McLaren przedstawia 750S po przejściu na emeryturę 720S

2 lat temu

McLaren zadebiutował swoim nowym 750S coupé i kabrioletem „Spider” – lekkim supersamochodem o mocy 750 KM, który jego producent opisuje jako „nowy punkt odniesienia dla osiągów supersamochodu i ekscytacji kierowcy”.

Napędzany 4-litrowym silnikiem benzynowym V8 z podwójnym turbodoładowaniem w połączeniu z siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów, nowy 750S jest zasadniczo ewolucją modelu 720S coupé i kabriolet, który został wycofany ze sprzedaży w zeszłym roku. Zbudowany na samonośnym podwoziu z włókna węglowego, 750S ma bardzo podobny wygląd zewnętrzny do swojego poprzednika, kontynuując gładką sylwetkę, niski przód i duże trójkątne reflektory LED z 720S.

750S ma przedni spojler w kolorze nadwozia, nieco zmienioną konstrukcję tylnego zderzaka, w tym centralnie zamontowany wylot rury wydechowej, oraz bardziej widoczne aktywne tylne skrzydło niż 720S. To aktywne skrzydło automatycznie otwiera się w czasie krótszym niż pół sekundy podczas hamowania z dużą prędkością, aby znacznie zwiększyć siłę docisku i przyczepność samochodu na drodze.

Pod nadwoziem McLaren dokonał kilku technicznych zmian w supersamochodzie, aby utrzymać jego konkurencyjność w stosunku do nowszych rywali, takich jak Maserati MC20. Redukcja masy była głównym celem inżynierów marki, instalując lżejsze wyścigowe fotele z włókna węglowego oraz lżejsze elementy podwozia i zawieszenia, które w połączeniu z innymi rozwiązaniami zmniejszającymi wagę sprawiają, iż 750S jest o 30 kg lżejszy niż 720S.

Silnik przeszedł również szereg modyfikacji w celu poprawy osiągów supersamochodu, w tym zwiększone ciśnienie doładowania dla turbosprężarek twin-scroll, lekkie kute tłoki i nowy układ wydechowy, który jest o 2 kg lżejszy niż w 720S. McLaren dodaje, iż dostosował również przełożenia samochodu, aby „zoptymalizować przyspieszenie”.

Poprawki w aerodynamice 750S, redukcja masy i modyfikacje silnika dały w efekcie supersamochód, który przyspiesza od 0 do 100 km/h w 2,8 sekundy – co czyni go równie szybkim w linii prostej, jak nieco mocniejszy 765LT coupé i kabriolet, który w tej chwili jest na szczycie Gama modeli McLarena. Prędkość maksymalna jest ograniczona do 206 mil na godzinę.

Samochód stoi na 19-calowych felgach aluminiowych z przodu i nieco większych 20-calowych felgach aluminiowych z tyłu, które będą wyposażone w trzy opcje opon Pirelli do wyboru przez klienta oraz hamulce z ceramiki węglowej. Decydując się na opcjonalny pakiet modernizacji hamulców instaluje się tarcze węglowo-ceramiczne, które są podobno o 60% mocniejsze, inspirowane potężnym, zorientowanym na tor McLarenem Senną.

McLaren 750S jest już dostępny do zamówienia w Wielkiej Brytanii, chociaż McLaren ma ogłosić wszelkie szczegóły cenowe. Dla porównania, cena początkowa 720S w momencie jego usunięcia wynosiła zaledwie 220 000 funtów.

Idź do oryginalnego materiału