Maxus e-Deliver 5 debiutuje na rynku

moto-przestrzen.pl 11 godzin temu

Producent dostawczych i osobowych vanów, pick-upów oraz SUV-ów Maxus wprowadza na polski rynek model e-Deliver 5: najbardziej zaawansowany technicznie van średniej wielkości. Dzięki wykorzystaniu wiodących kompetencji Maxusa w napędach elektrycznych, e-Deliver 5 łączy największą ładowność w klasie, zasięg sięgający 489 km (wg normy WLTP) oraz ceny zaczynające się już od promocyjnej oferty 155 900 zł (bez uwzględnienia programów dopłat).

Obecna na polskim rynku od 2022 r. marka Maxus to specjalista od dostawczych i osobowych vanów z napędem elektrycznym: dysponuje najszerszą gamą modeli tego typu w całej Europie. Wraz z debiutem e-Deliver 5 kompletuje portfolio linii e-Deliver, która przy objętościach przestrzeni ładunkowej od 4,8 do 20 mł jest w stanie odpowiedzieć na wszystkie potrzeby transportowe zarówno drobnych, jak i największych biznesów.

Po bardzo udanym otwarciu roku na polskim rynku (wzrost rejestracji w styczniu o 150% rok do roku) Maxus rozpoczyna największą w swojej historii ofensywę modelową. Jej pierwszym elementem jest e-Deliver 5: elektryczny van średniej wielkości, który łączy wyróżniający się na ulicy design, dużą przestrzeń ładunkową, wydajny napęd elektryczny, najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa oraz korzystnie skalkulowane koszty użytkowania.

„Zielona logistyka stanowi przyszłość europejskiego, a w tym i polskiego biznesu. Nowy model e-Deliver 5, który oferuje wszystkie zalety elektrycznych samochodów dostawczych i unika tradycyjnie utożsamianych z nimi kompromisów, jest najlepszym dowodem na to, iż produkty Maxusa pomagają polskim przedsiębiorcom odpowiadać na wyzwania tej transformacji w sposób dopasowany do ich potrzeb i realiów” – mówi Yaroslav Gural, Country Manager Maxus Polska.

Maxus e-Deliver 5: największa ładowność w klasie

Nowy e-Deliver 5 uzupełnia kompleksową gamę Maxusa w segmencie elektrycznych vanów pomiędzy obecnymi już na polskim rynku e-Deliver 3 a e-Deliver 7. Mierzy do 5250 mm długości, 1874 mm szerokości i do 1960 mm wysokości. Wszechstronna gama wariantów zabudowy oferuje przestrzenie ładunkowe o pojemności 6,6 lub 7,7 mł.

Model został zaprojektowany od podstaw jako elektryczny, przez co architektura napędu w żaden sposób nie ogranicza ładowności funkcjonalności przestrzeni ładunkowej. Jej szerokość pomiędzy nadkolami wynosi 1250 mm, co gwarantuje wygodny przewóz europalet i innych dużych ładunków. Drzwi przesuwne z obydwu stron dają znaczącą przewagę łatwego załadunku i rozładunku niezależnie od warunków. Tylne drzwi otwierają się pod kątem 180 stopni. Niezależnie od niego w kabinie pasażerskiej znajdują się trzy miejsca siedzące w standardzie.

Modelu e-Deliver 5 nie dotyczy utożsamiany zwykle z elektrycznymi samochodami dostawczymi problem ograniczonej ładowności – w jego przypadku wynosi ona aż 1,2 tony, co w połączeniu z możliwością ciągnięcia przyczep do 1,5 tony i mocnym silnikiem o mocy 163 KM pozwala wykorzystywać go również do transportu ciężkich materiałów.

Elektryczny napęd nie tylko do miasta

Elektryczne samochody dostawcze mogą liczyć w miastach na szereg przywilejów, które w kolejnych latach – w miarę wprowadzania kolejnych Stref Czystego Transportu – będą się tylko zwiększały. Wzbudzający sympatię, odważny design e-Deliver 5 wyróżnia go na ulicy, dzięki czemu może stać się na miejskich arteriach wizytówką firmy i stanowić dodatkowy atut biznesowy.

Jego wydajnie ukształtowany, aerodynamiczny kształt zapewnia jednak duży zasięg również poza terenem zabudowanym. Model e-Deliver 5 został wsparty na nowej płycie podłogowej MILA (Modular Intelligent Lightweight Architecture). Autorska konstrukcja Maxusa wyznacza nowe standardy w wymiarach efektywności, niskiej masy i wydajności gospodarowania energią dla elektrycznych samochodów dostawczych.

Z optymalnie wyskalowanym akumulatorem o pojemności 64 kWh e-Deliver 5 oferuje zasięg do 489 km w cyklu miejskim, ale również aż 335 km jazdy bez lokalnej emisji spalin w cyklu mieszanym (pomiar wg normy WLTP). Dzięki maksymalnej mocy ładowania 70 kW ponowne uzupełnienie energii do 80% akumulatora trwa zaledwie 45 minut. W codziennej eksploatacji najlepiej sprawdzi się ładowanie przez noc przez wallboxa AC z mocą 11 kW, którego można zamontować w domu lub w firmie. Samochód objęty jest gwarancją na 5 lat lub 100 tys. km, ale jego akumulator trakcyjny jest objęty wydłużoną ochroną na 8 lat lub 200 tys. km, co daje pewność długotrwałej eksploatacji bez obaw o ograniczanie parametrów napędu.

Bezpieczeństwo: topowe noty od Euro NCAP

Maxus odpowiada na potrzeby odbiorców biznesowych, którzy dbają o najwyższy poziom bezpieczeństwa swoich pracowników. Model e-Deliver 5 gwarantuje pewność prowadzenia we wszystkich warunkach drogowych oraz maksymalną ochronę w razie kolizji. Potwierdzają to wyniki testów niezależnej europejskiej instytucji Euro NCAP, która przyznała nowemu modelowi Maxusa najwyższą ocenę: platynową odznakę.

Obecne testy Euro NCAP sprawdzają nie tylko zachowanie konstrukcji samochodu podczas zderzenia, ale również wiele innych aspektów wpływających na bezpieczeństwo podczas jazdy, w tym zapobieganie kolizjom. Docenione zostało kompleksowe wyposażenie Maxusa e-Deliver 5 w tym zakresie, obejmujące już w standardzie między innymi adaptacyjny tempomat, inteligentne światła drogowe, czujniki parkowania z tyłu oraz systemy utrzymania pasa ruchu, rozpoznawania znaków drogowych, ostrzegania przed kolizją i automatycznego hamowania awaryjnego.

Komfortowe środowisko pracy teraz w niższej cenie

Kokpit Maxusa e-Deliver 5 zapewnia komfortowe i funkcjonalne środowisko pracy. Nowocześnie zaprojektowana przestrzeń wyposażona jest w trzy miejsca siedzące, regulowany fotel kierowcy z podłokietnikiem i funkcją podgrzewania siedziska oraz dotykowy ekran o przekątnej 12,3” obsługujący kamerę 360 stopni i bezprzewodowe aplikacje Apple CarPlay/Android Auto, gwarantujące zwiększoną wydajność oraz rozrywkę przez cały dzień pracy.

Debiut Maxusa e-Deliver 5 w Polsce już marcu

Tak kompletnie wyposażony van średniej wielkości z elektrycznym napędem debiutuje na polskim rynku z promocyjną ceną 155 900 zł netto (nie uwzględniając dopłat z programów rządowych), co stanowi wartość nieodbiegającą od oferty samochodów dostawczych tej wielkości z napędami spalinowymi. Konkurencyjność e-Deliver 5 dodatkowo wzmacniają korzystne narzędzia finansowania samochodów przygotowane wspólnie z Santander Consumer Bank. Więcej informacji na ich temat dostępnych jest w salonach marki Maxus, gdzie pierwsze egzemplarze nowego Maxusa e-Deliver 5 dotrą już przed końcem marca br.

Idź do oryginalnego materiału