
Japońska marka odświeżyła najnowszą generację kultowego roadstera. Zmiany nie są rewolucyjne, ale na pewno przydatne.
Konkurencja tego modelu jest, delikatnie mówiąc, niewielka – szczególnie w Europie. Kuracja odmładzająca była jednak koniecznością, by dostosować ośmioletnią konstrukcję do aktualnie panujących standardów i przypomnieć klientom o jego istnieniu. Oto Mazda MX-5 2024.
Warto przypomnieć, iż pierwsza aktualizacja tego modelu nastąpiła w 2019 roku, kiedy na wybranych rynkach do gamy trafił mocniejszy wariant dwulitrowego silnika benzynowego. Wtedy jednak nie było mowy o zmianach technologicznych.
Mazda MX-5 2024
Zmiany stylistyczne są raczej skromne. Front zyskał nowe reflektory LED, które są teraz zintegrowane ze światłami do jazdy dziennej. Wygląda to bardziej elegancko. Nieco dyskretniejsze modyfikacje objęły tylne lampy. Mają teraz lekko przeprojektowane klosze. Każdy element świetlny, w tym kierunkowskazy, wykorzystuje diody.
Mazda MX-5 2024Jak zwykle przy okazji liftingu zdecydowano się na wprowadzenie nowego lakieru. Ofertę wzbogaciła barwa Aero Grey Metallic oraz nowe wzory felg w rozmiarach 16 i 17 cali.
Bystre oko dostrzeże nowy grill, w którym znaleziono miejsce na czujnik radarowy adaptacyjnego tempomatu. Inżynierowie wyposażyli roadstera również w funkcję Smart Brake Support. Na czym ona polega? Potrafi zatrzymać pojazd z prędkości do 15 km/h, gdy podczas cofania wykryje zbliżający się bądź zatrzymany obiekt.
Mazda MX-5 2024Najbardziej pożyteczną zmianą jest nowy system multimedialny, który opiera się na ekranie dotykowym o przekątnej 8,8 cala. Ma znacznie bardziej przyjazny (i dzisiejszy interfejs), a do tego działa szybciej od poprzedniego.
>To naprawdę nowa Mazda 2. W Polsce jeżdżą jej tysiące, ale z innym znaczkiem
Mazda MX-5 2024 posiada także nowe konfiguracje kolorystyczne wnętrza – w tym brązową tapicerkę, która ciekawie komponuje się z beżowym dachem. To nawiązanie do starszych generacji. Wśród nowości kabiny znajdziemy także lekko zmodernizowane wskaźniki, przycisk SOS oraz gniazda USB-C.
Mazda MX-5 2024Samochód ma teraz jeszcze bardziej dopracowany mechanizm różnicowy, a także udoskonalony układ kierowniczy. Wszystko po to, by MX-5 było jeszcze zwinniejsze w zakrętach.
W ofercie pozostaną obie jednostki benzynowe, które mają pojemności 1,5 oraz 2 litry. Mogą trafić pojedynczo lub w zestawie na wybrane rynki – wiele zależy od lokalnego zapotrzebowania i stosowanych norm emisji spalin.

2 lat temu








