Mercedes-AMG EQE – sprint do setki choćby w 3,2 s

profiauto.pl 2 lat temu

Do elektrycznego Mercedesa-AMG EQS dołączyły dwa sportowe modele: AMG EQE 43 4Matic i AMG EQE 53 4Matic+.

Jeszcze nie tak dawno temu Mercedes ze znaczkiem AMG oznaczał najczęściej potężny silnik V8 pod maską i bulgoczący dźwięk wydobywający się z wydechu słyszany już z oddali. Wszystko zmieniło się w zeszłym roku wraz z premierą elektrycznego modelu EQS AMG, który jest zdecydowanie cichy.

Teraz dołączyły do niego dwa nowe modele

W obu wersjach Mercedes-AMG EQE to duży samochód, choć nie przebija wymiarami, czy masą EQS-a. EQE ma 4964 mm długości, 1906 mm szerokości i 1492 mm wysokości. Waży dokładnie 2525 kg.

Bazowy Mercedes AMG EQE 43 4Matic wyposażony jest w dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 476 KM i 858 Nm. Pierwszą setkę pokonuje w 4,2 s i może pędzić autostradą z prędkością 210 km/h.

Mercedes-AMG EQE 53 to alternatywa dla malkontentów, którym mocy nigdy za wiele

W tym wydaniu limuzyna oferuje aż 626 KM i 950 Nm. Sprint do setki jest kwestią 3,5 s, a prędkość maksymalna sięga 220 km/h.

Jakby tego było mało, istnieje możliwość dokupienia pakietu AMG Dynamic Plus. Zwiększa on moc i moment obrotowy w ograniczonym czasowym zakresie do odpowiednio 687 KM i 1000 Nm. Tak doposażone AMG EQE 53 rozpędza się do setki w 3,2, a zwalniać zaczyna dopiero przy prędkości 240 km/h. Jest tylko jeden warunek – akumulator musi być naładowany do poziomu 70% lub wyżej.

Coś za coś – taka wydajność odbija się na zasięgu

Mercedes AMG EQE z akumulatorem o pojemności 90,6 kWh (netto) pokona maksymalnie 533 km. Wersja mocniejsza musi się zatrzymać na ładowanie po maksymalnie 462 km (według cyklu WLTP). Skorzystanie z szybkiej ładowarki 170 kW pozwoli odzyskać 180 km w 15 minut. Na pokładzie jest ładowarka o mocy 11 kW.

Mercedes-AMG EQE – czym się jeszcze wyróżnia?

Przede wszystkim zawieszeniem AMG Ride Control+, zoptymalizowanym pod kątem większej sztywności oraz specjalnymi trybami jazdy, które rozdzielają moc pomiędzy przednią a tylną osią. Stabilność w prowadzeniu zapewnia standardowa na wyposażeniu skrętna tylna oś, a bezpieczne zatrzymanie z dużej prędkości gwarantują ceramiczne hamulce.

Ceny Mercedesa EQE w odmianie AMG EQE 43 4Matic i AMG EQE 53 4Matic+ jeszcze nie ujawniono.

Zdjęcia: motor1.com

Idź do oryginalnego materiału