Liczby tygodnia #116

profiauto.pl 4 lat temu

Zestawienie najciekawszych liczb tygodnia otwiera Audi RS7 z pakietem ABT Sportsline. Zapraszam.

125

Najnowsze Audi RS7 zyskało opcję ciekawej aktualizacji przygotowanej przez niemieckiego tunera ABT Sportsline. Obejmuje ona przede wszystkim wzrost mocy z 600 KM, jakie oferuje 4-litrowe V8 twin turbo do aż 740 KM. Imponujący jest też zastrzyk momentu obrotowego – plus 120 NM (standardowo to 800 Nm).

Co poza tym? Modyfikacja zawieszenia, rozbudowany pakiet aerodynamiczny, 22-calowe koła oraz liczne dodatki z włókna węglowego, które poprawią sylwetkę pojazdu. ABT Sportsline planuje zrealizować tylko 125 takich projektów.

10

To ostatnie miesiące produkcji Alfy Romeo Giulietta, dostępnej w ofercie włoskiej marki od 10 lat. Wraz z końcem 2020 roku model zniknie z rynku. Powodem jest spadająca z roku na rok sprzedaż auta – w 2019 było to zaledwie 15 690 sztuk. Konkurencja w postaci Volkswagena Golfa i Forda Focusa zanotowała w zeszłym roku odpowiednio – 410 779 i 224 401 sprzedanych sztuk. Dobra wiadomość jest taka, iż miejsce po Alfie Romeo Giulietta zajmie atrakcyjny SUV Tonale.

30

30-letnie Lamborghini Countach w specjalnym wydaniu 25th Anniversary trafiło do oferty sprzedaży autoryzowanego dilera Lamborghini w Montrealu. Motoryzacyjna ikona ma zaledwie 135 przejechanych kilometrów i jest w znakomitym stanie. Przy projektowaniu nadwozia, które trochę różni się od standardowej odmiany, uczestniczył Horacio Pagani, co prawdopodobnie wpłynęło na ostateczną cenę. Więcej o nim tutaj.

29 657

Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar podał najnowsze dane dotyczące sprzedaży aut w marcu, czyli już w okresie, gdy koronawirus szalał na świecie i rozpoczynał powolną ekspansję w Polsce. I nie ma zaskoczenia – to najgorszy marzec od 2013 roku. W Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców odnotowano rejestrację 29 657 pojazdów osobowych, czyli o 40,83% mniej niż w roku ubiegłym w tym okresie.

Największą popularnością w marcu cieszyła się Toyota Corolla (1597 sztuk). Na kolejnych miejscach uplasowała się Skoda Octavia (1278 sztuk) i Skoda Fabia (1033 sztuk).

Uwzględniając pierwszy kwartał 2020 roku najchętniej kupowaną marką była Toyota (16 429 aut), tuż przed Skodą (15 109 sztuk) i Volkswagenem (9377 sztuk).

Zdjęcia: motor1.com

Idź do oryginalnego materiału