Czy ten SUV to dziś dobra opcja? Skojarzenie nazwy Lexus ze słowem luksus nie jest przypadkowe. Chociaż może się wydawać, iż to zwykła i być może choćby przypadkowa gra słów, tutaj jest nieco inaczej. Wszak od samego początku głównym założeniem Lexusa – jako wyodrębnionego oddziału Toyoty – była produkcja samochodów luksusowych, modeli premium. Ten konkretny doskonale wpisuje się w ten obraz.
Ten SUV to synonim słowa luksus
Lexus na przestrzeni lat zachwycił nas wieloma niesamowitymi samochodami. Ten bez cienia wątpliwości również się do takich zalicza. Model RX to z zamysłu luksusowy SUV. Sprzedawany początkowo na rodzimym rynku jako Toyota Harrier, poszedł jednak na eksport już jako Lexus RX. Toyota wpadła pomysł rozwoju takiej koncepcji już w 1993 roku. Japońska marka chciała stworzyć pewnego rodzaju połączenie luksusowego sedana z samochodem terenowym. To przecież podstawowy zamysł segmentu SUV. Łączyć najlepsze cechy pozostałych segmentów w jedną całość.
Dziś Lexus RX to już poważna marka. Samochód produkowany jest od 1997 roku aż po dziś dzień. Aktualnie mamy do czynienia z piątą generacją, której produkcja rozpoczęła się w październiku 2022 roku. Na stronie Lexus Polska RX określany jest mianem „definicji prestiżu”. Ceny nowego egzemplarza prosto z salonu rozpoczynają się aktualnie od 349 400 zł. Wydaje mi się, iż ta cena zdradza wszystko. Sugeruje nam wyraźnie, z jakiego typu samochodem mamy do czynienia. To wyjątkowy, luksusowy, prestiżowy SUV z niezwykle bogatym wyposażeniem, oferujący wielki komfort i wygodę podróżowania. Taki właśnie na przestrzeni lat zawsze był RX.
Można kupić go taniej?
Kolejne generacje mają na portalu „Autocentrum” znakomite oceny. Średnie to od 4,4 do 4,6 na 5 możliwych punktów. Flagowy SUV Lexusa jest niezwykle doceniany – to stały, równy poziom na przestrzeni generacji. Klasę tego samochodu widać chociażby po samych silnikach. W zdecydowanej większości mówimy tu o jednak jednostkach generujących grubo ponad 200 koni mechanicznych. W niektórych przypadkach ta moc bliska jest choćby bariery 300 koni. Wśród najczęściej wymienianych zalet na przestrzeni lat pojawiają się bezawaryjność, przestrzeń dla kierowcy i pasażerów czy silniki. Można zapytać – czego chcieć więcej?
Czego chcieć więcej? Ktoś mógłby powiedzieć, iż chociażby korzystnej ceny. Wszystko to brzmi świetnie, natomiast mało kogo stać na to, aby wydać na samochód ponad 300 tysięcy złotych. Z pomocą w takim przypadku przychodzi… rynek samochodów używanych. I tutaj… jednak mała niespodzianka. Najtańsze egzemplarze Lexusa RX są dziś dostępne w cenie do 25 tysięcy złotych. Warto podkreślić, iż znajdziemy w takiej cenie nie tylko pierwszą generację, ale choćby roczniki 2006-2007.
Zdjęcia: Lexus Europe Newsroom