Mazda zapowiada kolejną generację swojej ikony. Będzie zrobiona „po staremu”

21 godzin temu

Mazda Miata to symbol samochodu nastawionego na dawanie frajdy z jazdy. Wszystko wskazuje na to, iż już niedługo japoński producent może być jedynym na świecie, który będzie budował samochody z dość staroświeckim nastawieniem. Mazda Miata najnowszej generacji będzie lekka, mała, zwinna i z manualną skrzynią biegów. Dziś już praktycznie nikt nie buduje samochodów z takim nastawieniem.

Mazda nie zamierza zmieniać filozofii

fot. Mazda Newsroom

Mazda MX-5 Miata najnowszej generacji otrzyma wolnossący silnik i manualną skrzynię biegów. Celem japońskiego producenta jest zachowanie jak najniższej masy i małych gabarytów. Jak twierdzi kierownictwo firmy, producent nie znosi ciężaru. Japończycy zapowiedzieli także, iż MX-5 nie stanie się elektryczna.

To jeden z bestsellerowych sportowych samochodów na świecie. I choć Japończycy mają w swojej ofercie przynoszące więcej pieniędzy SUV-y, MX-5 jest prawdziwą ikoną. Dziennikarze z portalu Car & Driver porozmawiali z kierownictwem firmy na temat nadchodzącego modelu. I informacje te są bardzo dobre – szczególnie dla prawdziwych pasjonatów sportowej jazdy.

Fani z euforią przyjmą wiadomość, iż wszyscy w firmie, od projektanta, aż po dyrektora finansowego, wydają się być jednomyślni. Chcą utrzymać Miatę w swojej ofercie. Ale nie tylko utrzymać. przez cały czas chcą, aby miała lekką konstrukcję, wolnossący silnik i dostępność manualnej skrzyni biegów. W dzisiejszych czasach to naprawdę niespotykane podejście.

MX-5 jak motocykl czy rower

fot. Mazda Newsroom

Szef ds. projektowania Masahi Nakayama: – Jestem przekonany, iż sprawiłem, iż Miata jest o wiele bardziej stylowa niż oryginał. Nie wzorowałem się na pierwszej generacji. Skorzystałem z naszych oryginalnych założeń projektowych. Nie chciałem robić czegoś w stylu Mini czy VW i tworzyć projektu nawiązującego do nostalgii. Patrząc na pierwotny cel, można iść naprzód.

Mazda przyznaje, iż początkowo pojawiło się ciśnienie, aby samochód był większy i mocniejszy. Ale celem producenta zawsze była waga poniżej 1 tony i mniej niż 4 metrów długości. Producent przyznał, iż myśli o tym samochodzie jak o motocyklu. Ich zdaniem waga nie powinna się zmieniać.

Ale mazda zapowiedziała, iż nie będzie powiększać samochodu. Nakayama dodał, iż kameralne wnętrze stanowi część atrakcyjności MX-5. – Osoba prowadząca jest częścią sylwetki, jak rower, czy motocykl. To pojazd, w którym ludzie się zakochają.

Idź do oryginalnego materiału