Na SUV-a Ferrari musimy jeszcze trochę poczekać. Na rynku mamy jednak intrygujące Maserati Levante Trofeo z 3,8-litrowym V8 zbudowanym przez Ferrari. Ten szybki SUV w wydaniu Novitec ma aż 625 KM i 820 Nm.
To więcej od bazowej wersji o 35 KM i 90 Nm
Stockowy wariant Levante Trofeo przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,1 s i osiąga maksymalną prędkość 300 km/h. Po ingerencji niemieckiego tunera SUV Maserati robi setkę o 0,3 s szybciej i może mknąć choćby 309 km/h, czyli wyprzedza Bentleya Bentayga Speed, który jest najszybszym produkcyjnym SUV-em na świecie (Vmax 306 km/h).
Novitec nie ograniczył się wyłącznie do podkręcenia jednostki
Wziął Levante na siłownię i poprawił jego muskulaturę. Dzięki większym nadkolom SUV jest teraz szerszy z przodu o 10, a z tyłu o 12 cm. Zestaw bodykit składa się w sumie z 8 elementów. Niektóre z nich, takie jak maska, czy tylny spojler, mogą być wykonane z włókna węglowego.
Zmieniła się także konfiguracja zawieszenia pneumatycznego
Novitec Maserati Levante Esteso (czyli z wł. „obszerny”), bo tak brzmi pełna nazwa auta po konwersji, można obniżyć o 25 mm. Przekłada się to nie tylko na bardziej agresywny wygląd, ale i niższy środek ciężkości i co za tym idzie – lepsze prowadzenie. Estetyczne wrażenia uzupełniają nowe obręcze kół w rozmiarze 22-cali.
Co więcej, bodykit może być dopasowany również do poziomu wykończenia Gran Sport i GTS. Novitec oferuje również wzrost mocy we wszystkich wersjach silnikowych, nie tylko w najostrzejszej odmianie Trofeo. Niestety, cennika nie udostępniono.
Zdjęcia: motor1.com