McLaren 750S Coupé, Spider debiut z 750 PS, 800 Nm 4.0L V8 – 30 kg lżejszy niż 720S, 0-100 w 2,8 s

1 rok temu

Brytyjski producent supersamochodów McLaren zaprezentował swój najnowszy seryjnie produkowany duet, 750S Coupé i 750S Spider. Jest następcą swojego poprzednika, 720S Coupé, który zadebiutował sześć lat temu w 2017 roku, po którym pojawił się Spider w grudniu 2018 roku.

Flagowe supersamochody są zwykle definiowane przez ich nagłówki, więc jedna z kluczowych statystyk 750S Coupé i Spider znajduje się w nazwie – moc silnika wynosi 750 KM i 800 Nm momentu obrotowego z 4,0-litrowego silnika V8 z podwójnym turbodoładowaniem M840T, przekazywany na napędzane koła za pośrednictwem siedmiobiegowej skrzyni biegów.

McLaren zauważa, iż ​​te wartości wyjściowe przewyższają wartości ICE jego wcześniejszego modelu Ultimate Series, McLarena P1, który wytwarzał 737 KM i 720 Nm z silnika spalinowego (913 KM i 900 Nm w połączeniu z napędem elektrycznym) i jest odświeżeniem 720S , nowy 750S to wyłącznie silnik spalinowy i RWD.

Zmiany mogą wydawać się oszczędne na pierwszy rzut oka, jednak McLaren zauważa, iż ​​około 30% komponentów 750S jest „nowych lub zmienionych” w stosunku do swojego poprzednika. McLaren twierdzi, iż 750S Coupé zmniejszył wagę o 30 kg z 720S do suchej masy 1277 kg (1389 kg DIN), co według producenta jest o 193 kg mniejsze niż jego najbliższego konkurenta – którego nie nazwał, ale najprawdopodobniej odnosi się do swojego rywala z Włoch.

Osiągniętą redukcję masy przypisano siedzeniom, kołom, oprzyrządowaniu i szybom; McLaren twierdzi, iż fotele pokryte włóknem węglowym są o 17,5 kg lżejsze niż standardowe elementy w 720S, a 10-ramienne, lekkie kute koła – najlżejsze w historii seryjnego McLarena – oszczędzają 13,8 kg. Tablica rozdzielcza kierowcy pozwala zaoszczędzić 1,8 kg, a szyba przedniej szyby 1,6 kg.

750S Spider jest tylko o 49 kg cięższy i waży 1326 kg (na sucho) w porównaniu z bliźniaczym Coupé, a tym samym zapewnia najlepszy w segmencie stosunek mocy do masy wynoszący 566 KM na tonę, mówi McLaren. Lżejsze Coupé radzi sobie oczywiście jeszcze lepiej, ze stosunkiem 587 KM na tonę.

Wspomniany 4,0-litrowy biturbo V8 o mocy 750 KM/800 Nm rozpędza 750S Coupé od 0 do 100 km/h w 2,8 sekundy, a od 0 do 200 km/h w 7,2 sekundy lub 7,3 sekundy w przypadku Spidera. Zwiększenie mocy silnika w modelu 750S osiągnięto dzięki turbosprężarkom o wyższym ciśnieniu, pompom paliwowym o większym przepływie, lżejszym tłokom, zmienionemu zarządzaniu silnikiem i nowemu centralnemu wylotowi układu wydechowego, który pozwala zaoszczędzić 2,2 kg.

Zmiany w podwoziu w stosunku do 720S polegają na miększych sprężynach z przodu (o 3% miększych) i twardszych sprężynach z tyłu (o 4% twardszych), podczas gdy aktywne i pasywne elementy specjalnie zaprojektowanego zestawu zaworów zostały zmienione w celu poprawy komfortu jazdy, toczenia kontrolę, sprzężenie zwrotne układu kierowniczego i równowagę na zakrętach, mówi producent supersamochodów.

Nowa konstrukcja sprężyn i amortyzatorów w 750S zapewnia jeszcze większą oszczędność masy, o 2 kg. System podnoszenia pojazdu w modelu 750S zajmuje tylko cztery sekundy, w porównaniu z 10 sekundami wymaganymi w modelu 720S. Wraz z szerszym o 6 mm rozstawem kół przednich i nową geometrią zawieszenia, 750S zyskuje przyczepność z przodu i staje się bardziej zwinny, ponieważ elektrohydrauliczny układ wspomagania kierowania samochodu otrzymuje nową pompę wspomagania i szybsze przełożenie układu kierowniczego.

Dla 750S dostępne jest ulepszenie hamulca gąsienicowego, które obejmuje tarcze węglowo-ceramiczne o średnicy 390 mm i monoblokowe zaciski, które według McLarena są o 60% mocniejsze i mają czterokrotnie większą przewodność cieplną, poprawiając skuteczność hamowania bez odpowiedniego wzrostu rozmiaru lub wagi tarczy , jednocześnie zmniejszając blaknięcie hamulca i tempo zużycia. Odwrotna strona? Produkcja tarcz ze specyfikacją toru trwa siedem miesięcy.

Wewnątrz nowy wyświetlacz wskaźników kierowcy został zamontowany tak, aby poruszał się wraz z kolumną kierownicy, a elementy sterowania układem napędowym i trybami prowadzenia znajdują się po obu stronach kolumny, dzięki czemu kierowca nie musi zdejmować rąk z kierownicy, aby włączyć tryb zmiany.

W 750S znajduje się McLaren Control Launcher lub MCL. Zasadniczo zapisuje to preferencje kierowcy dotyczące aerodynamiki, prowadzenia, układu napędowego i ustawień skrzyni biegów, zapisując te parametry do natychmiastowego przywołania, gdy kierowca naciśnie przycisk MCL.

W zakresie rozrywki i rozrywki, 750S otrzymuje nowy centralny ekran informacyjny, który oferuje transmisje z kamery cofania, a także konfigurację kamery dookólnej; parowanie telefonu odbywa się dzięki uprzejmości Apple CarPlay.

Wykończenie wnętrza modelu 750S obejmuje w standardzie tapicerkę z Alcantary, a opcjonalnie dostępne są dwa kolejne motywy wnętrza; pierwsze to wnętrze Performance, w którym połączono Alcantarę ze skórą Nappa, a drugie, specyfikacja wnętrza TechLux, obejmuje skórę Nappa w całej kabinie 750S.

Czarna tapicerka jest standardem z możliwością wyboru kontrastowych kolorów przeszyć lub można wybrać szereg alternatywnych schematów kolorów. Towarzyszące tapicerce jest wykończenie z ciemnego metalu, a także konfigurowalne oświetlenie Ambiente. Oprócz standardowego wyboru lakierów zewnętrznych znajduje się gama kolorów Elite, a poza nią znajduje się dział specyfikacji na zamówienie MSO, z którego mogą korzystać klienci.

Księgi zamówień na McLarena 750S Coupé i Spider zostały otwarte, a Autocar donosi, iż nowy supersamochód będzie kosztował w Wielkiej Brytanii od 250 000 funtów szterlingów (1,39 miliona RM). Według magazynu dostawy mają rozpocząć się we wrześniu, a miejsca na budowę na 2023 rok zostały już uzgodnione.

McLarena 750S Coupe

McLarena 750S Spider

Idź do oryginalnego materiału