Małopolska – przetargi na rozbudowę ważnej drogi krajowej

2 tygodni temu

Dla obu odcinków drogi krajowej nr 28 powstaną studia techniczno-ekonomiczno-środowiskowe obejmujące przygotowanie całościowego projektu rozbudowy. Dalsze etapy prac to złożenie wniosków o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, opracowanie koncepcji programowej i uzyskanie zezwoleń na realizację inwestycji drogowych (ZRID). W obu przypadkach przewidziano 89 miesięcy na wykonanie zadań.

Celelem rozbudowy drogi krajowej nr 28 jest zwiększenie bezpieczeństwa kierowców i pieszych, poprawa parametrów technicznych i dostosowanie tras do obciążeń 11,5 t/oś. GDDKiA nie wyklucza na wybranych odcinkach dobudowy dodatkowych pasów ruchu.

Odcinkek DK28 Białka–Skomielna Biała liczy 19,1 km. Przebudowa obejmie siedem mostów i 37 przepustów. Najstarsza przeprawa znajduje się nad Skawą w Osielcu, a pochodzi z 1930 r. Modernizację przejdzie 40 skrzyżowań. Trasą jeździ średnio 8 tys. pojazdów na dobę.

Na odcinku DK28 Limanowa–Chełmiec (18,8 km) prace będą wykonane na 53 przepustach i 20 skrzyżowaniach. W Siekierczynie przepust z 1970 r. zostanie zastąpiony mostem. Tę trasę pokonuje średnio 7 tys. pojazdów dziennie.

Oferty można składać do 5 czerwca (Białka–Skomielna Biała) i do 4 czerwca (Limanowa–Chełmiec).

Wcześniej krakowska GDDKiA ogłosiła postępowanie na projekt rozbudowy fragmentu DK28 między Wadowicami a Suchą Beskidzką.

Droga krajowa nr 28, zwana trasą karpacką, liczy 350 km i przebiega przez województwa małopolskie oraz podkarpackie. Łączy drogę DK44 w Zatorze z przejściem granicznym z Ukrainą w Medyce.

Przeczytaj także: Małopolska: nietypowa procedura wyboru wykonawcy obwodnicy

Idź do oryginalnego materiału