Mercedes-AMG GT Black Series – z najmocniejszym V8 w historii niemieckiej marki

profiauto.pl 4 lat temu

Hardkorowa odmiana AMG GT cechująca się ogromną mocą i aerodynamiką rodem z pojazdów wyścigowych GT zadebiutowała. Można ją upalać na torze, a następnie jechać do sklepu na zakupy, bo posiada homologację drogową. Oto Mercedes AMG GT Black Series.

4-litrowe V8 bi-turbo o pojemności 4 litrów z płaskim wałem korbowym

Jednostka, która spoczęła pod maską Black Series, tak naprawdę została opracowana na nowo. Postawiono na nowy układ korbowo-tłokowy, by silnik mógł wchodzić na wysokie obroty. Zastosowano także nowe turbosprężarki i układ smarowania z suchą miską olejową. Nowy jest także układ wydechowy, który poza wydajnością gwarantuje odpowiednie doznania dźwiękowe.

Ostatecznie udało się wycisnąć z auta 730 KM i 800 Nm momentu obrotowego. Z takimi wartościami musi sobie poradzić odpowiednio wzmocniona 7-biegowa, dwusprzęgłowa automatyczna przekładnia. Tylnonapędowy Mercedes AMG GT R Black Series przyspiesza do setki w 3,2 s ( poniżej 9 s od 0 do 100 km/h) i kończy rozpędzanie przy prędkości maksymalnej 325 km/h.

Za hamowanie odpowiada ceramiczny układ hamulcowy z klockami i tarczami, które zoptymalizowano pod kątem odporności na wysokie temperatury.

Nowa seria Black wiąże się z pakietem aerodynamicznym zapożyczonym od wyścigowych modeli AMG GT3 i AMG GT4

Mercedes ma wielki grill i zderzak z manualnie regulowanym splitterem. Na masce poszerzono wloty, które pełnią funkcję chłodzenia, jak i poprawiają wydajność. Poszerzono nadwozie i dodano nakładki progowe. Nowy tylny zderzak otrzymał podwójny dyfuzor. Ogromne dwuczęściowe tylne skrzydło można regulować manualnie lub automatycznie.

Z innych ciekawostek: tylny zderzak wykonany jest z włókna węglowego, podobnie jak układ wydechowy z czterema końcówkami, który oddziela szeroki dyfuzor. Mamy też cieńsze przednie i tylne szyby oraz kute 10-ramienne felgi o matowym wykończeniu (19 cali z przodu i 20 cali z tyłu). Swoje zadanie do wykonania mają wyczynowe opony Michelin Pilot Sport Cup 2 R.

Dzięki tym wszystkim modyfikacjom nowa seria Black generuje 400 kg docisku przy prędkości 250 km/h

We wnętrzu znajdziemy sportowe karbonowe kubełkowe fotele, które pokryto skórą Nappa i tapicerką z mikrofibry. Wystrój uzupełniają pomarańczowe przeszycia oraz detale z włókna węglowego. Dla wymagających producent przygotował AMG Track Package (dostępny na wybranych rynkach). Zawiera czteropunktowe uprzęże, gaśnicę i lekką tytanową klatkę bezpieczeństwa.

Kontrola trakcji ma 9 poziomów

Na szczególną uwagę zasługuje pokrętło AMG Traction Control, które oferuje 9-stopniową regulację kontroli trakcji. Od poziomu numer 1, który przeznaczony jest do jazdy w mokrych warunkach do poziomu numer 9,
w którym można latać bokami.

Teraz trzeba poczekać na ostateczną weryfikację możliwości Mercedesa na torze Nurburgring oraz jego cenę.

Zdjęcia: motor1.com

Idź do oryginalnego materiału