Peugeot 3008 jest prawdziwym hitem na rynku. Świadczy o tym ponad 800 000 sprzedanych egzemplarzy od 2016 roku, kiedy to miała miejsce premiera SUV-a. Właśnie został odświeżony.
Utrzymanie świeżości i konkurencyjności w tak wymagającym segmencie jest niezwykle ważne, dlatego producent zdecydował się poprawić to i owo w jego wyglądzie. Zerknijmy na to, co się zmieniło.
Całkowicie nowy przód
Nadal jest masywnie, ale teraz Peugeot 3008 wyróżnia się przeprojektowanym grillem bez ramki, bocznymi wlotami powietrza oraz w pełni diodowymi tylnymi światłami w kształcie potrójnych linii. Można w nich rozpoznać lwi pazur. Światła ukryto w przyciemnianych kloszach, które sprawiają, iż czarna pokrywa bagażnika jest szersza niż w faktycznie.
Producent przygotował również nowe wzory felg i dwa nowe kolory nadwozia (Celebes Blue i Vertigo Blue). Poza tym wersje GT-Line i GT mogą być wzbogacone o pakiet Black, na który składają się liczne dodatki wykończenie nadwozia w czarnym kolorze.
W kokpicie zagościł nowy wyświetlacz systemu multimedialnego w rozmiarze 10 cali
Zastąpił poprzedni mniejszy 8-calowy ekran. Każdy nowy model będzie miał teraz na pokładzie selektor trybu jazdy, umożliwiający wybór pomiędzy trybami Normal, Sport i Eco oraz Electric, Hybrid, Sport w wersji zelektryfikowanej.
Nowe ekskluzywne dekory oraz większy wybór wzorów tapicerek uzupełniają zastosowane zmiany
Z zakresu rozwiązań technologicznych debiutuje funkcja Night Vision. Do dyspozycji kierowcy będzie też wiele systemów zwiększających bezpieczną jazdę. Wśród nich asystent poruszania się w korku, asystent pasa ruchu, czy system awaryjnego hamowania, wykrywający pieszych i rowerzystów.
Bazową jednostką benzynową przez cały czas jest turbodoładowany 3-cylindrowy silnik 1.2 o mocy 130 KM
Może być połączony z 6-biegowym manualem lub 8-stopniowym automatem. Można również zdecydować się na mocniejszą 4-cylindrową jednostkę 1.6 o mocy 180 KM.
Jeśli chodzi o silniki wysokoprężne, Peugeot 3008 po liftingu występuje z 1,5-litrową jednostką o mocy 130 KM. Z manualną lub automatyczną skrzynia biegów EAT8 do wyboru.
Dostępne są także dwa modele hybrydowe plug-in
Słabszy, z napędem na jedną oś, łączy 180-konną jednostkę spalinową ze 110-konnym silnikiem elektrycznym. Łączna moc układu wynosi 225 KM i 360 Nm, co przekłada się na osiągi – 8,7 s do setki i prędkość maksymalna 225 km/h.
Najmocniejszy wariant ma 200-konną jednostkę benzynową, którą wspiera silnik elektryczny o mocy 110 KM umieszczony z przodu. Ale to nie koniec. Druga jednostka elektryczna przy tylnej osi dostarcza dodatkowe 112 KM. To jedyny dostępny model 3008 z napędem na cztery koła i automatyczną 8-biegową przekładnią. Pierwszą setkę pokonuje w 5,9 s, a jego prędkość maksymalna sięga 235 km/h.
Obydwie hybrydy wykorzystują akumulator litowo-jonowy o pojemności 13,2 kWh, który pozwala pokonać 56 kilometrów w przypadku modelu z napędem na jedną oś i ok. 59 kilometrów, gdy mowa o wariancie z napędem na cztery koła.
Europejski Samochód Roku 2017 w nowym wydaniu trafi do sprzedaży pod koniec 2020 roku.
Zdjęcia: motor1.com
Przeczytaj również: Peugeot 308 SW – oto ładnie i praktyczne kombi