Maserati Ghibli i Quattroporte w najmocniejszej odmianie Trofeo

profiauto.pl 4 lat temu

Maserati rozszerza ofertę modeli Ghibli i Quattroporte o wariant Trofeo. To najszybsze sedany w historii marki. Napędza je V8 od Ferrari.

580 KM mocy

Podobnie jak w Levante Trofeo, które również delikatnie odświeżono, obydwa sedany mają silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem o pojemności 3,8 l. Odpowiada za nie Ferrari. Silnik generuje 580 KM i 730 Nm momentu obrotowego. Sparowany jest z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów ZF i napędem na tylne koła z samoblokującym się mechanizmem różnicowym.

Ghibli Trofeo przyspiesza do setki w 4,3 s, podczas gdy nieco cięższe Quattroporte Trofeo jest wolniejsze o 0,2 s. Prędkość maksymalna obu modeli jest identyczna i wynosi aż 326 km/h, co czyni je najszybszymi sedanami, jakie kiedykolwiek powstały z trójzębem w logo. SUV Levante Trofeo odznacza się lepszym przyspieszeniem od 0 do 100 km/h, ale ma napęd na cztery koła.

Z zewnątrz przeprowadzono kilka zmian

Względem standardowych modeli Ghibli i Quattroporte Trofeo wyróżniają się zmienioną przednią osłoną chłodnicy i akcentami z włókna węglowego w zderzaku. Posiadają czerwone wykończenia wlotów na nadkolach oraz agresywniej wymodelowany dyfuzor. Inne są także tylne światła o kształcie bumerangu, które powstały z inspiracji konceptem Alfieri i modelu 3200 GT.

Maserati Ghibli dodatkowo ma przeprojektowaną maskę z wlotami powietrza dla skuteczniejszego chłodzenia silnika. Obydwa modele jeżdżą na kołach z obręczą Orione w rozmiarze 21-cali.

V8 z Maranello ma pójść w odstawkę

Maserati Ghibli i Quattroporte w wersji Trofeo mogą być ostatnimi modelami z jednostką V8 od Ferrari. Dyrektor generalny firmy z Maranello, Louis Camilleri, zapowiedział, iż nie przedłuży umowy na dostawę silników po wygaśnięciu obecnej. A to oznacza, iż ostatnie Maserati z V8 od Ferrari zjedzie z linii montażowej w 2021 lub najpóźniej w 2022 roku.

Źródło: motor1.com

Idź do oryginalnego materiału