Limuzyna Lexusa po raz pierwszy jako elektryk. Znamy już jej ceny

1 godzina temu
​Lexus rozpoczął przyjmowanie zamówień na ósmą, rewolucyjną generację swojego flagowego sedana – modelu ES. Nowa limuzyna nie tylko przyciąga wzrok elegancją w nowym stylu "Clean x Tech" i po raz pierwszy w historii marki wprowadza w pełni cyfrowy kokpit, ale przede wszystkim otwiera zupełnie nowy rozdział w napędach. Obok najnowszej, szóstej generacji hybrydy, debiutują dwa potężne warianty w pełni elektryczne. Na start Lexus przygotował niezwykle atrakcyjną ofertę przedsprzedażową z ceną od 260 tys. zł i leasingiem KINTO One z ratą poniżej 2000 zł netto miesięcznie.


To jedna z najważniejszych premier w segmencie premium w tym roku. Nowy Lexus ES zrywa z konwencją, oferując klientom bezprecedensowy wybór napędów. Decyzja o wprowadzeniu wersji w pełni elektrycznych obok udoskonalonej hybrydy pokazuje, iż japońska marka elastycznie podchodzi do transformacji w motoryzacji.

Już teraz w salonach można składać zamówienia na bogato wyposażoną wersję Prestige, a w październiku ruszy ogólnopolski cykl pokazów, podczas których będzie można zobaczyć auto na żywo. Pierwsze prezentacje odbędą się 6 października w Warszawie, a następnie samochód odwiedzi wszystkie 24 stacje dealerskie w kraju. Biorąc pod uwagę specjalne warunki cenowe, zainteresowanie z pewnością będzie ogromne.

Nowa hybryda z napędem E-FOUR i dwa potężne warianty elektryczne


Klienci mogą wybierać między udoskonaloną technologią hybrydową a zupełnie nowymi, bezemisyjnymi układami elektrycznymi.

Lexus ES 300h (hybryda): Sercem układu jest 2,5-litrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy, który dzięki zwiększonej sztywności konstrukcji generuje mniej wibracji, zapewniając wyższy komfort. Układ hybrydowy szóstej generacji otrzymał wydajniejszy akumulator trakcyjny i ulepszone sterowanie, co gwarantuje świetną dynamikę przy niskim zużyciu paliwa. Łączna moc układu to 201 KM (148 kW). Po raz pierwszy w historii tego modelu, oprócz napędu na przód, dostępny jest również inteligentny napęd na cztery koła E-FOUR. Samochód z napędem na przód kosztuje katalogowo od 299 900 zł. Wariant z napędem E-FOUR został wyceniony od 314 900 zł.

Lexus ES 350e (elektryczny): To bazowa wersja elektryczna z napędem na przednią oś. Układ generuje moc 224 KM (165 kW) i jest zasilany z baterii litowo-jonowej o pojemności 76,96 kWh. To propozycja dla tych, którzy szukają bezemisyjnej, komfortowej limuzyny do codziennej jazdy. Samochód w tym wariancie kosztuje katalogowo od 329 900 zł.

Lexus ES 500e (elektryczny): To najmocniejsza odmiana w całej gamie. Dzięki zaawansowanemu napędowi na cztery koła DIRECT4, limuzyna dysponuje mocą aż 343 KM (252 kW). Bateria o pojemności 74,96 kWh zapewnia odpowiedni zasięg, a osiągi stawiają ten model w jednym rzędzie ze sportowymi sedanami, zachowując przy tym legendarny komfort Lexusa. Ceny tej wersji mają startować od 354 900 zł.


Wersja Prestige w przedsprzedaży. Cyfrowa rewolucja w standardzie


Na start sprzedaży Lexus przygotował bogato wyposażoną wersję Prestige, która już w standardzie oferuje niemal wszystko, czego można oczekiwać od limuzyny segmentu premium. Z zewnątrz auto wyróżniają duże, 19-calowe felgi aluminiowe, panoramiczny dach oraz elektrycznie otwierana klapa bagażnika. Klienci mogą wybierać spośród siedmiu eleganckich lakierów, w tym zupełnie nowego odcienia Sou, oraz trzech kolorystyk wnętrza (White, Black, Hazel).

Wnętrze to prawdziwa rewolucja. Nowy ES jest pierwszym modelem marki z w pełni cyfrowym, zintegrowanym kokpitem. Przed kierowcą znajduje się wirtualny wyświetlacz o przekątnej 12,3 cala, a centralnym punktem deski rozdzielczej jest ogromny, 14-calowy ekran systemu multimedialnego Lexus Link Pro z nawigacją działającą w trybach online i offline.

Luksusowy charakter podkreśla tapicerka z perforowanej skóry ekologicznej, a o komfort dbają podgrzewane i wentylowane fotele przednie z elektryczną regulacją, podgrzewana kierownica oraz fotel kierowcy z pamięcią ustawień.

Na pokładzie debiutuje także najnowsza, czwarta generacja systemów bezpieczeństwa Lexus Safety System +. Pakiet obejmuje m.in. układ ochrony przedzderzeniowej (PCS) z wykrywaniem motocyklistów, systemy monitorowania martwego pola (BSM), ostrzegania o ruchu poprzecznym z przodu i z tyłu (RCTA, FCTA) czy asystenta zapobiegającego otwarciu drzwi w sytuacji zagrożenia (SEA).

Wersje elektryczne standardowo wyposażone są dodatkowo w akustyczne szyby boczne, a opcjonalnie można do nich zamówić jeszcze większe, 21-calowe felgi. Do hybrydy dostępny jest z kolei pakiet Multimedia z wyświetlaczem HUD i rewelacyjnym systemem audio Mark Levinson.

Idź do oryginalnego materiału