Mazda CX-5 wraca w odświeżonej, bardziej dopracowanej i lepiej wyposażonej wersji. o ile szukasz SUV-a, który łączy świetne prowadzenie, dopracowaną technikę i wysoki komfort, teraz jest idealny moment, by poznać ten model bliżej. Sprawdź, co zmieniło się w najnowszej odsłonie i dlaczego nowa Mazda CX-5 może trafić w Twoje potrzeby lepiej niż kiedykolwiek wcześniej.
Mazda CX-5 to najpopularniejszy w Polsce model tego japońskiego producenta. W roku 2023 nowych właścicieli znalazło 3 088 egzemplarzy tego modelu, w 2024 r. – 3 562 egzemplarze. Natomiast nową Mazdę CX-5 w ciągu pierwszych trzech dni przedsprzedaży zamówiło 1 600 osób. To pokazuje, iż to auto przez cały czas cieszy się dużą popularnością wśród polskich klientów. Sprawdź, co nowego przynosi nowa generacja Mazdy CX-5, która w polskich salonach zagości w marcu 2026 r.

Mazda CX-5 – co przynosi nowa odsłona?
Więcej przestrzeni i większy komfort
Nowy model urósł – zarówno nadwozie, jak i rozstaw osi zwiększono o 11,5 cm. Dzięki temu wnętrze stało się zauważalnie przestronniejsze, co przekłada się na wygodę nie tylko kierowcy, ale także wszystkich pasażerów.
Pojemniejszy bagażnik
Pojemność bagażnika wynosi teraz 583 litry, a po złożeniu siedzeń rośnie aż do 2 019 litrów! Oznacza to, iż Mazda CX-5 sprawdzi się zarówno w codziennych zadaniach, jak i podczas dłuższych wyjazdów
Silnik i bezpieczeństwo w standardzie
Pod maską znajdziesz wolnossący, benzynowy silnik 2.5 Skyactiv – konstrukcję znaną z wysokiej kultury pracy i niezawodności. Co istotne, współpracuje on z automatyczną skrzynią biegów oraz systemem miękkiej hybrydy. Jednocześnie auto wspiera kierowcę rozbudowanym zestawem systemów bezpieczeństwa, takich jak:
- system wspomagania prowadzenia,
- system kamer 360º,
- inteligentne wspomaganie hamowania,
- monitorowanie martwego pola,
Nowa generacja multimediów
Mazda CX-5 jako pierwszy model marki otrzymała zintegrowany system Google Built-In, obejmujący:
- Google Maps,
- Google Gemini,
- Google Play.
Kierowca nie musi więc podłączać telefona (chyba iż chce, auto jest wyposażone w Android Auto i Apple CarPlay), żeby korzystać z nawigacji, czy słuchać muzyki z serwisów streamingowych.
Do tego dochodzi zupełnie nowy, dotykowy ekran centralny dostępny w dwóch rozmiarach: 12,9 cala lub 15,6 cala.

Rozmiary
Jak już wspomniałem, nowa Mazda CX-5 jest większa od poprzedniczki. Jej dokładne wymiary to:
- długość – 4 690 mm,
- wysokość – 1 695 mm,
- szerokość – 1 860 mm,
- rozstaw osi – 2 815 mm.
Mazda CX-5 – silnik Skyactiv i osiągi
Nowa Mazda CX-5 będzie dostępna wyłącznie z jednym silnikiem. To wolnossąca jednostka benzynowa 2.5 Skyactiv o mocy 141 KM i momencie obrotowym 238 Nm, osiąganym w zakresie 3 500–3 750 obr./min. Napęd trafia na koła przednie lub – opcjonalnie – na obie osie (AWD), a całość obsługuje 6-biegowy automat.
Silnik spełnia normę emisji Euro 6e i jest wspomagany układem mild hybrid, co poprawia płynność jazdy i zmniejsza zużycie paliwa.

Wyposażenie i cena w Polsce
Nową Mazdę CX-5 można zamówić w czterech poziomach wyposażenia:
- Prime-Line – od 139 900 zł (tylko z napędem FWD),
- Centre-Line – od 156 300 zł (z napędem FWD) i od 164 900 zł (z napędem AWD),
- Exclusive-Line – od 165 300 zł (z napędem FWD) i od 173 900 zł (z napędem AWD),
- Homura – od 179 000 zł (z napędem FWD) i od 187 600 zł (z napędem AWD).
Tego, jakie elementy znajdują się w każdej z wersji wyposażenia, dowiesz się z cennika Mazdy CX-5
Co ciekawe, klienci najczęściej wybierają najwyższą wersję Homura – zdecydowało się na nią aż 36% kupujących. Popularne są również Center-Line i Exclusive-Line, które wybrało kolejno 30% i 24% klientów.
Wśród lakierów króluje niezmiennie Soul Red Crystal, stanowiący ponad 36% zamówień. Można więc uznać go za nieoficjalny znak rozpoznawczy Mazdy.



Mazda CX-5 – pierwsze wrażenia i oczekiwania
Wszystko wskazuje na to, iż odświeżona generacja najpopularniejszego SUV-a Mazdy również zdobędzie serca polskich kierowców. Kilka lat temu testowałem poprzednią generację tego modelu i wspominam ją bardzo dobrze. Teraz czekam z niecierpliwością, aż nowe egzemplarze trafią do parku prasowego – z przyjemnością ponownie usiądę za kierownicą CX-5.
Jeśli cenisz solidność, klasyczną benzynę bez turbo, precyzyjne prowadzenie i dopracowane wnętrze, Mazda CX-5 pozostaje jednym z najrozsądniejszych wyborów w swoim segmencie. A o ile chcesz sprawdzić, czy pasuje do Twojego stylu jazdy – zdecydowanie rozważ jazdę testową









