA. Sercem pojazdu są trzy innowacyjne silniki o strumieniu osiowym, które generują łączną moc szczytową ponad 1000 kW (co odpowiada ponad 1360 KM). Jednostki te, opracowane we współpracy z należącą do Mercedes-Benz firmą YASA, są lżejsze, bardziej kompaktowe i oferują znacznie wyższą gęstość mocy niż konwencjonalne silniki elektryczne.
Kluczowym elementem, który umożliwił bicie rekordów, jest nowo opracowany, wysokowydajny akumulator z bezpośrednim chłodzeniem cieczą. Innowacyjny system utrzymuje optymalną temperaturę ponad 3000 ogniw choćby podczas jazdy z ogromnym obciążeniem i ultraszybkiego ładowania. Testowane pojazdy uzupełniały energię z mocą około 850 kW, co pozwalało na zwiększenie zasięgu o 400 km w zaledwie 5 minut.
Wytrzymałość zamiast prędkości maksymalnej
Osiągnięcie Mercedesa-AMG to demonstracja zupełnie innego wymiaru osiągów niż te, którymi niedawno chwaliła się konkurencja. Podczas gdy chiński Yangwang U9 ustanowił nowy rekord prędkości maksymalnej, przekraczając 470 km/h, Mercedes-AMG skupił się na udowodnieniu niezrównanej wytrzymałości i niezawodności swojego elektrycznego napędu w warunkach długotrwałego, ekstremalnego obciążenia.
Ponad 470 km/h w aucie elektrycznym. Yangwang U9 ustanowił nowy światowy rekord prędkości
Pokazuje to, iż walka o dominację w segmencie elektrycznych hipersamochodów toczy się na wielu polach – nie tylko czystej prędkości, ale także umiejętności jej utrzymania. Na koniec niewielka galeria zdjęć elektromobilnego rekordzisty z Affalterbach.














Jeśli artykuł Mercedes-AMG objechał świat w 8 dni. Elektryczny koncept GT XX pobił 25 rekordów wytrzymałości [galeria] nie wygląda prawidłowo w Twoim czytniku RSS, to zobacz go na iMagazine.