Paleta lakierów legendarnego pick-upa została wzbogacona o kolejne pozycje. Toyota Hilux z napędem Mild-hybrid 48V ze zelektryfikowanym układem napędowym jest teraz dostępna w limitowanych kolorach nadwozia – żywej czerwieni Chilli Red oraz metalizowanej, głębokiej zieleni Dark Green Mica.
Wytrzymała, niezawodna i gotowa na każde wyzwanie. Od 1968 roku Toyota Hilux jest synonimem auta do pracy w ekstremalnych warunkach. Pick-up ceniony na całym świecie za swoje możliwości w terenie, a wersja z układem Mild-hybrid 48V rozszerzyła gamę dostępnych napędów. Samochód w zelektryfikowanej odmianie ma podwójną kabinę, a klienci mogą wybrać jedną z trzech wersji wyposażenia – Active, Executive oraz Invincible, które łączą off-roadowy charakter z codziennym komfortem.
Paleta lakierów oferowanych w modelu Hilux liczy dziewięć standardowych opcji, a dla odmiany z układem Mild-hybrid 48V wprowadzono dwa dodatkowe limitowane kolory nadwozia. Oferta ikony bezdroży została wzbogacona o elegancki, metalizowany lakier Dark Green Mica (3200 zł) podkreślający terenowy rodowód modelu oraz lakier Chilli Red (dostępny bez dopłaty). Ciemnozielony odcień można zamówić dla aut z 2025 roku produkcji, a żywą czerwień dla samochodów z rocznika 2024.
Trzy wersje Hiluxa Mild-hybrid 48V
Gamę Toyoty Hilux Mild-hybrid 48V otwiera wersja Active. Standardem w niej są 17-calowe felgi aluminiowe, dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, 8-calowy ekran systemu multimedialnego Toyota Smart Connect, interfejsy Apple CarPlay i Android Auto, podgrzewane fotele przednie, inteligentny kluczyk, podgrzewane i elektrycznie składane lusterka zewnętrzne, chromowane klamki, lusterka oraz listwy drzwi.
Ostatnie egzemplarze z rocznika 2024 w wersji Executive wyposażone w napęd Mild-hybrid 48V kosztują od 177 400 zł netto. W tej odmianie Hilux jest dodatkowo wyposażony w 18-calowe felgi aluminiowe, podgrzewane fotele tylne, przednie i tylne czujniki parkowania, monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni (PVM), nawigację satelitarną z trzyletnią aktualizacją map.
Topowy wariant Invincible z 2024 roku produkcji ze zelektryfikowanym układem napędowym kosztuje od 196 400 zł netto. W tym wydaniu auto zyskuje czarne 18-calowe felgi aluminiowe, skórzaną tapicerkę z perforacją w kolorze czarnym z szarymi akcentami, fotel kierowcy z elektryczną regulacją stopnia pochylenia, system Premium Audio JBL z 9 głośnikami, dodatkowe oświetlenie wnętrza diodami LED, a z zewnątrz wyróżnia się szarym kolorem tylnego zderzaka, chromowaną wstawką atrapy chłodnicy oraz czarnymi listwami drzwi.
Elektryfikacja bez kompromisów
Zelektryfikowany Hilux to pełnoprawne auto terenowe, a zastosowanie 48-woltowego napędu Mild-hybrid 48V wpłynęło na płynniejszą oraz cichszą pracę wysokoprężnego, turbodoładowanego silnika 2.8 D-4D, który wytwarza teraz 204 KM (150 kW) mocy przy 3 400 obr./min oraz imponujący moment obrotowy 500 Nm w zakresie od 1 600 do 2 800 obr./min. Elektryfikacja Hiluxa pozytywnie wpłynęła również na osiągi na drodze i w terenie. Z pomocą nowego konwertera DC/DC bateria może dostarczyć dodatkowo do 12 kW mocy i 65 Nm momentu obrotowego w trakcie przyspieszania. Pozwoliło to na obniżenie o 20 procent prędkości biegu jałowego silnika z 720 obr./min do 600 obr./min, a to z kolei zwiększyło zdolność Hiluxa do pokonywania przeszkód.
Co równie istotne, modyfikacja napędu nie ograniczyła ładowności, możliwości holowniczych czy umiejętności pokonywania głębokiej wody. Maksymalna masa holowanej przyczepy to przez cały czas 3500 kg, ładowność wynosi do 1000 kg, a głębokość brodzenia to 700 mm, czyli dokładnie tak samo jak w przypadku wersji z napędem konwencjonalnym. Elektryczny generator, litowo-jonowy akumulator 48V i konwerter DC-DC – wszystkie te komponenty zaprojektowano tak, by ich integracja nie wymagała skomplikowanych zmian w dotychczas stosowanym układzie napędowym.
Hilux Mild-hybrid 48V korzysta z typowego dla aut terenowych podwozia o konstrukcji ramowej, zapewniającego trwałość i sztywność skrętną, a układ zawieszenia z tylnymi resorami piórowymi i podwójnymi amortyzatorami łączy zdolności terenowe, których klienci oczekują w wytrzymałym aucie użytkowym. Wysoki komfort, prowadzenie podobne do SUV-a – a to wszystko z prześwitem na poziomie 310 mm oraz kątem natarcia oraz zejścia 29 i 26 stopni.
Hilux MHEV z systemem Multi-Terrain Select (MTS)
Samochód ze zelektryfikowanym układem został wyposażony w system Multi-Terrain Select, obsługiwany przełącznikiem MTS i selektorem trybów na konsoli środkowej. To rozwiązanie dostosowuje siłę napędu, ustawienia zawieszenia i hamulców oraz działanie systemu stabilizacji toru jazdy do różnych warunków drogowych. Do wyboru jest dostępnych sześć ustawień: Sand, Mud, Rock, Dirt, Snow oraz Auto.